• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • greywolf

Hej alla! Jag började skriva ett inlägg från bb igår men råkade radera allt jag hade skrivit när jag slant med handen, så uppdateringen kommer nu istället.

Värkarna startade strax efter tre natten till onsdagen, vi fick komma till bb Stockholm eftersom att södra bb hade fullt, och personalbrist. Kom in vid halv sex och var då öppen 7 cm. Det tog ändå fram till kl 13 för bebisen att skruva sig ner hela vägen, för den låg vänd åt fel håll, vidöppet läge. Iaf kom han ut till slut, en ljuvlig liten pojke på 3780 gram. Nu är vi hemma och jag är rätt mör efter en natts ammande varje timme (!) Men lillprinsen är ju för underbar. Storasyster är väldigt stolt och pussar på honom hela tiden. Kram på er alla!

• Repan
    greywolf skrev 2013-12-13 08:45:51 följande:

Hej alla! Jag började skriva ett inlägg från bb igår men råkade radera allt jag hade skrivit när jag slant med handen, så uppdateringen kommer nu istället.

Värkarna startade strax efter tre natten till onsdagen, vi fick komma till bb Stockholm eftersom att södra bb hade fullt, och personalbrist. Kom in vid halv sex och var då öppen 7 cm. Det tog ändå fram till kl 13 för bebisen att skruva sig ner hela vägen, för den låg vänd åt fel håll, vidöppet läge. Iaf kom han ut till slut, en ljuvlig liten pojke på 3780 gram. Nu är vi hemma och jag är rätt mör efter en natts ammande varje timme (!) Men lillprinsen är ju för underbar. Storasyster är väldigt stolt och pussar på honom hela tiden. Kram på er alla!

Stort grattis! :)
  • Plopps80

Grattis greywolf och jmp! Här är en till mör mamma! Ludwig ville äta varannan timme mellan 23-03 och mellan 03-06 var han klarvaken. Dottern vaknade 04:45 och vägrade somna om. Mannen tog henne men när Ludwig väl somnade var det dags att gå upp för vi skulle vara på dagis kl 07 för lussefirande. Känner mig väldigt trött och sliten idag. Dottern är ledig från dagis också. Blir en tuff dag.

• MissKaos

Grattis!

greywolf skrev 2013-12-13 08:45:51 följande:

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Varit och handlat. Tvärsur och grinig. Blev genomblöt i trosorna i affären. Ser ut som lite slempropp blandat med flytningar antar jag. Känner mig skum i magen, men inte ont/sdr. Tyvärr.. på bf+6 och inga tecken på att barnet vill ut. Börjar tro det är så att han spottar på utgången, jag tro det är slemmis men i själva verket är det bebis som spottar på idén att komma ut i kylan.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-13 10:53:04 följande:
    Varit och handlat. Tvärsur och grinig. Blev genomblöt i trosorna i affären. Ser ut som lite slempropp blandat med flytningar antar jag. Känner mig skum i magen, men inte ont/sdr. Tyvärr.. på bf+6 och inga tecken på att barnet vill ut. Börjar tro det är så att han spottar på utgången, jag tro det är slemmis men i själva verket är det bebis som spottar på idén att komma ut i kylan.
    Ledsen att du får gå över så länge, en vecka nu ju :(
    Bebis BF 20 december 2013
  • MissKaos

Ja nu är det drygt. För mig och omgivningen. Vet ju att den kommer komma ut men det känns inte så.

Dessutom, sonen ska på kalas på söndag hos granntösen. Hon ska ha maskerad. Hsn ville vara spiderman och jag köpte en dress på tradera som las på posten i måndags före 16. Den har inte kommit än!! Dom har pratat massor om detta tror hon ska vara pirat. Han kommer bli helt förtvivlad ju första maskeraden och ingen utklädningsdress..

Överväger stt åka till hm och köpa en men är så lack det var ju det jag skulle slippa. .

Och mina hormoner! Klarsr inte se honom så besviken. Han önsksr sig tex nästan inget i julklapp han tycker han har. Men detta ville han verkligen ha och ser frsm emot!

Repan skrev 2013-12-13 11:05:54 följande:
    Ledsen att du får gå över så länge, en vecka nu ju :(

• Repan
    MissKaos skrev 2013-12-13 11:19:25 följande:
    Ja nu är det drygt. För mig och omgivningen. Vet ju att den kommer komma ut men det känns inte så.
    Dessutom, sonen ska på kalas på söndag hos granntösen. Hon ska ha maskerad. Hsn ville vara spiderman och jag köpte en dress på tradera som las på posten i måndags före 16. Den har inte kommit än!! Dom har pratat massor om detta tror hon ska vara pirat. Han kommer bli helt förtvivlad ju första maskeraden och ingen utklädningsdress..

Överväger stt åka till hm och köpa en men är så lack det var ju det jag skulle slippa. .

Och mina hormoner! Klarsr inte se honom så besviken. Han önsksr sig tex nästan inget i julklapp han tycker han har. Men detta ville han verkligen ha och ser frsm emot!
    Åh nej, stackarn! Gud vad surt! Kan känna igen mig lite, beställde present till frun som fyller år, och efter EN VECKA när jag väntade mig paketet på posten, så får jag ett mejl om att en produkt inte finns och att de därför inte skickat resten heller och att det kommer dröja två veckor till! Jag blev skitarg - herregud det kunde de väl hört av sig om efter en eller två dagar, inte en hel vecka.

Men nu skickades det igår eller idag i alla fall så det blir bara någon dag sent och inte flera veckor sent. Men det är ju jättetråkigt. Jag kan inte gå ut o handla saker, jag kan absolut inte ställa mig o baka en tårta och nu har jag ingen present :( Känner mig värdelös.

En annan sak: Hur vet man skillnaden på förvärkar och latensfas? Latensfasen är "riktiga" värkar fast med långt emellan, eller vadå?
    Bebis BF 20 december 2013
Svar på tråden December bebis 2013