• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos

Oj! Vad skönt att det är över nu! Och vilken tur du slapp gå längre tid vill inte tänka på hur det hade kunnat bli med övertid för dig.

Hoppas du får en "smidig"bebis som ät lättammad osv. Känns som den fl och dina fogloss är mer än nog.

Och stort Grattis till eran stors lilla bebis!

Repan skrev 2013-12-18 16:24:40 följande:
    Lilla bebisen kom till oss den 16e efter lång o svår FL som avslutades med sugklocka. Jag klarade mig med grad 2 bristning men sprack djupt o förlorade 1 liter blod. Syddes på operation av två läkare.

Hämtar oss långsamt. Liten var stor ! 4,6 kg, 55 cm o 38 i huvudomfång.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Plopps80

Uch Repan det var inte roligt! Hoppas återhämtningen går bra! Tur är att man glömmer bort hur ont det gör och hur jobbigt det är efteråt annars skulle det inte födas så mycket barn.

• MissKaos

Min baby kör capoeira i magen tror jag. Det grr mig samandragningar.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak
    Repan skrev 2013-12-18 16:24:40 följande:
    Lilla bebisen kom till oss den 16e efter lång o svår FL som avslutades med sugklocka. Jag klarade mig med grad 2 bristning men sprack djupt o förlorade 1 liter blod. Syddes på operation av två läkare.

Hämtar oss långsamt. Liten var stor ! 4,6 kg, 55 cm o 38 i huvudomfång.
    Grattis till bebisen!!
    Usch och fy för förlossningen. Hoppas ni återhämtar er snart. För mig tog det ett tag innan jag "glömde" hur jobbigt det var. Hade hört att man skulle glömma det så snart bebisen var ute, men riktigt så snabbt gick det inte för mig :-/
  • FiaFunderar

Grattis till alla er som fått era underverk! Vilken underbar jul det blir för er :) Själv har jag det sjukt jobbigt med foglossning igen. Kändes nästan som den försvann ett tag men nu ikväll är den hemsk. Jag har iofs gått på stan i tre timmar och även gått en liten raskare promenad nu på kvällen. Mellan jul och nyår tror jag vår Lillis dyker upp :)

• Tuttiluttan

De lär ju inte bli ngn bebis imorgon på BF dagen!

Jag va öppen 1cm, hade ca 2cm kvar på tappen som va ganska hård. Hinnsvepning är gjord o jag hoppas de vill hjälpa lite så kanske de sker i helgen!

De goda nyheterna är iaf att tösen har äntligen fixerat sig, hon satt som berget!

Hon mår även väldigt bra där inne, full aktivitet, hjärtat slog fint o växt på lite

Grattis Repan till bebis! Hoppas du återhämtar dig snabbt så du kan börja njuta!

• MissKaos
    FiaFunderar skrev 2013-12-18 18:45:05 följande:
    Grattis till alla er som fått era underverk! Vilken underbar jul det blir för er :) Själv har jag det sjukt jobbigt med foglossning igen. Kändes nästan som den försvann ett tag men nu ikväll är den hemsk. Jag har iofs gått på stan i tre timmar och även gått en liten raskare promenad nu på kvällen. Mellan jul och nyår tror jag vår Lillis dyker upp :)

Har hört många som säger att fogproblem ändrar sig när förlossningen är väldigt nära.
    Tuttiluttan skrev 2013-12-18 19:26:19 följande:
    De lär ju inte bli ngn bebis imorgon på BF dagen!
    Jag va öppen 1cm, hade ca 2cm kvar på tappen som va ganska hård. Hinnsvepning är gjord o jag hoppas de vill hjälpa lite så kanske de sker i helgen!

De goda nyheterna är iaf att tösen har äntligen fixerat sig, hon satt som berget!
    Hon mår även väldigt bra där inne, full aktivitet, hjärtat slog fint o växt på lite

Grattis Repan till bebis! Hoppas du återhämtar dig snabbt så du kan börja njuta!
    Säg inte det! Inom 48h från hinnsvep ska väl ngt hända om det har effekt?
  • Irlais

Så många nya bebisar, grattis till alla :)
    min lille fyller en månad idag, det firade han genom att gråta med tårar för första gången! Hans blick när han är ledsen är ju hjärtskärande, min lilla älskling.
    I övrigt är jag skitirriterad på sambon... Jag sitter fast med bebis på tutten alt sovande bebis medan han håller på och pysslar med sin hobby. Måste ge honom instruktioner att fixa tvätten, dags för middag, kan jag få tallriken inom räckhåll... Blir galen på att inte kunna göra något! Ont i bröstet har jag också, hoppas det inte är mjölkstockning på g :/

Svar på tråden December bebis 2013