• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • sarak
    moruri skrev 2013-12-16 00:27:58 följande:
    Finaste lilla Douglas är ute :D. Helt fantastiskt söt liten kille. Lägger upp foto på underverket imorgon!
    Grattis, vad härligt!! Längtar efter bild!
  • Tuttiluttan
    moruri skrev 2013-12-16 00:27:58 följande:

Finaste lilla Douglas är ute :D. Helt fantastiskt söt liten kille. Lägger upp foto på underverket imorgon!

Grattis!!!
  • MissKaos

På antenanthal. Ctg ok. Inte en enda sdr. Men bebis mår bra! Väntar på dr..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Just det! Ryggen ska vara böjd knäna helst ovanför bebisens midja! Dom ska sitta som små bollar

Det ser mysigt ut!

Irlais skrev 2013-12-15 20:22:10 följande:
    Fy Plopps, ska du inte till gynakuten då om du misstänker inflammation i livmodern? Det är de förhållningsregler jag hört...

MK det kan nog vara som du säger att jag knyter för löst... Fick till den här knytningen tidigare, det är bäst hittills. Ser väl ganska bra ut? Men nu några timmar senare har bebisen hamnat längre ner och med ännu mer böjd rygg.  

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Jag väntar på att en sköterska från mag och tarmmottagbingen ska ringa. Det har (ursäkta) runnit ur mig sedan 2 dagar efter förlossningen. Verkar inte få behålla något alls. Börjar ta på psyket och även fysiskt. Amningen kräver mkt energi och vätska och när allt rinner ur en blir det väl så att det som finns i näringsväg går till mjölken och inget blir över till mig. Är svag, yr och orkeslös. Har ju feber också så vätskebristen är ju ett faktum. Kan inte njuta av någonting. Har ju crohns sjukdom och fick ett utbrott när dottern föddes. Hoppas verkligen jag får komma på en akuttid idag annars blir jag helt knäckt

• MissKaos

Men fy! Det klart dom måste ta emot dig du kan ju inte gå så. Och mc är väl inte att leka med? Vilken otur du har. Först hemorrojder och nu detta.

Plopps80 skrev 2013-12-16 10:25:08 följande:
    Jag väntar på att en sköterska från mag och tarmmottagbingen ska ringa. Det har (ursäkta) runnit ur mig sedan 2 dagar efter förlossningen. Verkar inte få behålla något alls. Börjar ta på psyket och även fysiskt. Amningen kräver mkt energi och vätska och när allt rinner ur en blir det väl så att det som finns i näringsväg går till mjölken och inget blir över till mig. Är svag, yr och orkeslös. Har ju feber också så vätskebristen är ju ett faktum. Kan inte njuta av någonting. Har ju crohns sjukdom och fick ett utbrott när dottern föddes. Hoppas verkligen jag får komma på en akuttid idag annars blir jag helt knäckt

• Plopps80

Hahaha så kul att jag träffar dig miss kaos på antenatalmottagningen Hoppas du får träffa din bebis snart!!!

• MissKaos

Söt liten bebis du har! Hur gick det?

Kul att du lände igen mig

Samma status som sist men men mer vatten nu. Fick en aggressiv hinnsvepning. Gjorde dock inte ont vilket dr sa det skulle. Kändes lite bara. Igångsättning på lördag. Lång tapp fortfarande öppen ca 2cm.

Risk att det tar flera dgr med igångsättning. Känns inte så roligt. Ser det ut som idag då blir det igångsättning med kateter. Hoppas hinnsvepningen gör så dom iaf kommer åt att ts hål på hinnorna!

Plopps80 skrev 2013-12-16 11:53:50 följande:
    Hahaha så kul att jag träffar dig miss kaos på antenatalmottagningen Hoppas du får träffa din bebis snart!!!

Svar på tråden December bebis 2013