• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Jis

Vi har haft massa problem med amningen, Stella blev sondmatad på neo och det är först nu (1 vecka efter hon skrevs ut) hon vill ta bröstet. men jag har löst det så att hon får amma hur mkt hon vill (finns inte så mkt dock) och sedan får hon ersättning. Jag är glad för att hon får lite av min bröstmjölk iaf.  Jag trodde att amningen inte skulle vara ett problem alls, men där bedrog jag mig. Suck!

Corky: har du testat med amningsnapp? Vi började så när hon inte ville ta bröstet och det funkade bra.

• MissKaos
    Catis skrev 2013-12-16 17:58:15 följande:
    Jag blev igångsatt klockan 9 genom hinnsvepning och våldsamt drag i tappen. Gjorde svinont, men 10 minuter efter hade jag regelbundna värkar med 3 minuter emellan. Kl.: 19.05 va tösen ute. 
    Hade också gissat på att de skulle ta flera dygn då man blir igångsatt men hade turen att kroppen kom igång själv, utan cytotec eller ballong. 
    Så min upplevelse av igångsättning är givetvis positiv.

Här händer inte mkt. KOmmer blod (brunt) blandat med slem typ. Några få sdr som har kännts Kanske 4 sen hon svepte. Hoppet börjar gå över typ.
    Dr sa till mig att det skulle göra ont. Det var inte så farligt. Jag tänkte ju migrän, diskbråck, sätta in spiral innan man har fött barn. Och så har man hört andras upplevelse..Hon vevade runt ordentligt, flera minuter och hade rejält med blod på handsken efteråt. . Jag hade inte haft problem att göra om det imorgon. Är öm nu dock, i fittan och i framfogen och i sittknölarna, det drar lite i ryggslutet med. MEN 4h sittande på obekväm stol i väntrummet, ligga med CTG är väl inte maximal uppbyggande för kroppen kanske... Gissa om jag blir avis på dig som det startade upp för..
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-16 19:43:54 följande:
    Tuttiluttan - åh, då har du säkert din bebis snart här! Jag får försöka charma BM imorgon så hon iallafall provar! ;)
    Lycka till Hoppas du får!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    islandpeak skrev 2013-12-16 19:27:49 följande:
    Jag ska sättas igång imorn bitti.. Börjat bli lite nervös just över väntan, att inte veta hur lång tid det tar, hur redo min kropp är mm. Dock sa läkaren att jag har de bästa förutsättningarna då mina tidigare förlossningar gått mkt snabbt. Första var vi inskrivna på fl 5 h och andra 1,5 innan de var ute. Så han var inte orolig, det är mest jag.. Vill slippa Eda, det värsta jag gjort.. Så har ätit och sovit ordentligt och hoppas kunna fixa det utan.

Han sa att de börjar med aggressiv hinnsvepning och fortsätter med dropp om det behövs. Händer inget får jag åka hem så fortsätter de om nån dag. Det är den väntan jag vill slippa även om den är smärtfri i princip. Men det är ju inget att göra åt eller jag kan påverka, bara att hänga med!

Jag känner samma inför lördagen. Men jag tillbringade 15h på fl sist.  EDA var min räddning då!
    J
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Och lycka till imorgon!!!

• IdaJ
    corky skrev 2013-12-16 19:37:15 följande:

Jag blir så jäkla frustrerad över amningen. Mjölk finns, men han vägrar ta bröstet. Har provat alla sätt och knep men inget funkar, han vill inte. Tråkigt, då jag verkligen hade velat ammat. Men det är väl bara att gilla läget antar jag och pumpa ur och ge honom.

Precis så är det för mig med! Han blir jättearg när jag lägger honom vid bröstet. Va iväg och köpte amningskupor idag för att testa. La han vid bröstet förut med dom på och då tog han bröstet med en gång. Hoppas verkligen att han fortsätter med det. Han tyckte väl tydligen att mina bröstvårtor va för små :P
  • islandpeak

Tack!! Lycka till själva alla som väntar!! Allt är packat och jag hoppas jag slipper packa upp igen de närmsta dagarna ;)

• MissKaos
    islandpeak skrev 2013-12-16 21:24:44 följande:
    Tack!! Lycka till själva alla som väntar!! Allt är packat och jag hoppas jag slipper packa upp igen de närmsta dagarna ;)

Hoppas du får packa upp igen ganska snart  Typ lagom med bebis imorgon vid lunch.. Sova över och åka hem vid lunch på onsdag!
  • islandpeak

Så är ju min plan innerst inne.. :) men får väl ställa in mig på att vara hemma till helgen!

• MissKaos
    islandpeak skrev 2013-12-16 21:32:13 följande:
    Så är ju min plan innerst inne.. :) men får väl ställa in mig på att vara hemma till helgen!

Precis

Jag vill gärna boka i almenackan.
    Kl 8: Förlossningsstart.
    ¨Kl 10 Krystvärkar
    10:15 bebis
    10:45 smörgås
    11:30 lunch

14:00 Pappan äker och hämtar storebror.

Kl 20 -kommer hem.

Funkar inte det som förlossningsbrev???
Svar på tråden December bebis 2013