• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • MariaOchNiklas

Grattis till ert efterlängtade mirakel ♥ njut!

Tuttiluttan skrev 2013-12-23 00:42:11 följande:
    15.43 idag kom vår lilla tjej! 3235g o 49 lång! En ganska tuff förlossning men värt varenda stygn! Dom klippte mig, fick sövas ner o bli sydd både på in o utsida! Hela familjen mår iaf toppen nu!

17/4-12 & 18/12-13 våra prinsessor ♥
  • pyysen

Bf +8 idag och skulle bara in på en kontroll kl. 8 imorse men hit lämnade vi. "Lilla" babyn uppskattas att väga 4200g och jag har inte börjat öppna mig nå. Så nu har jag svald min första del av cytotec tabletten för att jag skall börja mogna där nere. Sammandragningarna är mycket kraftigare och kommer tätare nu. Hoppas inte det tar flera dagar detta nu. Om inte förlossningen startar idag el. Inatt så får jag åka hem en sväng imorgon om jag vill för att fira julen med familjen. Är rätt så nervös nu att jag skall måste trycka ut en stor bebis. Har varit cool lugn hela graviditeten men nu brakade all nervositet ut. Men inte är jag ju den första med stor baby. ;)

• Repan

Stora lilla bebisen efter första badet. Här har vi jobbig dygnsrytm m all sömn på eftermiddagen o två korta pass på natten bara. Mkt amning men verkar ha flodvis med mjölk o mkt blöjor går åt så. Vägning på BVC idag, inget hembesök pga jul.

Hinner typ ingenting annat! Suck ;)

• Repan
    tåg skrev 2013-12-23 06:58:15 följande:

Nu måste det vara på gång på riktigt här! starka värkar var femte min och rosa vatten som sipprar. hejja bäbis innan julafton!

Lycka till!

O grattis till alla nya bebisar! Så mycket sött här i tråden så man smäller nästan av :)
  • Repan
    Jis skrev 2013-12-23 01:45:58 följande:

Det här är Stella tre veckor m storebror Waldemar 2 år! Så fina! phpaxhVS269377.jpg

Häftig kalufs!
  • Förstaförsökaren26

Pyysen - hur kommer det sig att du fick komma på koll?! Jag är på BF+8 oxå å mig ska de inte ens kolla förrän om 8 dagar :S är skit rädd att bebisen är gigantisk då

• moruri

Attans! Lillen hade gått ner 20g över helgen... Nu blir det intensivamning tills på fredag då vi ska kolla ny vikt. Hoppas Mjölkproduktionen vill öka på så jag slipper mer tillägg. :/

• pyysen

Förstaförsökaren26: Här i Finland skall man alltid på en kontroll när man har gått över 10 dagar. Men det är ju mitt på juldagen så därför ville dom att jag kom in redan idag. De skulle ha skickat hem mig om det inte var för att jag var så omogen och lillan var så stor.

• Plopps80
    Repan skrev 2013-12-23 11:10:24 följande:
    Stora lilla bebisen efter första badet. Här har vi jobbig dygnsrytm m all sömn på eftermiddagen o två korta pass på natten bara. Mkt amning men verkar ha flodvis med mjölk o mkt blöjor går åt så. Vägning på BVC idag, inget hembesök pga jul. Hinner typ ingenting annat! Suck ;)

Det vänder inom två månader. Ställ honom i badande ljus när han sover på dagen. Alla lampor tända och sover han i vagnen ha den gärna utomhus eller vid ett fönster. Dagsljuset gör så hormonerna ställer om sig så barnet sover bättre på nätterna. Tycker den första tiden är tuff och påfrestande. Det är inte min grej med spädbarn. Blir så mycket roligare sen. Är helt slut idag. Längtar sååå efter att få sova en hel natt! Sen när jag slutat amma ska mannen få ta Ludwig och jag ska sova som en gris!!! Drömmer mig bort.
  • Plopps80

Nu lät jag riktigt bitter och så är det inte alls. Men jag är ingen person som älskar spädbarnstiden. Det är en tid jag måste gå igenom för att komma till det roligare som kommer längre fram. Så är det och det hymlar jag inte med.

Svar på tråden December bebis 2013