• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • islandpeak

Fantastiskt är det iaf Repan :) ser på Musikhjälpen och tänker hur priviligierade vi är i Sverige ändå, på alla sätt och vis

• MissKaos
    Repan skrev 2013-12-11 14:07:58 följande:
    Ja nu väntar vi bara en, det var ett ägg som ville bli något :) Men det är ju lite vanligare vid insemination åtminstone på Sahlgrenska, eftersom alla behandlas med hormoner, om än ganska milt. Det gör att fler då producerar två mogna äggblåsor samtidigt.

Det är pergotime, en hormonmedicin, som gör det. :) Det är ju inte garanterat dock bara för att man producerar två äggblåsor, som i vårt fall. Men med pergotime är det väl någonstans 1/10 som blir gravid med tvillingar, jämfört med 1/100 i "vanliga" fall.

Jag har ju med en Pergobebis i magen, och en stor Pergokille då... Häftigt är det att man kan få ägglossninge med hjälp av piller! Dina siffror stämmer bra. det är mkt större risk/chans att det blir två. Pre Isak hade jag en gång fyra äggblåsor -fast då får man sexförbud. Det hade ju varit ngt annars..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Otåligast
    nexie skrev 2013-12-11 11:50:29 följande:

Precis så har jag också känt, att jag sovit för bra ett tag nu! Bf +11 idag. Pang så har ännu en hel natt gått och inget hände........ Helt idiotiskt egentligen man borde ju vara glad att få sova! Men man vill ju bara vakna av typ smygande värkar som ökar snabbt! smile1.gif
    Lider med dig!! Bokstavligen då även om det ju faktiskt är två dagar värre för dig. För mig har det hjälpt lite att jag faktiskt idag är så uppgiven - underkastar mig hela den här situationen nu från att ha kämpat med varenda husmorsknep som finns dokumenterat. Nu ska jag iväg på julklappsshopping - älskar min bebis gränslöst men han har fått sin dos av uppmärksamhet för ett tag ;).
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-11 14:34:21 följande:

Jag har ju med en Pergobebis i magen, och en stor Pergokille då... Häftigt är det att man kan få ägglossninge med hjälp av piller! Dina siffror stämmer bra. det är mkt större risk/chans att det blir två. Pre Isak hade jag en gång fyra äggblåsor -fast då får man sexförbud. Det hade ju varit ngt annars..
    Haha ja jag har läst om sexförbuden ;) Men det är ju bra, även om det är extremt listen risk att det blir fler än två ändå så är det ju faktiskt riskfyllt med flerbördsgraviditeter!
    Bebis BF 20 december 2013
  • islandpeak

Haha tänk er fyrlingar.. Förlåt om jag skrattar men det känns så avlägset då man har fullt upp med den enda i magen ;)

• MissKaos
    mamma till oliver skrev 2013-12-11 15:07:26 följande:
    13,52 föddes vår savannah gick jätte bra men fort :)

GRATTIS!!! (säger hon avundsjukt) Skönt att höra att allt gick bra! Och jag gillar namnet, vad fint!
    Repan skrev 2013-12-11 15:01:06 följande:
    Haha ja jag har läst om sexförbuden ;) Men det är ju bra, även om det är extremt listen risk att det blir fler än två ändå så är det ju faktiskt riskfyllt med flerbördsgraviditeter!

Det blev sen cystor av det... En av dom gick sönder efter ett VUL. Jag kräktes av smärta bakom systemet i Olskroken -typ där alkisarna hänger..

Men ja!! Tänk FYRA barn! Fast man hade bara riskerat övertid en gång
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Fröken78
    Repan skrev 2013-12-11 15:01:06 följande:

Jag har trillingar till följd av pergotime. Inget sexförbud där inte... Var bara att tuta å köra för att i efterhand konstatera skyhöga hormonvärden. Så med en i magen den här gången känns som rena lyxen
  • Sokkerflikkan

Tittar in och berättar att igår på BF dagen föddes vår flicka. Krysstvärkarna startade hemma från ingenting och tjugominuters efter att vi klev in på förlossningen var hon ute.

Det gick sjukt fort och vi hade inte ens tänkt tanken på att föda barn på just dagen som var BF planerad :) men nu är hon här och är sjukt fin och har en mäktig kaluffs på huvudet :)

• Emelius
    Sokkerflikkan skrev 2013-12-11 15:57:10 följande:
    Tittar in och berättar att igår på BF dagen föddes vår flicka. Krysstvärkarna startade hemma från ingenting och tjugominuters efter att vi klev in på förlossningen var hon ute.

Det gick sjukt fort och vi hade inte ens tänkt tanken på att föda barn på just dagen som var BF planerad :) men nu är hon här och är sjukt fin och har en mäktig kaluffs på huvudet :)
    Grattis till er lilla flicka :) Kul att hon kom på just bf-dagen :) Finns det kort på kalufsen?
Svar på tråden December bebis 2013