• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • spökplumpen

Då var vägningen avklarad. 0,4 kg upp men det är helt okej eftersom det är mens och jag brukar gå upp betydligt mycket mer då. I fett har jag dock gått ner 0,4 så det känns kul. Men dt där med att mäta glömde jag helt bort när barnen bara bråkade och gnällde, får ta det imorgon istället.

• Fru Mamma

Yes! Jag lyckades! 78,5! -2.0 kilo denna vecka, och sammanlagt -10,3 på 8 veckor!
    Målet för den kommande veckan är att ta sig ner till 77. Firade med pizza ikväll som täckte hela dagsbehovet av kalorier :P usch, vi måste sluta äta pizza, känner jag... Eller nä, men jag ska nog äta rågbröd istället nästa gång. Phew, nu är jag mätt och jäkligt nöjd med mig själv.

• En himmelsk drog

Fru Mamma grattis och djävulskt bra kämpat! :)

• En himmelsk drog

Ville även kika in och meddela att jag (tyvärr) har varit och kommer fortsätta vara off ett tag till från tråden pga krånglade internet. De lovade bättring på fredag nästa vecka så tills dess blir jag nog borta från tråden :(( Nå väl, jag dricker shakes om dagarna och det går mycket bättre än med riktig mat, ser även snabba resultat i spegeln :) Har inte vågat väga mig på bra länge, tänkte göra det om 2 veckor ungefär.

• mammakalmar

Fru mamma: Grattis!

Igår kväll både drack jag vin, åt chips och choklad bara för att jag ville det och naturligvis visar vågen på ett + men min vägdag är på måndag så kanske blir det stilla stående. Ska ta en runda med mina bungypumpstavar innan det börjar regna och jag ska iväg och jobba kväll, börjar faktiskt rätt mycket senare än vanligt så jag hinner ta det lugnt också en stund innan jobbet.  

• hjärtemamma

Jag hinner ju aldrig med här inne längre, men måste säga att ni är sjukt duktiga allihop. Jag har haft ett uppehåll några veckor, men på måndag kommer jag köra igång på allvar igen, får se hur det går

• mammakalmar

Det blev -0,1 kg denna veckan och det tycker jag är bra då jag överätit 2 dagar samt inte motionerat alls så mycket som jag brukar och jag hade tänkt från början eftersom det blev arbetsdagar än jag hade tänkt från början.

• lije

Usch jag har helt tappat greppet känner jag! Semester utomlands om en vecka! Borde ju hålla i tills dess iaf men... Jag har iaf hållt två fastedagar i veckan men resten är skit....

Bra jobbat ni andra (impad av er)

• spökplumpen

Usch, det är nästan så att jag börjar känna att jag aldrig borde ha börjat fasta. Jag spårar ur och hetsäter massa onödigt och onyttig strax innan 20 bara för att hinna med och för att inte gå hungrig sen. Har tom trillat tillbaka till kolhydrater. Gick och köpte pasta!! Pasta som jag inte ätit på över 1 år! Och inte var det särskilt gott heller. Så mycket mer som jag äter idag tror jag inte att det totalt på hela veckan gör någon skillnad, dvs jag tror inte att fastan gör att kcal för hela veckan minskar. Tror det blir same same eller kanske tom mer iom fastan. Tröstar mig med hälsofördelarna men jag tror inte jag var redo för detta.

Jag borde kanske ha lyssnat mer på Jonas, att fasta bara är för fullt friska individer som aldrig haft något komplicerat förhållande till mat. Nu är det mer regel än undantag att jag äter socker varje dag och ofta flera gånger om dagen. http://www.jonasbergqvist.se/sidor/periodisk-fasta/

Jaja, sambon klagar inte iaf. Han är glad att jag äter som vi gjorde förut och visst finns det en klar fördel med att aldrig behöva tänka över vad man ska äta, att inget är otillåtet. Men usch så mycket onödiga kolhydrater det blir!

• Fru Mamma

Hej på er! Hur går det för er?
    Den här veckan har maten varit KATASTROFAL! Jag har haft två riktiga ätardagar, för jag kände att jag behövde det om jag inte skulle tappa sugen helt.
    Men, trots dom dagarna, så har jag gått ner 0,5 kilo och det är jag helt tillfreds med. Nästa vecka ska bli snäppet bättre!

Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor