• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    islandpeak skrev 2013-12-12 20:23:10 följande:
    I värsta fall åker du ju förbi Varberg på vägen ;) bara för mannen att möta upp..

Hinner antagligen hem till Göteborg flera ggr om. Jag sög ju lixom på karamellen och födde länge sist!

Har haft en del sdr idag. Som suger i. Önskar bara så det tilltog men nej.. Försökte känna på tappen, känns som om den sitter längre in plötsligt. Antagligen är magen större. Den är evt ngt kortare, gissar på ,5cm? Men det säger ju nada egentiligen.

Denna väntan på bebisen och förlossningen.. *suck*

Har bytt gardiner i sovrummet och i sonens rum. Ifs var tanken att det kudne r vara trevligt till Lucia -men fönsterputsning ska ju vara ett tecken (jag putsar inte fönster men gardinbyte är väl nära va?)
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Repan
    islandpeak skrev 2013-12-12 19:48:25 följande:

Vi har haft mobil på båda ställena, den över sängen blir ju dock intressant först om några månader. Ena sonen älskade att titta på sina flygplan medan lillebror inte brydde sig ett dugg.

En snabb sväng till gekås idag, hett tips att åka dit nu, inte en människa!

Hmm ok! Bara o prova lite olika i olika åldrar helt enkelt :)
  • Repan

Så här håller förvärkarna på ikväll. Blir knäpp på att ha det så här. Det utvecklas aldrig!

• JMP

Grattis till alla bebisar!

Inatt födde jag våran pyttelilla dotter på 2,5 kg, bf-4! Efter tre dygn med smärtsamma förvärkar var tionde minut avstannade dom plötsligt igår kväll i ca en timme. Sen helt plötsligt kom dom med två minuters mellanrum vid 23.15. 23.30 satte vi oss i taxin, var öppen fem cm när vi kom fram och klockan 01.24 var hon ute :) så dom där förvärkarna gör mycket fast man blir tokig på att dom aldrig verkar tätna, håll ut!

Våran lilla tjej är helt underbar iallafall :)

• Repan
    JMP skrev 2013-12-12 21:40:59 följande:

Inatt födde jag våran pyttelilla dotter på 2,5 kg, bf-4! Efter tre dygn med smärtsamma förvärkar var tionde minut avstannade dom plötsligt igår kväll i ca en timme. Sen helt plötsligt kom dom med två minuters mellanrum vid 23.15. 23.30 satte vi oss i taxin, var öppen fem cm när vi kom fram och klockan 01.24 var hon ute :) så dom där förvärkarna gör mycket fast man blir tokig på att dom aldrig verkar tätna, håll ut!

Grattis!

Hoppas de gör någon nytta men det känns inte så just nu :(
  • Tessia

Stort grattis!

Här förekommer knappt några förvärkar ens så det känns lite smått hopplöst. Eviga väntan, BF +2 idag.
  • MissKaos

Grattis! Vilken liten bebis

Efter att ha haft sdr och förvärksr sen v30 känns det rätt hopplöst..

Varit på luciafirande på fsk. Min tomte vart så söt

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
Svar på tråden December bebis 2013