• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Hehe vi får be ngn ladda med dl mått på toan..

Repan skrev 2013-12-12 11:02:55 följande:
    Ja, svårt o uppskatta, det kan ha varit en deciliter, jag mätte inte så noga, men det var liksom när jag torkade mig så jag fick i handen (på pappret såklart!) en enorm mängd slem. Blörk. Kan säkert vara olika :) Jag kan ju ha missat snorlobbor tidigare också, jag tittar inte så noga i toaletten just nu eftersom magen är i vägen ;)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Jo jag vet att det är råden MK fattar bara inte hur de tänker. En mätte bebis sover ju oftast.

• Felinne

Tack för alla svar angående bältros. Tror jag ska ringa sjukvårdsupplysningen för säkerhets skull så att jag vet lite mer, men nu har jag i all fall lite mer på fötterna.

• Repan
    Plopps80 skrev 2013-12-12 15:12:41 följande:

Jo jag vet att det är råden MK fattar bara inte hur de tänker. En mätte bebis sover ju oftast.

Visste inte det fanns råd för så små bebisar?

Tänkte som du säger att de däckar ju innan man ammat klart liksom.
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-12 13:57:55 följande:

Man ska väl helst lägga ner dom INNAN dom sover för att underlätta omsomning.
    Isak var helt fascinerad av mobilen ovanför sängen. Hade ingen över skötbordet pga att det inte går sätta fast ngn där annars är det nog bra ja!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
    Hmm ok! Testar skötbordet först o byter väl annars. Den sitter sämre över skötbordet ja! Men sitter ändå, och där har man ju uppsyn alltid :)
  • Plopps80
    Repan skrev 2013-12-12 18:39:18 följande:
    Visste inte det fanns råd för så små bebisar? Tänkte som du säger att de däckar ju innan man ammat klart liksom.

Ja och vem vill väcka den Björn som sover
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-12-12 18:39:18 följande:
    Visste inte det fanns råd för så små bebisar?

Tänkte som du säger att de däckar ju innan man ammat klart liksom.

Dom snuttar sig gärna till sömns..
  • MissKaos
    Repan skrev 2013-12-12 19:00:17 följande:
    Hmm ok! Testar skötbordet först o byter väl annars. Den sitter sämre över skötbordet ja! Men sitter ändå, och där har man ju uppsyn alltid :)

Jag hade velat ha en ovanför skötbordet med, men det går inte här. Tyvärr inget alls att fästa i.
  • islandpeak

Vi har haft mobil på båda ställena, den över sängen blir ju dock intressant först om några månader. Ena sonen älskade att titta på sina flygplan medan lillebror inte brydde sig ett dugg.

En snabb sväng till gekås idag, hett tips att åka dit nu, inte en människa!

• MissKaos
    islandpeak skrev 2013-12-12 19:48:25 följande:
    Vi har haft mobil på båda ställena, den över sängen blir ju dock intressant först om några månader. Ena sonen älskade att titta på sina flygplan medan lillebror inte brydde sig ett dugg.

En snabb sväng till gekås idag, hett tips att åka dit nu, inte en människa!

Funderar på det faktiskt.. Har ju så sablar trist! Fast imorgon är jag på BF+6, och OM det då sätter igång så måste man köra hem det är ju sådär bra. Åh andra sidan -jag kanske får igång det genom att planera ngt kul?
Svar på tråden December bebis 2013