• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-12-03 14:18:03 följande:
    Såg inga blöjor.
    Det var absolut inte så mycket folk som jag hade trott. Jag kunde handla upp 5000kr på 4 timmar så... :)

Trallalalla Visakort... Jag gjorde samma sak när vi var där. Fast på längre tid!
    Har hört att dom har börjat med Pampers därnere..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Otåligast skrev 2013-12-03 14:32:09 följande:
    BF +1 idag men inga tecken på förlossning utöver förvärkar i natt. Firade 100% med hummer och ett halvt litet glas champagne igår - första alkoholen på snart tio månader och oj vad det kändes konstigt. Trycker nu i mig så mycket ananas som munnen mäktar med, har ökat upp dosen hallonbladste till tre muggaroch spetsar med nejlikor, stimulerar bröstvårtorna så mycket jag orkar och igår blev det färdknäpp men ännu verkar allt lönlöst. Ärligt så har jag plötsligt lite rampfeber så kanske gör det inget om han dröjer sig kvar ett litet tag till ;)...

Har en känsla av att han kommer på lördag då han efter mina beräkningar borde vara fullgången. Egentligen helt omöjligt att slutdatum var igår.

BF är ju inget slutdatu,/vräkningsdatum utan talar bara om att nu är det 40+0.. Normal förlossningstid är ju 14 dgr före el 14 efter så... Fast man önskar ju!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Em me

Ullared har pampers blöjor, dock inte minsta storlekarna.. De är vid bindorna typ, i början;)

• pyysen

Nu helt plötsligt fick jag JÄTTE dålig (lös) mage. Mådde lite illa innan och har sprungit på toan flera gånger idag för att utföra nr.2. Stämmer det att förlossningen kan ha startat då (läste nånstans om det)? nån som har nån erfarenhet av det i tidigare graviditeter? Det är nämnligen den första för min del så :) hur fort kan en förlossning komma isåfall efter det? Undrar om jag skall säga till Sambon att ta egen bil ikväll till jobbet, han har nattskift.  De är några stycken som brukar samköra tillsammans annars.

• Irlais
    Repan skrev 2013-12-03 14:39:33 följande:
    alltså, jag brukar ha typ 75 B på BH eller så i vanliga fall, nu mäter jag för att beställa amnings-BH och linden menar på att jag ska ha 90? kan man ha växt så under graviditeten bara? Känns ju helt absurt.
    Samma för mig... känns som en galet stor ökning men vad gör man.
  • Otåligast
    Sanktb skrev 2013-12-03 15:00:27 följande:
    Jag har BF idag men har också egna beräkningar om att bebis borde vara fullgången till helgen den 7-8 december.
    Idag har jag varit ett vandrade knivfodral, en sån där slida, för det känns verkligen som jag har en kniv instoppad mellan benen.
    Vad roligt med någon som har samma tid :). Känner igen det där med kniven - väääääldigt tydligt att han sitter fast som i ett skruvstäd, vilket mitt bäcken inte alls gillar. När jag går eller han härjar runt är det verkligen som om en kniv vrider runt.
  • Otåligast
    MissKaos skrev 2013-12-03 15:01:58 följande:

BF är ju inget slutdatu,/vräkningsdatum utan talar bara om att nu är det 40+0.. Normal förlossningstid är ju 14 dgr före el 14 efter så... Fast man önskar ju!
    Haha - nej det är ju inte det. Han har bara känts som en så vild och otålig själ att jag trodde att han skulle vilja komma rätt tidigt men det är ju bara att acceptera att han kan bli kvar där ett bra tag till. 131211 är ju till exempel ett roligt personnummer :). Senast den 17 borde jag ju iaf bli igångsatt så innan julafton kommer han ju att vara här. 
  • Plopps80

Jag hade diarré torsdag och fredag. På fredag natt startade förlossningen. Är något ämne som utsöndras när man ska föda som gör magen lös. Tyvärr har min lösa mage inte blivit bra efter förlossningen det rinner ur mig framförallt på kvällarna. Någon mer som haft så efter sin förlossning. Känns mkt olustigt. Blir ju av med massa vätska när man har diarré och jag som ammar och svettas som en gris behöver min vätska. Inte kul med disrre heller för den delen! Är det normalt? Hade lite så efter dottern tror jag! Men minns inte.

• Repan
    Plopps80 skrev 2013-12-03 16:51:10 följande:
    Jag hade diarré torsdag och fredag. På fredag natt startade förlossningen. Är något ämne som utsöndras när man ska föda som gör magen lös. Tyvärr har min lösa mage inte blivit bra efter förlossningen det rinner ur mig framförallt på kvällarna. Någon mer som haft så efter sin förlossning. Känns mkt olustigt. Blir ju av med massa vätska när man har diarré och jag som ammar och svettas som en gris behöver min vätska. Inte kul med disrre heller för den delen! Är det normalt? Hade lite så efter dottern tror jag! Men minns inte.
    hoppas på inatt då ;)

drick resorb!
    Bebis BF 20 december 2013
Svar på tråden December bebis 2013