• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-20 04:50:39 följande:
    Hoppas att det sätter igång rejält! Blir bebis innan helgen å ni får fira jul hemma! :) Försök att vila lite så du har kraft till förlossningen!

Med värkar var 6:e min är man inte så sugen att vila..

På FL trodde dom att "nu sätter det igång inom 24h" när vattnet hade gått.

Hoppas på bebis inom 24h gör jag nu

MEN det kan ju stoppa av..
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MariaOchNiklas

Grattis till er som fått bebisar nu å håller tummarna för dig misskaos för att du har din bebis här inom ett dygn så ni får fira jul tillsammans hemma med storebror ♥

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
  • MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-20 04:55:36 följande:
    Nejdå! Nu jäklar ska bebisen komma! Nu har du väntat länge nog!!

Det är ok att suga ut den med vaskrensaren om den inte behagar komma ut av egen vilja nu va?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-20 05:03:30 följande:
    Haha! Ja, nästan så att jag tycker det ;)

..hashtag hemförlosssning..
  • Förstaförsökaren26

Måste medge att jag är något avundsjuk! Vill oxå att nägot ska hända! Här är det lugnt som bara den! Eller bebisen kör danspass å jag vet inte vad otroligt mkt men ingen slempropp har gått eller ens några förvärkar :S

• MissKaos

Värkarna avtog dock.. har varit lugnt sen 5:15. Bara ngn enstaka smygare..

• Irlais

Tänker på dig MissKaos, hoppas verkligen det sätter igång ordentligt så du slipper ditt lidande...

Första dagen hemma själv för mig! Hoppas jag klarar mig utan allt för mkt skrik, lillen sitter snällt i bärsjalen nu så hoppas kunna vara ganska rörlig ändå :)

• IdaJ
    MissKaos skrev 2013-12-20 07:06:04 följande:

Värkarna avtog dock.. har varit lugnt sen 5:15. Bara ngn enstaka smygare..

Hoppas att dom kör igång igen snart! Nu håller jag tummarna att det blir bebis för dig idag!! :)
Svar på tråden December bebis 2013