• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Förstaförsökaren26

Misskaos - hmm tveksamt att min Gört alltså. Men får se va hon säger imorgon! Vill att något ska ske snart! Kan hoppas att svepningen gjorde någon nytta å det sätter igång typ NU!!

• MissKaos
    Plopps80 skrev 2013-12-16 17:01:59 följande:
    Miss kaos! Min kompis blev igångsatt v42+0 och det gick väldigt bra! Kl 08 började de och bebisen var ute kl 15. Hennes bästa förlossning hon har 3 barn. Så det kan gå väldigt bra!

Jag har hört både och. Ställer in mig på att det tar tid, bättre det och att det går fort.. Sen beror det nog mkt på  status innan man startar tror jag. Hur satte dom igång henne?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Hon var öppen 2 cm så de stack hål på hinnorna och sen startade förlossningen så inget värkstimulerande behövdes. Hon tog Eda och var fantastiskt nöjd. Men det är bra att ställa sig in på att det kan vara långdraget också. Man vet ju aldrig.

• Tuttiluttan
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-16 17:07:15 följande:

Misskaos - hmm tveksamt att min Gört alltså. Men får se va hon säger imorgon! Vill att något ska ske snart! Kan hoppas att svepningen gjorde någon nytta å det sätter igång typ NU!!

Har inte mitt dragit igång tills mitt besök hos bm på onsdag så hinnsveper hon mig, jag är då BF -1 på onsdag... Hoppas du kan få hjälp imorgon!
  • sarak
    mallabralla skrev 2013-12-16 14:14:52 följande:
    Min bebis är också hör, den kom 12/12/13, en helt underbar liten flicka, allt gick bra!! Kämpar lite med amningen, hur funkar det för er andra???
    Grattis!!
    Vad är det som är kämpigt med amningen för dig? För mig har amningen fungerat bra. Tyckte det var jobbigt första veckan när han tuttade hela tiden, mjölken rann till och brösten var stenhårda och gjorde skitont. Nu ammar han fortfarande ofta, 12 gånger per dygn ungefär, men inte hela tiden. Jag tycker det mest är mysigt att amma nu. Har inte ont förutom precis i början på vänster bröst där jag har en spricka som vägrar läka.
  • Catis

Jag blev igångsatt klockan 9 genom hinnsvepning och våldsamt drag i tappen. Gjorde svinont, men 10 minuter efter hade jag regelbundna värkar med 3 minuter emellan. Kl.: 19.05 va tösen ute. 
    Hade också gissat på att de skulle ta flera dygn då man blir igångsatt men hade turen att kroppen kom igång själv, utan cytotec eller ballong. 
    Så min upplevelse av igångsättning är givetvis positiv.

• islandpeak

Jag ska sättas igång imorn bitti.. Börjat bli lite nervös just över väntan, att inte veta hur lång tid det tar, hur redo min kropp är mm. Dock sa läkaren att jag har de bästa förutsättningarna då mina tidigare förlossningar gått mkt snabbt. Första var vi inskrivna på fl 5 h och andra 1,5 innan de var ute. Så han var inte orolig, det är mest jag.. Vill slippa Eda, det värsta jag gjort.. Så har ätit och sovit ordentligt och hoppas kunna fixa det utan.

Han sa att de börjar med aggressiv hinnsvepning och fortsätter med dropp om det behövs. Händer inget får jag åka hem så fortsätter de om nån dag. Det är den väntan jag vill slippa även om den är smärtfri i princip. Men det är ju inget att göra åt eller jag kan påverka, bara att hänga med!

• corky

Jag blir så jäkla frustrerad över amningen. Mjölk finns, men han vägrar ta bröstet. Har provat alla sätt och knep men inget funkar, han vill inte. Tråkigt, då jag verkligen hade velat ammat. Men det är väl bara att gilla läget antar jag och pumpa ur och ge honom.

• Plopps80

Hoppas vi som bor i GBG kan ses lite framöver! Har bara en kompis som är mammaledig. Är rädd att det ska bli långsamt. Är lite rastlös av mig

• Plopps80
    corky skrev 2013-12-16 19:37:15 följande:
    Jag blir så jäkla frustrerad över amningen. Mjölk finns, men han vägrar ta bröstet. Har provat alla sätt och knep men inget funkar, han vill inte. Tråkigt, då jag verkligen hade velat ammat. Men det är väl bara att gilla läget antar jag och pumpa ur och ge honom.

Uch vad jobbigt! Ludde ville inte heller ta bröstet efter de gett honom ersättning på kopp inne på BB. Tillslut tog han bröstet men jag var på väg att ge upp. Gör det som är bäst för dig och din bebis! Du kan ju inte njuta om det bara strular. Se det som en fördel. Ditt barn får bröstmjölk och du och din partner kan dela på nätterna och du kan tom åka iväg. Förstår att det känns tråkigt att det inte funkar men försök se det positivt!
Svar på tråden December bebis 2013