• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MissKaos
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-12-19 15:13:44 följande:
    Vilket jäkla svar - " ringer inte vi så får du ringa"! Vilket skämt!! Dom borde ha lite överseende men det verkar de inte ha alls!!

Nej. Jag får nu fullständigt panik över fl. Vilket jag inte har haft innan. Totalflipp. Och så ska man vänta flera dagar till på en igångsättning. Kan Så inte vara hälosamt att må såhär innan.
    Måste iaf gå och hämta stora killen på fsk nu.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • Förstaförsökaren26

Hoppet är det sista som överger en sägs det! Ska fortsätta hålla både tummar å tår för dej - att bebis tittar ut innan lördag!!! Mys på nu med din stora kille så kommer lillen säkert *hoppas* inom 48H!!

• islandpeak

Stort grattis Repan och vilken kämparinsats du gjort!!!

Vi är hemma nu, lillasyster äter och sover och är supersnäll! I natt var hon lite orolig men efter mat, rap, kiss och bajs så sov hon från 03 till 10 med mat en gång där mellan. Idag har hon sovit hela dagen och ätit mellan bara. Amningen har kommit igång och den värken i tuttarna kan jag klara mig utan.. Tur det går över!

Imorn ska vi på återbesök, hon är lite gul så hoppas bara vi slipper ligga kvar...

• MissKaos

Hämtat på FSK. Tappat bort en regnvante på vägen alt där. Katastrof. Orkar inte gå och leta heller.

Sur på sonen, stackarn han har ju inget ont gjort...

Har nog även endorfinbrist. Van att träna mkt och nu ingenting.. Inte bra alls.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MariaOchNiklas

Tuttiluttan: vad tråkigt och jobbigt med din pappa. Hoppas han blir bättre så han snart får träffa sitt kommande barnbarn ♥

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
  • moruri

Hmm, börjar bli liiiiilte orolig att lillen inte får i sig tillräckligt. Han är ju bara 4 dagar men tror mjölken runnit till och så men hans blöja blir liksom aldrig särskilt våt... Han sover mycket, men inte ööööver mycket. Vaknar äter somnar om, verkar väldigt nöjd egentligen bara bristen på massa kiss i blöjan som oroar mig. Eller hur är de med dessa små som bara är ett par dagar gaml, kissar de särskillt mycket alls ens? Bajsa har han gjort ett flertal gånger. Gav honom lite ersättning igår natt på sked då mina bröstvårtor sved som satan. Tror jag ska gå förbi Bvc på måndag för att kolla vikten, för att se att han inte gått ber mer än dessa 10%.

• MissKaos
    moruri skrev 2013-12-19 19:26:00 följande:
    Hmm, börjar bli liiiiilte orolig att lillen inte får i sig tillräckligt. Han är ju bara 4 dagar men tror mjölken runnit till och så men hans blöja blir liksom aldrig särskilt våt... Han sover mycket, men inte ööööver mycket. Vaknar äter somnar om, verkar väldigt nöjd egentligen bara bristen på massa kiss i blöjan som oroar mig. Eller hur är de med dessa små som bara är ett par dagar gaml, kissar de särskillt mycket alls ens? Bajsa har han gjort ett flertal gånger. Gav honom lite ersättning igår natt på sked då mina bröstvårtor sved som satan. Tror jag ska gå förbi Bvc på måndag för att kolla vikten, för att se att han inte gått ber mer än dessa 10%.

Gör dom inte ett hembesök?
    Eller åk ner redan imorgon?
  • Sunnza
    MissKaos skrev 2013-12-19 13:44:58 följande:
    Ringer till sjukhuset, ber att få info ang igångsätt. När ska man komma etc. Kl 8. Fast är det högt tryck så väntar dom till kl 12. Jaha.. Kul. Och går det få be om vilket sjukhus? Nej. Beror på. Ringer ni på lördag eller fredag? Den som lovade dig att ringa får ju göra det? Vad i h-te min BM har skickat en remiss om igångsättning, ska HON ringa från MVC då?? Sen frågar jag om det finns ngn chans att få en ny hinnevepning, med hopp om att det drar igång det. Ring Antenanthal. Ok, ringer dit (får ett nummer som går till fel ställe hamnar i en op sal)
    Ringer upp via vxl. Sekr säger till mig att hno kan ju inte boka ngt sådant. Nej, det fattar ju jag med. HOn vill jag ska ringa till förlossningen. Som sa till mig ringa till Anthenantal. Tillsist läggger hon en lapp till ngn BM som väl säger ett surt NEJ då om dom nu ringer.

Fan, orkar verkligen inte.. Vad är detta?  och VARFÖR detta GÅR ju planera, men nej. INte en enda jävla minut tidigare lixom.. Varför vill dom ha en på BB över jul i onödan?

vilken veckan är du i nu? 

kram

• MissKaos
    Sunnza skrev 2013-12-19 19:42:18 följande:

vilken veckan är du i nu? 

kram

Ja vad blir det? 42+0 är på söndag så 41+något..
Svar på tråden December bebis 2013