• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Carmelina

Frumamma: 80,5, eller? Huh, jag tror inte att jag vill ha någon som mäter fettprocent. Då är det ju ytterligare en sak att noja över :)

• Fru Mamma

Carmelina: ja, precis, 80,5 ska det ju naturligtvis stå! Haha, men den är jättesnajsig, den mäter fettprocenten, vätskebalansen, benstommen, hur mycket muskler man har, vilket BMI man har och hur mycket man förbränner :P dessvärre är den inte riktigt kompis med mig, fyra av fem gånger står det "error" när jag ställer mig på den :P

• Carmelina

Fru mamma: ja, alltså det låter ju sjukt nog lite lockande :)
    Men hur kan den mäta allt det?

• Carmelina

Fru mamma: fast att väga sig efter frukost kan väl inte räknas som att ha gått upp i vikt...

• lije

Hallo! Går sådär för mig! Ätit massa i helgen, fastade söndag och idag och ska fasta torsdag oxå! Tyvärr är det mkt utekvällar m vin och grejer på G !!

• Fru Mamma

Carmelina: ingen aning om hur den mäter det, det är väl olika typer av microvågor skulle jag tro :S
    Haha, näe, kanske inte, men eftersom jag inte vet vad jag vägde innan frukosten så räknar jag det ändå som att jag gått upp dom hektona ;)

• Carmelina

Iije: det är bara att kämpa på och försöka att i alla fall försöka att äta någorlunda kontrollerat. Och välj vin som är så pointssnålt som möjligt. Typ torrt vitt vin har jag för mig.

• Fru Mamma

Hjärtemamma: men fy vad tråkigt! Krya på dig, hjärnskakning är inte roligt!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor