• mammatilltvå85

December bebis 2013

Hej alla nygravida Decembermammor!

Här tänkte jag att vi kunde samlas och diskutera eller lägga in bilder på allt som rör graviditeten=)

Själv har jag för ett par dagar sedan plussat med nummer 3. Syskonen är lite äldre 6 & 7 år gamla men både jag och min man (barnens pappa) längtade efter en till liten så vi är jätteglada just nu!

Såhär i början är dte ju lite nervöst och skakigt, vi hoppas allt ska gå vägen. Om det gör det beräknas den lill* titta ut 2 december.

Välkomna hit alla ni som som plussar så kan vi följas åt längs vägen....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:20
    Här finns en tråd med en Bf lista där vi kan lägga och/eller ändra våra bf datum..

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362526.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-31 18:26
    NY LÄNK: (blev fel år i den förra...)

www.familjeliv.se/Forum-2-113/m69362564.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-03 18:41
    Det finns numera en medlemsgrupp för oss med bf i december. Där finns olika tematrådar, galleri osv. Om du vill bli medlem så gå in på denna länk: www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/bf-december-2013-123458

• Svar på tråden December bebis 2013
  • Sunnza
    Cornelia 084 skrev 2013-12-22 19:33:17 följande:
    Lägger in min goding tillsammans med alla era små sötsaker :)
    Maya idag, 9 dagar gammal :) 
    jättesöt :D 
  • Cornelia 084

Fler av er som fått era bebisar som har problem med att ha mjölk som kommer så fort att era bebisar sätter i halsen och får svårt att andas? Tycker det är så obehagligt :/ sen blir hennes kläder alldeles blöta av mjölk då hälften hamnar utanför.. Blir väldigt många ombyten, inte så kul då hon ofta somnar vid bröstet men vaknar vid klädbytet efteråt.. Försöker ha en handduk emellan oss men det funkar kanske hälften av gångerna.

• MissKaos

Så.. fuskat. Börjar bli öm i brösten. Gav Elsa 10ml ers. Slurp sa det. Hon ammar nu men suger lugnare. aka få 10till sen med hopp om sömn för oss båda. Kissar gör hon. 4 ggr en födseln igår så det ärnog ok. Vägning imorgon.

Åhh allas små är så fina!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • FiaFunderar

Vilka underbara bebisar man får se!!

Jag har sjukt ont i ländryggen, ljumskarna och höfterna helt plötsligt. Inget jag känt av förut. Och nyss fick jag springa på toa och (ursäkta mig) skita vatten typ!!

Jag vill att det kommer igång NU eller... om typ 4 dagar.

• MissKaos

Nu börjar det snart bebis!

FiaFunderar skrev 2013-12-22 20:05:43 följande:
    Vilka underbara bebisar man får se!!

Jag har sjukt ont i ländryggen, ljumskarna och höfterna helt plötsligt. Inget jag känt av förut. Och nyss fick jag springa på toa och (ursäkta mig) skita vatten typ!!

Jag vill att det kommer igång NU eller... om typ 4 dagar.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • sarak

Åh vad roligt med bilder på alla goa bebisar! Har ju visat Rasmus när han var alldeles nyfödd. Här är han lite äldre, men fortfarande en liten plutt <3

• Sunnza
    sarak skrev 2013-12-22 21:35:33 följande:
    Åh vad roligt med bilder på alla goa bebisar! Har ju visat Rasmus när han var alldeles nyfödd. Här är han lite äldre, men fortfarande en liten plutt <3

oj så liten, gulligast
  • Tuttiluttan

15.43 idag kom vår lilla tjej! 3235g o 49 lång!

En ganska tuff förlossning men värt varenda stygn!

Dom klippte mig, fick sövas ner o bli sydd både på in o utsida!

Hela familjen mår iaf toppen nu!

• Sunnza
    Tuttiluttan skrev 2013-12-23 00:42:11 följande:
    15.43 idag kom vår lilla tjej! 3235g o 49 lång!
    En ganska tuff förlossning men värt varenda stygn!
    Dom klippte mig, fick sövas ner o bli sydd både på in o utsida!

Hela familjen mår iaf toppen nu!
    grattis =)
Svar på tråden December bebis 2013