• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Jis

Mouri, åk dit imorgon om du är orolig!

Min lill-skrutta är tre v idag och hon ligger fortfarande 100 gram under sin födelsevikt. Då ammas hon så mkt som det går (typ, 5-10 min per bröst) å sen får hon ersättning. Hon kissar dock mkt, för att inte tala om hur mkt hon bajsar, typ 5-7 ggr om dagen!

Bvc var lite små bekymrade över vikten!

• moruri

Jo, de gör hembesök men Bvc är bara huset bredvid vårt, så det är lätt att springa ner om de hade tänkt hembesöket senare än måndag.
    Var på återbesök för pku-testet och vikt igår, då hade han gått ner ca 300g, han får gå ner 410g så det var ju ingen fara...
    Så tänkte att jag ger det helgen, han verkar som sagt väldigt nöjd i humöret. Jämför ju med Ferdinand som inte gick upp i vikt bra i början, men han hörde man tydligt att han inte var nöjd. De har ju 14 dagar på sig att nå sin födelsevikt igen, så någon direkt stress är det ju inte.

• moruri

Äsch, ska ringa imorgon bitti och fråga. Är ju som sagt bara huset bredvid, så det skadar ju inte att gå dit en extra gång.

• MissKaos

Grattis!

Eyeonly skrev 2013-12-19 20:44:08 följande:
    Idag kl 14,29 kom äntligen våran prinsessa!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Samma här.

Jag har med mensvärk. Men konstant. Och några vfå oregelbundna sdr somvsuger i. Men så har det ju varit på kvällarna ett tag för mig.. går över till morgonen. Hoppas på bättre tur för dig! lite mer slemmis.

FiaFunderar skrev 2013-12-19 20:41:52 följande:
    Lite mensvärk ikväll.. Brukar aldrig ha det. Men det betyder väl inte ett skit gissar jag.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Gör det! Onödig oro i onödan.

moruri skrev 2013-12-19 20:56:29 följande:
    Äsch, ska ringa imorgon bitti och fråga. Är ju som sagt bara huset bredvid, så det skadar ju inte att gå dit en extra gång.

• Repan
    moruri skrev 2013-12-19 19:26:00 följande:

Hmm, börjar bli liiiiilte orolig att lillen inte får i sig tillräckligt. Han är ju bara 4 dagar men tror mjölken runnit till och så men hans blöja blir liksom aldrig särskilt våt... Han sover mycket, men inte ööööver mycket. Vaknar äter somnar om, verkar väldigt nöjd egentligen bara bristen på massa kiss i blöjan som oroar mig. Eller hur är de med dessa små som bara är ett par dagar gaml, kissar de särskillt mycket alls ens? Bajsa har han gjort ett flertal gånger. Gav honom lite ersättning igår natt på sked då mina bröstvårtor sved som satan. Tror jag ska gå förbi Bvc på måndag för att kolla vikten, för att se att han inte gått ber mer än dessa 10%.

Efter 2 dagar kom första kissblöjan här! Nu 3 dagar o två till. :) inte så mkt vätska heller. Bajsar vått oftare!
Svar på tråden December bebis 2013