• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • spökplumpen

Lije och alla andra som fastar: Vad fick ni för resultat av er första fasta? Hur mycket gick ni ner? Jag har precis ätit upp mina sista kcal, jordgubbar med lite grädde. Nu ska jag och min kopp örtte förflytta oss till soffan och kolla in greys anatomy. Superspänd inför morgondagens invägning! Ihhhhh!

• lije

Hur har det gått idag då SP?? Och hur har du "råd" med grädde ? (Avis ;)
    Vet inte om jag vägde mig direkt efter men fr ons t tors denna vecka hade jag gått ner 1 kilo men mkt av det har jag ju säkert gått upp om jag skulle väga mig i morn- mkt vatten som försvinner...

• Fru Mamma

Vad duktiga ni är, allihopa! Förlåt att jag varit lite off, hoppas att kunna ändra på det nu!
    Ser att det är många som fått bra resultat denna veckan och det är superkul att läsa, jag blir så peppad!

Jag lyckades hålla mig till att äta allt möjligt skräp en dag, sen återgick jag till kaloriräkningen, jag la dessutom in alla kalorier som jag åt den dagen, och jag åt bara knappt 50 mer än vad som är "tillåtet", så jag kände mig otroligt duktig faktisk!

Jag ställde mig på vågen idag, men tänker inte avslöja någon vikt förrän imorgon eftersom det är först då jag har invägning, men det känns JÄKLIGT härligt att se framsteg på vågen :)

Och jag kan säga som såhär: jag tänker inte lämna tråden efter dom här 8 veckorna, förlåt ts ;) men jag behöver faktiskt den extra kicken som det ger att vara här. Jag har försökt räkna kalorier många gånger förr, och inte klarat av mer än en-två veckor, så jag anser faktiskt att det är trådens förtjänst att jag lyckats hålla mig såpass bra som vad jag faktiskt gjort. Tack för att ni peppar så himla bra, och för att ni är så duktiga, jag ser upp otroligt mycket till er allihop!

• lije

Fru mamma: haha har inte heller tänkt lämna tråden :)
    Bra jobbat.. Håller med om att de är så peppande att höra er kämpa!! Spännande att höra ditt resultat i morn :)

• Fru Mamma

Lije: men jag tänker INTE väga mig innan morgonkaffet, haha ;) jag har hetsdruckit typ 2 liter vatten nu ikväll ^^ gick förbi godishyllan på affären idag, och just då kände jag INGENTING, inte en enda tanke på "ååååh, vad gott", trots att jag var tvungen att titta på en chokladkaka som sonen höll upp och frågade något om. Men sen, när jag kom hem... Shit vad sugen jag är! Men vatten är mumsigt och popcorn är också himla gott faktiskt :P

• lije

Popcorn är smaskigt :) jag brukar iofs dricka en del cola light på helgerna! Lite ångest inför sommaren, kommer va ledig mkt och då är det svårt med maten tycker jag...

• Fru Mamma

Lije: Det kommer att gå galant! Vi ser till att hålla liv i tråden så att vi kan hämta stöd när vi behöver det, alla här kommer vara värsta hunkarna när sommaren är slut! (Jag vet att jag går ner i vikt av att svettas som en liten gris iallafall :P).

• En himmelsk drog

Fru Mamma - DU är duktig! Alla i tråden är grymt duktiga, oavsett resultat. Känns så skönt med att se hur tråden lever än idag, vilket är en stor anledning till att jag orkar fortsätta. Ljuga för sig själv går ju, men att sitta här och påstå att jag skött mig felfritt sen start skulle kännas fel, vilket är en stor anledning till att jag försöker sköta mig hela tiden (

• En himmelsk drog

Kul att hela ens inlägg inte kommer med! :(

• Fru Mamma

En himmelsk drog: just face it: vi älskar tråden! :) och ja, av någon konstig anledning är det jäkligt mycket lättare att ljuga för sig själv än för andra. :)

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor