• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • mammakalmar

Fru Mamma: det joggning blandat med gång enligt appen jag nämnde, den var riktigt bra ska nog ta en sväng lite senare, enligt appen så skulle jag göra det i morgon men då finns inte tiden tyvärr eftersom jag jobbar hela dagen och ska iväg direkt efter och inte är hemma förrän ca halv sju på kvällen.

• lije

Vägning idag, gick inte bra! Plus 0,7! Ska inte nedslås, känner inte att jag gått upp på kläder lr så!! Men ändå lite surt!

• Fru Mamma

Lije: förstår det, men det är bara att ta nya tag! :) vågen visar nog snart minus :(

• Fru Mamma

Jag har precis insett att jag kommer få hoppa över att väga mig denna veckan, eftersom jag väger mig under fredagsförmiddagen, och nyss påstod min våg att jag vägde 65, och visst, min viktminskning går bra, men INTE så bra att jag går ner typ 15-20 kilo (eller vad det nu blir) på en vecka... Vi ska storhandla imorgon eftermiddag, och då får vi se om den affären har batteri till min våg, jag har jagat batteri i varenda affär här i byn hela dagen, utan framgång..

• En himmelsk drog

Less på livet just nu. Less på allt vad mat och vikt heter. Min svärmor och jag har ingått en "deal" om att leva på shakes/vlcd i två veckor. Ser fram emot det. Som belöning om vi klarar det utan fusk bjuder hon på en 2-veckors resa bara för oss "tjejer" haha. Hon är go hon svärmor, gör allt för att stötta mig i det här :) Får inte i mig mat om dagarna nu tack vare värmen, och då är shakes bättre än ingenting känner jag. Sambon har börjat noja över att jag har ätstörningar eftersom jag spyr så fort jag äter riktig mat.. Men nää, det går bara inte. Varmt och kvavt ute + äta varm mat

• Anonym (Lori)

7 veckor har gått sedan jag började med LCHF och har gått från 71kg till 65kg :) Idag kom jag i mina gamla jeans!

• Fru Mamma

En himmelsk drog: men fy vad jobbigt! Har du alltid haft det så, eller är det något nytt? Men ja, du har rätt, pulver är helt klart bättre än inget...

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor