• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • FiaFunderar
    MissKaos skrev 2013-12-03 13:05:13 följande:

*s* KUL! Bilder smile1.gif Vad hittade du?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Lägger upp bilder ikväll när vi kommit hem. Nu har vi 3 timmars bilfärd hem
  • mamma till oliver

Fått mig en hinnsvepning idag :) frågade min bm bara hur man gör en hinnsvepning och vips så skulle hon kolla hur mogen jag var :) o hon gjorde en livmodertappen var nästan borta o huvudet låg väldigt långt ner så hon kände det jätte tydligt , var öppen också sa hon men det är ju vanligt som omföderska .. Hoppas nu det kommer igång :) så mogen var jag ju :) kan ju alltid hoppas :)

• MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-12-03 13:20:59 följande:
    Lägger upp bilder ikväll när vi kommit hem. Nu har vi 3 timmars bilfärd hem

Ojoj! Fast ni var snabba! Ute redan 13:30?

Jag gick ju loss därnere i oktober.. Kul! Hade dom blöjor nu? I vilka st
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

..och var det mkt folk?

• MissKaos
    mamma till oliver skrev 2013-12-03 13:22:37 följande:
    Fått mig en hinnsvepning idag :) frågade min bm bara hur man gör en hinnsvepning och vips så skulle hon kolla hur mogen jag var :) o hon gjorde en livmodertappen var nästan borta o huvudet låg väldigt långt ner så hon kände det jätte tydligt , var öppen också sa hon men det är ju vanligt som omföderska .. Hoppas nu det kommer igång :) så mogen var jag ju :) kan ju alltid hoppas :)

Jag ska till BM imorgon. Hon gör inte hinnsvep, men ska kolla läget iaf.. Tänker att om det är ngt öppet och ngt mognat så är ju det "gjort" sas. Hoppas det drar igång dethela för dig!
  • FiaFunderar

Såg inga blöjor.

Det var absolut inte så mycket folk som jag hade trott. Jag kunde handla upp 5000kr på 4 timmar så... :)

• Otåligast

BF +1 idag men inga tecken på förlossning utöver förvärkar i natt. Firade 100% med hummer och ett halvt litet glas champagne igår - första alkoholen på snart tio månader och oj vad det kändes konstigt. Trycker nu i mig så mycket ananas som munnen mäktar med, har ökat upp dosen hallonbladste till tre muggaroch spetsar med nejlikor, stimulerar bröstvårtorna så mycket jag orkar och igår blev det färdknäpp men ännu verkar allt lönlöst. Ärligt så har jag plötsligt lite rampfeber så kanske gör det inget om han dröjer sig kvar ett litet tag till ;)...

Har en känsla av att han kommer på lördag då han efter mina beräkningar borde vara fullgången. Egentligen helt omöjligt att slutdatum var igår.

• Repan

alltså, jag brukar ha typ 75 B på BH eller så i vanliga fall, nu mäter jag för att beställa amnings-BH och linden menar på att jag ska ha 90? kan man ha växt så under graviditeten bara? Känns ju helt absurt.

Bebis BF 20 december 2013
  • Repan
    Repan skrev 2013-12-03 14:39:33 följande:
    alltså, jag brukar ha typ 75 B på BH eller så i vanliga fall, nu mäter jag för att beställa amnings-BH och linden menar på att jag ska ha 90? kan man ha växt så under graviditeten bara? Känns ju helt absurt.
    85 C får jag det till att jag ska ha nu… herregud?
    Bebis BF 20 december 2013
  • Sanktb
    Otåligast skrev 2013-12-03 14:32:09 följande:
    BF +1 idag men inga tecken på förlossning utöver förvärkar i natt. Firade 100% med hummer och ett halvt litet glas champagne igår - första alkoholen på snart tio månader och oj vad det kändes konstigt. Trycker nu i mig så mycket ananas som munnen mäktar med, har ökat upp dosen hallonbladste till tre muggaroch spetsar med nejlikor, stimulerar bröstvårtorna så mycket jag orkar och igår blev det färdknäpp men ännu verkar allt lönlöst. Ärligt så har jag plötsligt lite rampfeber så kanske gör det inget om han dröjer sig kvar ett litet tag till ;)...

Har en känsla av att han kommer på lördag då han efter mina beräkningar borde vara fullgången. Egentligen helt omöjligt att slutdatum var igår.
    Jag har BF idag men har också egna beräkningar om att bebis borde vara fullgången till helgen den 7-8 december.
    Idag har jag varit ett vandrade knivfodral, en sån där slida, för det känns verkligen som jag har en kniv instoppad mellan benen.
Svar på tråden December bebis 2013