Anonym (TS) skrev 2013-10-30 18:38:37 följande:
Ok, ja jag läste ditt inlägg efter jag hann skriva mitt :P
Ja det är den uppfattningen jag också får av det du skriver, att du nästan inte "vågar" vara själv, är det för att du isf skulle känna dig oälskad? För jag fick total PANIK av bara tanken på att faktiskt bo själv ett tag, hitta tillbaka till mig själv och sen ev. försöka få min man tillbaka. Nu skrev jag väldigt kortfattat allt, så det lät som jag från en dag till nästa kastade ut min man

Riktigt så var det inte. Vi hade haft det tufft länge och det hade hänt andra jobbiga saker i vår relation. Men när jag satt där hos den psykoterapeuten var det helt fruktansvärt otänkbart det hon sa, kunde inte få in det och hitta ett lugn i mig själv och tanken på att kunna leva själv. Usch den tiden vill jag aldrig tillbaka till!
Detta med att din pojkvän säger att han inte vill leva i en "vanlig" relation för att han inte vill såra dig om han ev skulle vara med någon annan, då har jag något att säga till honom, han kan inte både ha kvar kakan och äta upp den, så är det faktiskt. Han kanske inte är mogen för att vara i ett förhållande på samma villkor med dig. Hur gammal var han?
Joo och så glömde jag en viktig sak i min egen historia. Det är nästan komiskt så här i efterhand haha, men för mig var det verklighet..när jag väl hade "bestämt" mig för att få tillbaka min man behövde jag ju SÅKLART göra slut med min nya kille FÖRE min man ville ens fundera på att ta tillbaka mig, han hade dessutom börjat dejta en annan tjej då..så jag kunde/vågade inte göra slut med den nya killen först för min man ville inte säga ja INNAN jag hade gjort slut. Vilket jag idag självklart förstår, varför skulle han vilja sluta dejta denna nya tjej(som var hur bra som helst på alla sätt o vis och hade blivit kär i min man) om jag inte ens gjort slut med min nya kille

Och för att göra mig själv ännu mer pinsam, (var då 35år) försökte jag göra slut med min nya kille per telefon (han bor inte ens i Sverige) och direkt efter ringa min man för att fråga om han nu ville ta tillbaka mig, medan han säger nää jag behöver tänka på saken och EVENTUELLT göra slut med sin nya tjej. Så jag....SKÄMS

ringde tillbaka till min nya kille och sa att nää jag vill inte göra slut hahahahahahaha efter någon dag tvingade jag mig själv att göra slut på riktigt och faktiskt vänta på att min man tänkt klart o gjort slut med den nya tjejen. Den veckan som det tog var den värsta jag varit med om känns det som. Den tjej som min man träffade då skulle komma och bo hos honom (hon bodde i en annan stad) en sista helg och han skulle då berätta om allt detta och göra slut, men tanken på att hon skulle vara med honom gjorde mig CRAZY..det var helt fruktansvärt, vilken plåga..vad jag hade ställt till med!! Jag betedde mig som 14år..skäms så för allt jag ställde till med.
Så ALLT detta pga min diagnos, har aldrig varit så instabil som då!
Nu har jag varit VÄLDIGT privat o utlämnande, men för att ni ska förstå lite mer hur Borderline "kan" vara vill jag berätta

Tur att man är Anonym här