• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Fru Mamma

Tjolanda: haha, jag resonerade också så när jag började... "Då blir jag extra motiverad att låta bli", men min karaktär fattade inte riktigt den logiken :P lycka till!

• lije

Tjolanta, välkommen! Inte kul att shoppa när inget känns fint!

Idag är det fasta som gäller! Glömde att väga mig i morse så får bli i morn! Men jag har inte så goda förhoppningar tyvärr!!

• Tjolanta

Tack så mycket Känner mej supermotiverad just nu! Bara knät blir bra så kör jag igen Brukar träna orbitrek 30min före frukost och sedan ta en rask promenad på 4.6km ca under dagen. Men just nu så sitter jag tyvärr mest i soffan och glor! Blir knäpp..

• spökplumpen

Tjolanta: Välkommen!   Jag tyckte om kappahl när jag drog 48-50, ett litet plus är dessutom att storlekarna där alltid är större än i andra affärer så att man kan få känna sig lite mindre iaf.   Eller om inget annat tacka för att man "bara" behöver köpa str 48-50.  

Jag hade också måndagar som vägdag förra året när jag tog tag i viktbiten. För mig funkade det klockrent eftersom jag då hade incitament att sköta mig perfekt även på helgerna. Nu när jag är nere på en helt okej vikt (även fast jag vill ner lite till för att komma i de nya sommarkläderna från förra sommaren) så lockar helgerna alldeles för mycket för att jag ska klara av det så nu är det fredagar som är den officiella vägdagen. Men så är det ju lättare när man väger alldeles för mycket att vara striktare för då är det verkligen dags för nya sunda vanor och själv pallade jag inte att fuska alls för då var det ingen hejd på det. Idag är jag normalviktig enligt bmi och jag tillåter mig själv att vara mer liberal.

Fru Mamma: Här predikar du för de redan frälsta. Jag har aldrig dåligt samvete över vad jag har ätit. Allt jag stoppar i mig är ju ett beslut jag tar, om än dåliga. Hade jag inte velat äta det har ett val att låta bli. Väljer jag att äta det trots att jag vet att det inte är bra för mig så får jag leva med konsekvenserna av det. Ett av mina mål är dessutom att hela familjen ska kunna äta samma mat och innebär för egen del att jag också får äta lite onyttigt ibland. Den stora anledningen är dock mina allergiska barn, det är hemskt drygt (och dyrt) att laga två olika rätter varje gång. 

Lije: Hur går det med fastandet?  Märker du av någon skillnader i kroppen? För egen del tycker jag att främst mina handleder ser smalare ut, men även resten av armarna. Ja och sen förstås att det rensas ut skit från kroppen, har hemska finnar lite var stans på kroppen.

1 h och 20 minuter kvar till mat och jag är hungrig! Funderar på om jag ska ta och träna lite framför tvn innan det är dags att äta, men jag känner mig så lat och frusen. Och lite ont i halsen, men jag undrar om det inte mest är att jag känner efter för mycket och letar anledningar till att inte träna?

Vet ni förresten vad som inte hjälper när man är hungrig? Att det luktar mat i hela lägenheten! Håller på med ett långkok, en köttgryta som står och puttrar på spisen och som luktar så gott.

Imorgon är det iaf äntligen dags för vägning OCH mätning. Det blir lite av en nypremiär för jag har inte mätt mig sen förra sommaren. Men sen dess har jag ju hunnit med att gå upp ca 5 kg... 

• Tjolanta

Spökplumpen: Jo jag kikade på kappahl men tyckte de var alldeles för dyra :-/ Får ge det en sista chans i morgon tänkte jag, annars får det bli något mörkare..

• spökplumpen
    Tjolanta skrev 2013-05-30 15:26:03 följande:
    Spökplumpen: Jo jag kikade på kappahl men tyckte de var alldeles för dyra :-/ Får ge det en sista chans i morgon tänkte jag, annars får det bli något mörkare..

Är du medlem? Jag har för mig att de har 25% just nu på en vara.
  • spökplumpen

Jag körde förresten 20 minuter zumba förut. Blev svettig, andfådd och lite nerslagen. Koordination är såååå inte min grej så jag tröttnade lite på att misslyckas så jag tog och körde lite magövningar istället. Känner mig jättestolt över mig själv.

• mammakalmar

Denna veckan blir det inte mycket motion tyvärr eftersom det slutade med att jag bara är helledig en enda dag och jag känner att jag orkar inte så mycket mer än jobba när jag jobbar dagturer, jobbar jag kväll hinner jag ju gå till gymmet, ta en promenad eller löprunda innan jag ska iväg men jobbar jag dag så ska man ju hem och laga mat och sen är man ju bara trött och vill ta det lugnt med familjen.

• Carmelina

Spökplumpen: hehe, jag kan se dig sitta där med tio minuter kvar till fasta och känna att det enda vettiga just då är glass. Det skulle lätt kunna hända mig också. Idag har det dock gott bättre. För dig också? Har fastan funkat?

• Carmelina

Fru mamma: tack för ditt inlägg! Det gjorde att jag inte slängde ner flertalet mumsiga kakor när jag var och storhandlade idag, hungrig dessutom, dumt!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor