• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Cornelia 084

Det här med amningsbh är jättesvårt. Då jag har implantat är det näst intill omöjligt att hitta storlekar i min storlek. Har 75F eller G just nu (då brösten redan växt mycket under graviditeten). Undrar var det ska sluta när mjölken rinner till? Och var fasiken ska jag hitta bra amningsbh:ar? Change har bara med byglar nu, vilket jag inte vill ha och Twilfits största storlekar använder jag nu. Så har ni några tips på var jag kan hitta bh:ar för en relativt okej summa (inte 599:- st) så får ni mer än gärna hojta till! :)

• IdaJ
    Cornelia 084 skrev 2013-12-02 22:15:50 följande:

Det här med amningsbh är jättesvårt. Då jag har implantat är det näst intill omöjligt att hitta storlekar i min storlek. Har 75F eller G just nu (då brösten redan växt mycket under graviditeten). Undrar var det ska sluta när mjölken rinner till? Och var fasiken ska jag hitta bra amningsbh:ar? Change har bara med byglar nu, vilket jag inte vill ha och Twilfits största storlekar använder jag nu. Så har ni några tips på var jag kan hitta bh:ar för en relativt okej summa (inte 599:- st) så får ni mer än gärna hojta till! :)

Vet att min brors tjej köpte på babyland.se. Hon har också stora bröst och svårt att hitta i vanliga butiker. Vet inte priserna, men kanske värt att kolla :)
  • Fjonkis
    IdaJ skrev 2013-12-02 20:16:19 följande:
    Dom 2 senaste dagarna har jag haft en väldigt konstig känsla mellan benen då och då, och nu ikväll kommer det typ hela tiden. Det känns som något vibrerar eller att något rinner ut ur fittan xD Helstörd känsla! Haha. Någon mer?

Jag hade så. Vi tapetserade hemma förra helgen. Jag satt på huk och tänkte - undra vem som skickade sms nu. För det vibrerade verkligen. Visade sig att jag inte ens hade telefonen på mig. Vet inte hur jag fick det till att kännas som det var i fickan men det var väl min första tanke eftersom det var samma vibrerande känsla som när mobilen ringer. Visade sig att jag halvt pinkade ner mig:S. Kände mig inte kissnödig eller nåt. Samma också för någon vecka sedan. Jag skulle duscha och flytta på badrumsmattan. Jag böjde mig ner och det var som att bebisens huvud tryckte mot min blåsa för jag kissade ner mig och kunde inte sluta:S efter det har inte inte vart mer såna olyckor tack och lov.
  • IdaJ
    Fjonkis skrev 2013-12-02 22:55:46 följande:

Jag hade så. Vi tapetserade hemma förra helgen. Jag satt på huk och tänkte - undra vem som skickade sms nu. För det vibrerade verkligen. Visade sig att jag inte ens hade telefonen på mig. Vet inte hur jag fick det till att kännas som det var i fickan men det var väl min första tanke eftersom det var samma vibrerande känsla som när mobilen ringer. Visade sig att jag halvt pinkade ner mig:S. Kände mig inte kissnödig eller nåt. Samma också för någon vecka sedan. Jag skulle duscha och flytta på badrumsmattan. Jag böjde mig ner och det var som att bebisens huvud tryckte mot min blåsa för jag kissade ner mig och kunde inte sluta:S efter det har inte inte vart mer såna olyckor tack och lov.
    Ja, det känns nästan som att man sitter på mobilen :P åh segt! Hoppas inte att det händer igen då. Konstigt vad graviditeten kan göra med ens kropp. Det har inte varit så för mig, trodde nästan att vattnet gick första gångerna det hände eftersom det känns som att nått rinner ur, men helt snustorrt i trosan :P
  • Fjonkis
    IdaJ skrev 2013-12-02 23:12:01 följande:
    Ja, det känns nästan som att man sitter på mobilen :P åh segt! Hoppas inte att det händer igen då. Konstigt vad graviditeten kan göra med ens kropp. Det har inte varit så för mig, trodde nästan att vattnet gick första gångerna det hände eftersom det känns som att nått rinner ur, men helt snustorrt i trosan :P

Jag trodde också när jag ställde mig upp att vattnet hade gått. Men eftersom det inte sipprade något eller att det är helt omänskligt att ha en sån flytning konstaterade jag att det måste vart kiss.
  • Em me

Då va bf dagen här! Hade hoppats att även bäbis skulle va här.. För varje dag ökar min rädsla för fl.. Inatt kunde jag inte somna, hjärtat dunkar på i bröstet, jag känner en viss stress och klump i halsen.. Alla de där känslorna man har när man är sjukt nervös inför något, typ framträdande eller nått...

Shit klarar inte denna känslan, så sjukt nervös.. Så vet jag hur mycket jag behöver slappna av och sova för att orka:/

• MHS

Jag kan rekommendera Abecitas aminingsbehåar. Jättebra! Kommer i stora storlekar. Jag vet att jag har köpt någon på Twilfit och någon på våran lokala underklädesbutik. Ganska dyra är de men jag köpte att par och så tvättade jag ofta. Det var värt det.

• Fjonkis
    Em me skrev 2013-12-03 08:24:23 följande:
    Då va bf dagen här! Hade hoppats att även bäbis skulle va här.. För varje dag ökar min rädsla för fl.. Inatt kunde jag inte somna, hjärtat dunkar på i bröstet, jag känner en viss stress och klump i halsen.. Alla de där känslorna man har när man är sjukt nervös inför något, typ framträdande eller nått... Shit klarar inte denna känslan, så sjukt nervös.. Så vet jag hur mycket jag behöver slappna av och sova för att orka:/

Det kommer gå bra! Jag hade mer såna känslor i somras och höstas. Nu ska det bli skönt att känna smärtan och få ut bebisen. Jag har bf imorgon och nu ska jag snart in och göra en hinnsvepning. Det är jag galet nervös över:S
  • Repan

Igår såg jag vitt slem i toan när jag var klar... Som en snorloska. (Ursäkta).

Idag har jag vaknat av magsjukeliknande toabesök, mår nu väldigt illa o har ont i ryggen.

Med min tur är det väl bara kräksjuka men hoppas såklart på annat.

• Fröken78

Jag använder nästan enbart mjuka toppar utan sömmar. 93% nylon, 7% elastan. De är stretchiga som 17 och så sköna att man kan sova med dem. Brukar säljas på tv-shop typ. Finns även i underklädesbutiker tror jag. Lyfter iofs inte så mkt och är inte så sexiga men lite snyggare än sjukhusets nättrosor kanske, men håller på plats och funkar att bara dra ner eller upp på ena sidan när man ska amma.

Svar på tråden December bebis 2013