• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Fru Mamma

Ååååh, jag bara måste dela med mig av min LYCKA! Jag har hängbuk dels på grund av sista graviditeten, men också på grund av övervikten... 1/4 hade jag 4,5 cm mage som hängde ner över troskanten, jag stoppade liksom in måttbandet i vecket där och mätte ner tills hänget tog slut... Idag skulle jag kolla det igen, och måttbandet fastnade inte i vecket!!!!!!! :D :D :D :D jag har ju fortfarande hängbuk, men på sin höjd 1 cm, och då var jag tvungen att hålla fast måttbandet för att mäta det!!!!!! :D :D :D

• spökplumpen
    Fru Mamma skrev 2013-05-29 10:00:22 följande:
    Ååååh, jag bara måste dela med mig av min LYCKA! Jag har hängbuk dels på grund av sista graviditeten, men också på grund av övervikten... 1/4 hade jag 4,5 cm mage som hängde ner över troskanten, jag stoppade liksom in måttbandet i vecket där och mätte ner tills hänget tog slut... Idag skulle jag kolla det igen, och måttbandet fastnade inte i vecket!!!!!!! :D :D :D :D jag har ju fortfarande hängbuk, men på sin höjd 1 cm, och då var jag tvungen att hålla fast måttbandet för att mäta det!!!!!! :D :D :D

Najs! Snyggt jobbat! Det smäller mycket högre än kilon på vågen!
  • Fru Mamma

Spökplumpen: som FAN! Det förklarar varför trosorna inte rullar ihop sig fullt lika snabbt längre... Ååååh, vad glad jag ät! Jag hade ställt in mig på att hänget skulle bli värre av att jag gick ner i vikt, och så låg jag och tänkte på hur hemskt det skulle vara att få svamp i vecket och så tänkte jag att "jaja, får jag svamp och andra problem så kanske jag kan vara berättigad att operera bort det utan att det behöver kosta skjortan" och DÅ insåg jag att det inte kliat eller blivit svettigt i vecket på länge, så då var jag bara tvungen att mäta och jag blev såååååå glad!!! :D

• spökplumpen

Fru mamma: En liten varning bara angående fettvågen. Vilken är det du fått förresten? Och det är att man inte får stirra sig blind på siffrorna för de ÄR oexakta om man bara tittar på siffrorna. Det man får göra att hålla koll på att trenden går åt rätt håll. Och då menar jag trenden på kanske månadsbasis. De ger en GROV bild av verkligheten, man ser åt vilket håll det går men man får inga "sanna" värden. En fettvåg med handtag får man en lite mer rättvisande bild av men även då är det grova förenklingar vi snackar om. Så ta den med en stor näve salt.

• spökplumpen
    Fru Mamma skrev 2013-05-29 10:09:35 följande:
    Spökplumpen: som FAN! Det förklarar varför trosorna inte rullar ihop sig fullt lika snabbt längre... Ååååh, vad glad jag ät! Jag hade ställt in mig på att hänget skulle bli värre av att jag gick ner i vikt, och så låg jag och tänkte på hur hemskt det skulle vara att få svamp i vecket och så tänkte jag att "jaja, får jag svamp och andra problem så kanske jag kan vara berättigad att operera bort det utan att det behöver kosta skjortan" och DÅ insåg jag att det inte kliat eller blivit svettigt i vecket på länge, så då var jag bara tvungen att mäta och jag blev såååååå glad!!! :D

• Fru Mamma

Spökplumpen: fick en våg av märket "Andersson" (har aldrig hört talas om det förut), och ja, det är ju som med BMI, man ska inte stirra sig blind på det, för sannolikheten att det stämmer är ganska minimal, men man ser iallafall om det går åt rätt håll eller inte :)

• spökplumpen

Jag fastade igår, en 500 kcal-fasta. Fy faaan vad plågsamt det är! Huvudvärk, konstant hunger och dåligt humör. Idag har jag ätdag men bara fram till 20, sen börjar jag min 16:8-fasta. Denna vecka skulle jag bli överlycklig om vågen visar 0,5 kg ner på fredag. Om den visar minus blir jag glad. Visar den bara 0,5 kg upp blir jag tacksam. Visar den mer än så kommer jag svära och spotta över mensen och säkert tröstäta. Jag brukar gå upp 1-3 kg vid mensen så det känns inte så lockande att väga sig på fredag, men samtidigt är jag ju så sjukt nyfiken!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor