• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Fru Mamma

Spökplumpen: det är inte så att din våg fått fnatt? Låter inte så kul att fettprocenten ökar, men å andra sidan så går du ju ner i vikt ;) du kanske skulle styrketräna lite för att få fettprocenten att minska (funkar det?)?

• Fru Mamma

Carmelina: åh, grattis! Jättebra jobbat, och ett helt realistiskt mål inför veckan :)

• Fru Mamma

Mammakalmar: Gud vad härligt att gå till frisör :) är salladerna på Max goda?

• Fru Mamma

Jag måste, måste, måste köpa nytt batteri till vågskrället, nu har den fått allvarliga störningar, sist jag vägde mig så gick jag upp 5 kilo på ungefär 10 sekunder, sen helt plötsligt hade jag gått ner 10, så jag vet inte om jag ska lita så mycket på den just nu ;)

I helgen satte jag ihop ett litet hemmaträningsschema som jag faktiskt hållt mig till sen i måndags :P (jag är jättestolt :P) får hoppas att jag klarar av att hålla det, och utöka det allteftersom, annars får jag prova en annan approach, för träna måste jag göra nu, annars kommer jag fastna.
    Jag har börjat få lite panik angående viktminskningen nu, konstigt nog... Det är nästan så att jag försöker komma på ursäkter för att lägga av, och varför vet jag inte! Jag menar, det är ju inga negativa tankar som kommer, det är bara "oj, såhär lite har jag inte vägt sen strax innan jul år 2007" och då genast börjar jag tänka "jamen, en extra smörgås/lite choklad/what ever skadar nog inte", men jo, det gör det. Hittills har jag lyckats stå emot, och jag ska fortsätta lyckas stå emot!

• mammakalmar

Fru Mamma: Har bara smakat den med sweet mustard och grillad kyckling och den är riktigt god, det är någon slags senapssås, kycklingbitar, sallad, tomat, gurka och så någon slags quinoa tror jag och de är så mycket godare än mc Donalds sallader.
    Det kommer att bli någon form av träning ikväll, förmodligen joggning med min nya samsung galaxy s4 och Zombie runs nya app som ska göra så man kan springa 5 km på 8 veckor, den är alltså ett träningsprogram för löpning. 

• Carmelina

Nu har jag letat igenom hela köket och vi har ingen choklad. Bra men trist. Blev lite russin och mandlar istället.
    Maken har somnat och jg sitter och läser en typisk gottefälla för min del, jag blir så vansinnigt sugen. Tur att vi inte hade något. :)

• Fru Mamma

Mammakalmar: ska nog prova en sallad på Max på fredag, vi kör storhandling då och då är det tradition att äta på max eftersom vi aldrig skulle hinna hem och fixa middag i tid.. blev det någon träning?

• Fru Mamma

Carmelina: det är skönt på sätt och vis när man går igenom skåpen hemma och inte hittar det man letar efter ;) dom få gångerna som jag gör så, så brukar det sluta med att jag snor ett par majskrokar av dottern och muttrande sätter mig i soffan :P

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor