• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • nexie
    MissKaos skrev 2013-12-11 08:41:07 följande:
    Min man fick ett påskägg i påskas med ett pos gravtest i! Vaas är du mrd barn, hur gick det till? Sa han *lol* Jag hade ju just fått mf och vi var sjuka båda två. Ett lyckoskott.. såå ett påskägg till blir väl bra?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

;) min fick också ett ägg i påskas, med en storlek 50 body i. Men ungen lär väl ha storlek 80 innan den kommer ut typ!
  • moruri

Varit hos Bm, 40+3.. Kollade bara urin, blodtryck och hjärtljud, allt perfa, om inget händer innan lördag ska jag då på överburenhetskontroll på kvinnokliniken. Nu känns det som han lika gärna kan stanna kvar tills på lördag, då kan jag ju börja måla den nya lägenheten på fredag (och hoppas på att den ansträngningen sätter igång något).

• Repan

Vi inseminerade på påskafton! Gjorde VUL o såg två fina äggblåsor och sen körde vi på i en folktom avdelning på Sahlgrenska reproduktionsmedicin :) åt lunch på stan efteråt och var pirriga! Fint minne.

• MissKaos

Åh. Våra påskungar som vägrar bli adventsbarn..

Lite Jesusbarn varning jag är dessutom född i Jungfrun döpt Maria Magdalena (ett mellannamn till) makens namn betyder kristen eller kristus tror jag.

Julafton är spoton va?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Otåligast

Idag har jag helt gett upp :(. Kommer att se ut så här för evigt. BF +9 idag men inga som helst tecken :(:(. Natten till igår hade jag värkar & visst hopp men inatt sov jag 8h med en enda kisspaus - har inte sovit så bra på fem månader... Älskade unge - kom uuuuuuuut!!!!!!!!!

• nexie
    Otåligast skrev 2013-12-11 10:51:19 följande:
    Idag har jag helt gett upp :(. Kommer att se ut så här för evigt. BF +9 idag men inga som helst tecken :(:(. Natten till igår hade jag värkar & visst hopp men inatt sov jag 8h med en enda kisspaus - har inte sovit så bra på fem månader... Älskade unge - kom uuuuuuuut!!!!!!!!!

Precis så har jag också känt, att jag sovit för bra ett tag nu! Bf +11 idag. Pang så har ännu en hel natt gått och inget hände........ Helt idiotiskt egentligen man borde ju vara glad att få sova! Men man vill ju bara vakna av typ smygande värkar som ökar snabbt!
  • islandpeak

Repan: jag har kompisar som också är insiminerade och ska ha tvillingar i vår :) är det vanligt att det blir två eller hur går det till väga eg? Tycker det är så underbart :)

• Tuttiluttan

Vi skörda 10 fina ägg på långfredagen, fick återfört 2 fina ägg på påskdagen och 1 fint till frysen!

På RMC Malmö

På VUL lite senare hade 1 ägg klamrat sig fast

Påsken betyder lite mer nu för oss än tidigare

Är idag BF -8 känner absolut ingenting... Är helt inställd på bebisfritt under jul tyvärr

• Tessia
    nexie skrev 2013-12-11 11:50:29 följande:
    Precis så har jag också känt, att jag sovit för bra ett tag nu! Bf +11 idag. Pang så har ännu en hel natt gått och inget hände........ Helt idiotiskt egentligen man borde ju vara glad att få sova! Men man vill ju bara vakna av typ smygande värkar som ökar snabbt!

Jag sover iofs som en kratta men varje morgon känner man bara, nej inget inatt heller! :( Jag är så less på att vara gravid och otymplig samt längtar så mycket efter denna lilla unge att jag grinar flera ggr om dagen. Misstänker att det iofs även handlar om rejält höga halter graviditetshormoner ;) Men jag har inte varit så här känslig tidigare under graviditeten... kom ut nu älskade parvel!
  • Repan
    islandpeak skrev 2013-12-11 12:18:33 följande:
    Repan: jag har kompisar som också är insiminerade och ska ha tvillingar i vår :) är det vanligt att det blir två eller hur går det till väga eg? Tycker det är så underbart :)
    Ja nu väntar vi bara en, det var ett ägg som ville bli något :) Men det är ju lite vanligare vid insemination åtminstone på Sahlgrenska, eftersom alla behandlas med hormoner, om än ganska milt. Det gör att fler då producerar två mogna äggblåsor samtidigt.

Det är pergotime, en hormonmedicin, som gör det. :) Det är ju inte garanterat dock bara för att man producerar två äggblåsor, som i vårt fall. Men med pergotime är det väl någonstans 1/10 som blir gravid med tvillingar, jämfört med 1/100 i "vanliga" fall.
    Bebis BF 20 december 2013
Svar på tråden December bebis 2013