• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • Carmelina

Jag håller med alla föregående talare. Stannar också gärna kvar när maj är slut. Det har varit väldigt bra pepp!

• lije

Skönt att höra, då kör vi som vill på!

SP: hur gick vägningen? Var de fler som hade vägning idag?
    Jag vägde mig idag igen för att se hur mkt jag gått upp efter fastan när jag ätit vanligt men jag hade gått ner 0,3 till så nu är det 64.1! Hoppas jag lyckas äta vettigt under helgen trots två middagar m vänner....

• Carmelina

Iije: bra jobbat!! Föreställ dig hur middagarna ska gå till och hur du ska hantera trugande värdpar och hur mycket du ska äta och öva det i huvudet, brukar de säga på vv. Då är det lättare att stå emot.

• spökplumpen

Vad duktiga ni är hela bunten! Jag tycker att man ska vara stolt över varje liten framgång och strunta i felstegen (hihi fast se till att de inte blir för många). Vilket jättebra tips carmelina, det ska jag ta till mig.

• lije

Carmelina: bra tips, ska försöka hålla igen lite, man behöver ju inte gigantiska portioner vilket jag alltid gör när något är gott! Räcker inte med en halv pizza, två skal med tacos osv utan äter tills det står ut genom öronen :)
    Sen är frågan om jag ska räkna med något glas vin, då drar det i väg och risken att jag börjar släppa på allt blir större!!

Spökplumpen, har du vägt dig??

• spökplumpen

Resultatet av första fastan blev väl sådär. Gick ner 0,9 kg och det är väl ok rent viktmässigt. Men tyvärr var det inte fett som försvann, fett var bara 0,1. Och eftersom jag käkar lchf så var det inte vatten som försvann heller....alltså måste det ha varit muskelmassa. Eller tänker jag helt fel? Var och skulle leta lite nya kläder igår, men det var inte kul. Jag är fortfarande inte en hm 38:a på topparna, vilket var mitt mål redan till förste maj. Men till sommaren så..

• lije

Hmm vet inte alls hur de vågarna fungerar och hur tillförlitliga de är!? En faktor som gör att man väger mindre är väl att man har rätt lite mat i magen :)
    Men 0,9 ner är väl ändå bra :)

• spökplumpen

Jag väger mig kanske 5-6 gånger och så går jag efter det resultat som den visar flest gånger, för visst är det lite felmarginal på vågar. Jag är fortfarande snurrig fast jag har ätit frukost, någon sommar en teori om varför?

• hjärtemamma

Hej på er allihop, har varit lite tyst från mig, men jag brukar vara här inne och läsa. För mig går det så där, den här veckan kommer jag jobba 4 av 5 kvällar utöver arbetet på dagtid vilket gör att min träning har varit lika med noll. Dessutom har jag ätit snabbmat två gånger och fikat en gång, ja jag vet, det är katastrof och jag är så besviken på mig själv. Vågen visade i all fall 91,0kg idag, så det går neråt åtminstone.

• lije

SP: nja ingen teori direkt! Kanske tar lite tid innan kroppen reagerar på maten! Jag brukar inte känna mig snurrig! Tyckte du det var väldigt jobbigt igår? Kommer du fortsätta m fastedagar?

Hjärtemamma: det är ju jättebra att vågen går neråt trots lite slarv eller? Jag tänker att det måste finnas utrymme för lite skarv, man måste ju leva och kan ju inte planera föra alla situationer som uppstår.. Sen hoppas man ju kunna minimera dem :)

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor