• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • moruri

Well... Tror det ser ut att vara mer än det är isf. Tänk dig hur mycket man blöder vid mens, känns ju som en liter ibland, men är normalt sett mellan 20-80milliliter.

• Cornelia 084

Min slempropp lyser med sin frånvaro :( Fick iofs värkar samma dag som slemproppen lossnade med sonen. Men min slempropp var då mer som en snorloska med spår av blod i.. I strl med en 5-krona typ. Så jag antar att det kan vara väldigt olika :)

Nu sitter jag på tåget på väg till skolan med en jobbig "mensvärk" och illamående.. Hade mkt hellre stannat hemma i soffan :(

• Tuttiluttan

Har idag sen jag vakna 7.30 haft "mensvärk" oavsett jag sitter eller ligger så släpper de inte..

Bebis är även sjövild där inne, hjälper ju inte mot de onda direkt...

• MissKaos

Isaks hamnade i toan och där ser det mkt ut! Nu väntar jag på resten av denna! Detta var inte hela som kom imorse iaf.

Repan skrev 2013-12-12 11:53:38 följande:
    Ja 2 skulle jag aldrig gissa på men 0,5 - 1 ser det ut som när jag hade det i hela handen, men det är ju inte "komprimerat" utan som sagt mitt var dallrigt och lite? fluffigt. Men jag inspekterade inte hur länge som helst ;) Det var väldigt MYCKET, det upptog nästan hela handen liksom.

Men jag kanske bara har riktigt övermäktigt äckliga slemproppar som person ;) Fick ju världens chock av det.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    moruri skrev 2013-12-12 11:54:12 följande:
    Well... Tror det ser ut att vara mer än det är isf. Tänk dig hur mycket man blöder vid mens, känns ju som en liter ibland, men är normalt sett mellan 20-80milliliter.
    Jo men det är inte så viktigt i sammanhanget, utan det är ju viktigare att förklara hur det känns och ser ut för någon som undrar, än att få milliliter-måttet rätt.
    Det spelar liksom ingen roll hur mycket det är men för att förklara för någon som undrar hur det ser ut kan man ju bara förklara, ja, hur det ser ut!
    Bebis BF 20 december 2013
  • Repan

Förresten - mobil över säng/skötbord? Vi tänkte skötbordet, där behöver ju liten distraheras lite mer liksom. I sängar lägger man ju ofta ner när de redan sover… hur tänker ni? Någon som haft båda, någon som tycker nåt är bättre eller sämre än det andra?

Mobilen behöver ju inte tillföra ett skit, det förstår vi, men har haft lite kul med o göra egen :)

Bebis BF 20 december 2013
  • tåg

Bf idag. kissnödigheten är värre än någonsin! snälla säg att det är ett bra tecken?!

Bf 12/12 med lillebror
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-12-12 13:07:19 följande:
    Förresten - mobil över säng/skötbord? Vi tänkte skötbordet, där behöver ju liten distraheras lite mer liksom. I sängar lägger man ju ofta ner när de redan sover… hur tänker ni? Någon som haft båda, någon som tycker nåt är bättre eller sämre än det andra?

Mobilen behöver ju inte tillföra ett skit, det förstår vi, men har haft lite kul med o göra egen :)

Man ska väl helst lägga ner dom INNAN dom sover för att underlätta omsomning.
    Isak var helt fascinerad av mobilen ovanför sängen. Hade ingen över skötbordet pga att det inte går sätta fast ngn där annars är det nog bra ja!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Hur lägger man ner bebisen innan den sover egentligen. Dom somnar ju alltid vid bröstet. Man vill ju inte ta bort de från bröstet för tidigt heller. Min lille grabb vill sova nära mig. Ibland sover han i sitt neste men de två senaste nätterna har han sovit i min armhåla. Hade dottern så också och hon hade aldrig problem att somna i egen säng när hon blev 3-4 mån. Men man vet ju aldrig med denne lille hur han blir.

• MissKaos

Så var det med isak med. Men råden öåter ju sådär.

Plopps80 skrev 2013-12-12 14:05:41 följande:
    Hur lägger man ner bebisen innan den sover egentligen. Dom somnar ju alltid vid bröstet. Man vill ju inte ta bort de från bröstet för tidigt heller. Min lille grabb vill sova nära mig. Ibland sover han i sitt neste men de två senaste nätterna har han sovit i min armhåla. Hade dottern så också och hon hade aldrig problem att somna i egen säng när hon blev 3-4 mån. Men man vet ju aldrig med denne lille hur han blir.

Svar på tråden December bebis 2013