Inlägg från: Fru Mamma |Visa alla inlägg
  • Fru Mamma

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Carmelina: det jag har lärt mig av sådana dagar är att det är SUPERVIKTIGT att inte klandra sig själv för det dagen efter (det leder lätt till att man överäter dagen efter också, bara för att "det är ändå kört nu", så vad du än gör (och detta gäller även Spökplumpen), må inte dåligt över att du åt "dåligt" igår, det är en ny dag idag, gårdagen räknas inte!

• Fru Mamma

Tjolanda: haha, jag resonerade också så när jag började... "Då blir jag extra motiverad att låta bli", men min karaktär fattade inte riktigt den logiken :P lycka till!

• Fru Mamma

Ojojoj... Vad jag är nervös inför imorgon! Har en känsla av att jag inte nått målet för denna veckan, att gå ner till 78,5 (så att jag kommer ner till "överviktig" enligt BMI.. Förhoppningsvis så har jag lyckats, men med tanke på förra veckans resultat så känns det som att jag hamnat på en platå, och det känner jag att jag inte orkar just nu :P men ska dricka en herrans massa vatten, bada brännhett och skrubba mig röd ikväll, så kanske jag tappar ytterligare något hekto innan imorgon ;)

• Fru Mamma

Härligt att det verkar gå så bra för er andra!

Och carmelina: vad roligt att höra :D vad duktig du är :)

• Fru Mamma

Carmelina: ja, har jag inte hunnit gå ner till 78,5, utan är kvar på 80,5 imorgon, så har jag ju ändå gått ner lite drygt 8 kilo, och visst, det är jättebra, men jag sätter upp nya mål varje vecka, och bortsett från förra veckan så har jag lyckats komma i mål, om man säger så... Så därför skulle det kännas surt om jag inte kommit ner till 78,5 imorgon, men jag har ju ändå fått resultat som är bättre än vad jag hoppats på, så jag är nöjd hur siffrorna på vågen än står imorgon, långsam viktnedgång är ju det bästa, och två kilo/månad måste ju ändå räknas som ganska långsamt i och med att jag började med nästan 24 kilos övervikt. :)
    Men ett halvår innan jag blev gravid så bantade jag ner mig 10 kilo, så räknar jag med dom också, så har jag gått ner drygt 18 kilo allt som allt, och då känns det lite bättre ;)

• Fru Mamma

Yes! Jag lyckades! 78,5! -2.0 kilo denna vecka, och sammanlagt -10,3 på 8 veckor!
    Målet för den kommande veckan är att ta sig ner till 77. Firade med pizza ikväll som täckte hela dagsbehovet av kalorier :P usch, vi måste sluta äta pizza, känner jag... Eller nä, men jag ska nog äta rågbröd istället nästa gång. Phew, nu är jag mätt och jäkligt nöjd med mig själv.

• Fru Mamma

Hej på er! Hur går det för er?
    Den här veckan har maten varit KATASTROFAL! Jag har haft två riktiga ätardagar, för jag kände att jag behövde det om jag inte skulle tappa sugen helt.
    Men, trots dom dagarna, så har jag gått ner 0,5 kilo och det är jag helt tillfreds med. Nästa vecka ska bli snäppet bättre!

• Fru Mamma

En himmelsk drog: hur mycket är det du gått ner allt som allt nu då? Och grattis till ett fungerande internet ;)

• Fru Mamma

Åh, herregud! Jag skippade att räkna kalorier i helgen och igår, men tyckte ändå att jag skötte mig ganska bra, jo Tjena total förnekelse! -gått upp från 78,0 till 80,5. Så det är därifrån jag räknar på fredag. Fan vad sur jag är på mig själv!

• Fru Mamma

Carmelina: jo, det är ju det... Sen att tråden inte är lika aktiv längre gör nog sitt till, skulle jag tro. Jobbigt att man ska vara såpass beroende av andra för att inte tappa drivet! Hur går det för dig?

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor