• Anonym (Big Mama)

VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor

Är det någon som hänger med? Jag smygstartade redan idag men börjar officiellt på måndag den 1 april. Vill gärna se redan nu om någon är intresserad. Om ni vill delta med ett annat datum i början av april eller nu i slutet av mars går även det bra. Huvudsaken är att vi peppar och motiverar varandra, samt att vi som deltar är aktiva i tråden så länge som möjligt.

Vill man avsluta eller eventuellt avbryta/pausa sin medverkan i utmaningen skulle jag uppskatta att man skriver det innan man överger tråden. Jag skulle även tycka det vore kul om ni som vill delta fyller i det "formulär" ni hittar längst ned i detta inlägg, hur mycket ni vill fylla i samt vad ni svarar är upp till er.

LÄS IGENOM FÖRST!

Valfri viktminskningsmetod & träningsform gäller under dessa 8 veckor Det här är inte en tävling! Den enda man tävlar mot är sig själv Vi ska hålla en vänlig stämning i tråden och stötta varandra Vilken dag i veckan ni väger er får ni bestämma helt själva!

Ålder:
    Startvikt:
    Målvikt:
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod:
    Mitt startdatum för utmaningen:
    Jag kommer att väga mig på:
    Har du provat att gå ner i vikt förr?:
    Om ja, med vilken/vilka metoder:

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-03-27 13:56
    Mina svar på formuläret (lägger till längd också).

Ålder: 21
    Längd: 170 cm
    Startvikt: 109.2 kg
    Målvikt: 65-75 kg
    Hur jag ska gå ner i vikt/Metod: Egen variant av LCHF, sluta småäta, börja promenera, utesluta allt sött och sockrigt, sluta dricka läsk osv.
    Mitt startdatum för utmaningen: 1 april
    Jag kommer att väga mig på: Måndagar
    Har du provat att gå ner i vikt förr?: Ja
    Om ja, med vilken/vilka metoder: Endast med shakes och pulverdrycker (VLCD/LCD).
  • Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor
  • En himmelsk drog

Fru mamma det är ju jättebra ändå! Njut av helgen nu :) Äntligen fungerar internet hemma igen. Jag har gått ner 2.3 kg sen sist jag vägde mig, vet inte ens när det var men ja ja.. Alla framsteg är positiva trots att jag självklart är besviken på siffran eftersom man hört och läst om folk som gått ner dubbelt upp när de druckit shakes. Kanske kan bero på att jag dricker dåligt med vatten? (Hej jag försöker hitta dåliga ursäkter till resultatet)

• Fru Mamma

En himmelsk drog: hur mycket är det du gått ner allt som allt nu då? Och grattis till ett fungerande internet ;)

• Carmelina

Okej, nu har jag ätit dåligt i drygt en vecka. Riktigt dåligt. Vi har haft två kalas för sonen som fyller år och då blir det av någon outgrundlig anledning alltid jag som äter upp resterna av tårtan. Maten har inte varit någon höjdare heller. Så resultatet är upp 2 kilo.
    Dessutom ska jag nu försöka få till träning. Men jag förstår inte hur man hinner som småbarnsmamma?!?
    Jag tänkte ta bort några amningspoints nu också eftersom jag inte ammar så mycket längre.
    Nu behöver jag ny motivation. Men hur hittar jag det? Jag har 7 kilo som SKA bort till början av augusti.

• Fru Mamma

Åh, herregud! Jag skippade att räkna kalorier i helgen och igår, men tyckte ändå att jag skötte mig ganska bra, jo Tjena total förnekelse! -gått upp från 78,0 till 80,5. Så det är därifrån jag räknar på fredag. Fan vad sur jag är på mig själv!

• Fru Mamma

Carmelina: jo, det är ju det... Sen att tråden inte är lika aktiv längre gör nog sitt till, skulle jag tro. Jobbigt att man ska vara såpass beroende av andra för att inte tappa drivet! Hur går det för dig?

• hjärtemamma

Är ledsen att jag inte skriver här inne längre, men jag är inne och läser. Sen jag började jobba i maj har jag inte tränat någonting och det blir både snabbmat och godis i veckorna, trots det har jag åtminstone inte gått upp något i vikt. Jag har även haft riktig otur sen jag började jobba med en magsjuka, hjärnskakning och influensan. Men så fort influensan är borta ska jag försöka ta tag i träningen igen.

• Fru Mamma

Hjärtemamma: men hjälp, vilken otur du har jämt! Jag är inte ett dugg avundsjuk, din olyckskorp ;) håller tummarna för att du blir frisk snart, och slipper mer sån skit!

• hjärtemamma
    Fru Mamma skrev 2013-06-11 22:53:38 följande:
    Hjärtemamma: men hjälp, vilken otur du har jämt! Jag är inte ett dugg avundsjuk, din olyckskorp ;) håller tummarna för att du blir frisk snart, och slipper mer sån skit!

Ja riktig jäkla otur, men hoppas på att det vänder snart. Jag orkar inte ha det så här. Enda fördelen är att jag gått ner ett kilo sedan igår
Svar på tråden VIKTUTMANING: Gå ned i vikt på 8 veckor