• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-15 15:52:53 följande:
    Misskaos - förstår inte varför man ska behöva gå över så jäkla lång tid. Det medför ju att man blir nere å inte mår bra alls! Jag ska hålla tummarna att det sätts igång för dej!!

Fast eg går man ju inte över förrsen efter 14 dgr. BF är ju ett datum mitt i perioden för normal fl. Men jobbigt är det! Sen ökar riskerna med en igångsättning jfr spontanfl. MEN man kunde ju få ha ett eget "say" i det hela. Iaf efter en vecka eller så? Tycker dom kunde sätta upp ett datum så man hade en sags försäkran om att senast då -så man verklgein hade en deadline.
    Ja håll tummarna! Nu känns det som att det bara är plågsamt. Huvudet på barnet ligger långt ner om jag har fattat rätt. Jag är lite öppen, har mognande tapp och lättretade sdr. Och är omföderska.. Då tycker man att dom kunde peta igång det! Tänk vilken dröm det vore om dom sa imorgon att "ja nu är du öppen så mkt att det inte är idé att du åker hem vi tar hinnorna" men det lär ju inte hända.. MEN drömma kan man ju tills imorgon.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Har noll lust för matlagning. Har ingen lust att åka och köpa ngt heller. Upptäckt att min femåring inte har koll på hur en pizzakartong ser ut vi HAR köpt Pizza i kartong ngn gång men det händer inte ofta. Borde nog göra det, det är nästan lite dåligt av oss va? Stackars liten lixom För HANS skull.. missad del i utbildningen...

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • IdaJ
    moruri skrev 2013-12-15 13:58:01 följande:

Jahopp, blir igångsättning. 3cm öppen. Får inte ens åka hem imellan, tänkte ju inte ens på att ta med förlossningsväskan. Sambon får åka hem och hämta den nu... Så bebis idag eller imorgon! :D spännande och läskigt!!!!

Lycka till!!! :)
  • Repan

Vet ej varför jag har så ont i slidan, kanske svullnaden? Har ej märkt av svampen.

Nu ca 5 min mellan väldigt onda värkar. Så hoppas det kommer igång.

• MissKaos
    Repan skrev 2013-12-15 16:44:40 följande:
    Vet ej varför jag har så ont i slidan, kanske svullnaden? Har ej märkt av svampen.
    Nu ca 5 min mellan väldigt onda värkar. Så hoppas det kommer igång.

JObbigt ställe att ha så ont på! Fy   Tänkte dom kanske såg det när dom kollade dig.
    Det låter ju som om du är på G! Förhoppningsvis bebis idag eller imorgon då!
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-12-15 16:47:43 följande:

JObbigt ställe att ha så ont på! Fy smile4.gif   Tänkte dom kanske såg det när dom kollade dig.
    Det låter ju som om du är på G! Förhoppningsvis bebis idag eller imorgon då!
    Jag fick ropa det går inte det gör för ont så hon hann bara titta lite. Men ja kanske är svampens fel, köpt canesten
  • MissKaos

Tog jag med. Med både vaggis och salva.

Men fy! Riktigt illa mao.

Repan skrev 2013-12-15 17:05:11 följande:
    Jag fick ropa det går inte det gör för ont så hon hann bara titta lite. Men ja kanske är svampens fel, köpt canesten

• moruri

Aj aj aj! Trodde inte det skulle sätta igång såhär fort. Onda värkar, bara att fokusera på andningen.. Kommer inom en timme för att kolla ctg igen. Hoppas han vill titta ut idag!!

• MissKaos

Du får be om förklsring efteråt!

moruri skrev 2013-12-15 14:08:53 följande:
    Ja, mamma är hemma med lilkillen, men vill de kommer förbi lite senare så jag får pussa på honom först!!! Första natten utan honom.

Ingen aning, frågade om jag fick åka hem i mellan men icke, hon sa de ville ha koll nu. Lite dålig på att förklara denna läkare. Tydligen något gel de ska trycka upp...

Svar på tråden December bebis 2013