• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • mallabralla

Min bebis är också hör, den kom 12/12/13, en helt underbar liten flicka, allt gick bra!! Kämpar lite med amningen, hur funkar det för er andra???

• mallabralla
    Plopps80 skrev 2013-12-16 10:25:08 följande:

Jag väntar på att en sköterska från mag och tarmmottagbingen ska ringa. Det har (ursäkta) runnit ur mig sedan 2 dagar efter förlossningen. Verkar inte få behålla något alls. Börjar ta på psyket och även fysiskt. Amningen kräver mkt energi och vätska och när allt rinner ur en blir det väl så att det som finns i näringsväg går till mjölken och inget blir över till mig. Är svag, yr och orkeslös. Har ju feber också så vätskebristen är ju ett faktum. Kan inte njuta av någonting. Har ju crohns sjukdom och fick ett utbrott när dottern föddes. Hoppas verkligen jag får komma på en akuttid idag annars blir jag helt knäckt smile4.gif

Hoppas du får hjälp snart, jag mår fint och tycker ändå att amningen är kämpigt, så förstår att det ur din situation är jobbigt och att du måste få hjälp snart! Lycka till : )
  • Plopps80

MK trodde nästan du blivit igångsatt. Såg inte när du gick. Har ingen inflammation i livmodern iaf. CRP 30 så det tyder ju på infektion/inflammation. Ingen feber idag. De ska ta mängder med blodprover på mig och imorn ska jag ta specifika prover på mage och tarm. Så obehagligt det här! Att känna sig krasslig och ha mina symtom men inte veta vad det beror på

mallabralla skrev 2013-12-16 14:16:08 följande:
    Hoppas du får hjälp snart, jag mår fint och tycker ändå att amningen är kämpigt, så förstår att det ur din situation är jobbigt och att du måste få hjälp snart! Lycka till : )

Amningen kan vara väldigt svår med första barnet. Jag led de första veckorna. Tvivlade på mig själv och hade blödande sår vilket gjorde varje amningstillfälle till en pina. Nyfödda ammar ju hela tiden i princip och man blir väldigt låst! Nu med andra barnet funkar amningen perfekt jag känner mig säker och har vanan inne på ett annat sätt. Har inga sår heller. Men som sagt är det oerhört jobbigt när man är sjuk att amma eftersom mkt energi går åt till mjölken. Jag kan ärligt säga att amningen får mig att känna mig låst. Man sitter timme ut och timme in ibland och ammar. Man får inget gjort och jag tycker det är jobbigt att det bara är jag som kan mätta Ludwig att jag aldrig får sova en hel natt, att jag inte kan gå på bio. Men samtidigt vet jag att denna perioden är så kort och att denna intensiva amningsperiod lugnar ner sig efter ett par månader. Vad upplever du som jobbigast med amningen?
  • MissKaos
    mallabralla skrev 2013-12-16 14:14:52 följande:
    Min bebis är också hör, den kom 12/12/13, en helt underbar liten flicka, allt gick bra!! Kämpar lite med amningen, hur funkar det för er andra???

Grattis!

... här är det ju bara en evig väntan..

Börjar lite ha ångest för igångsättningen. Det kan ta tid. Bli smärtsamt osv. Önskar bara dom kunde göra det NU! Slippa denna jobbiga väntan..

Känner inget efter hinnsvepet heller mer än att jag är lite öm typ, svag mensvärk. Mähhh....
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Åh plopps80 tycker så synd om dej! Denna tid ska man ju kunna njuta av och bara mysa med sitt lilla knyte!! Hoppas innerligt att det blir bra snart!!!

Misskaos - Bebis innan veckan är slut då måntro?! Hur går en hinnsvepning till? Vågar man be sin BM om en sådan imorgon tro? Är på BF+2 då bara iofs. Nu MÅSTE din bebis komma tycker jag!!

Grattis grattis Mallabralla!! :)

• IdaJ
    mallabralla skrev 2013-12-16 14:14:52 följande:

Grattis till flickan! :) Jag kämpar också på med amningen. Mjölk finns, men han vill inte ta bröstet :/
  • FiaFunderar

OM det skulle bli så att jag går över 14 dagar så tänker vi tacka nej till igångsättning. Det är den 28.e december då och jag väntar hellre 4 dagar till (till januari). Självklart så går ju bebisens mående i första hand. Men om allt ser bra ut så vill vi helst vänta och se om det drar igång av sig självt...

• Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-16 15:31:19 följande:
    Åh plopps80 tycker så synd om dej! Denna tid ska man ju kunna njuta av och bara mysa med sitt lilla knyte!! Hoppas innerligt att det blir bra snart!!! Misskaos - Bebis innan veckan är slut då måntro?! Hur går en hinnsvepning till? Vågar man be sin BM om en sådan imorgon tro? Är på BF+2 då bara iofs. Nu MÅSTE din bebis komma tycker jag!! Grattis grattis Mallabralla!! :)

Tack va gulligt!
  • MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-16 15:31:19 följande:
    Åh plopps80 tycker så synd om dej! Denna tid ska man ju kunna njuta av och bara mysa med sitt lilla knyte!! Hoppas innerligt att det blir bra snart!!!

Misskaos - Bebis innan veckan är slut då måntro?! Hur går en hinnsvepning till? Vågar man be sin BM om en sådan imorgon tro? Är på BF+2 då bara iofs. Nu MÅSTE din bebis komma tycker jag!!

Grattis grattis Mallabralla!! :)
    Beror på om dinBM gör det. Du måste vara lite öppen, dom sticker in fingret i livmodertappen och lossar på hinnorna. Det kan göra ont, det kan ge pinvärkar och det kan dra igång förlossningen.. JAg känner tyvärr inte mkt efter min INom 48h ska det hända om det ger effekt.

Det kan ta flera dygn med en igångsättning. Det där man gör hemma innan man åker in är ju inte gjort.. Så sätter dom igång på lördag tycker man det borde vara bebis på måndag iaf.. Vissa går det fort på. Jag har passerat "gel stadiet" dom kan börja med en kateter och så är det bara att hoppas.. Försökte få dom att påbörja på fredag, men det villed om inte.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Miss kaos! Min kompis blev igångsatt v42+0 och det gick väldigt bra! Kl 08 började de och bebisen var ute kl 15. Hennes bästa förlossning hon har 3 barn. Så det kan gå väldigt bra!

Svar på tråden December bebis 2013