Anonym (anonym) skrev 2014-01-02 16:14:37 följande:
Nej hon känner ingen och vet intr så mycket om den heller.
All hjälp jag får o läser mig till är fel om jag säger de till henne att jag sitter här inne e fel för henne inggen kan föraatå eller hjälpa henn säger hon. Läser ju rätt mycket av de hon skribver också då hon gör det för jag ska läsa för hon har så svårt att öppna sig o det funkar men hon har aldrig frågar mig hur jag mår eller hur jag ha de. Berättade för henne för en månad sen att jag gjort något som jag inte vågat göra på flera år men nu äntligen tog jag tag i de o gick till vårdcentralen o det gjordr ont i mig att göra det när jag sa dey till henne skratade hon o jag ville ha störd men fick hån o skratt o det gjorde jävligt onte med tanke på hur mycket jag störtat henne under åren med allt hon inte vågafe i början som jag hjälp henne me. Ville ju bara ha störd o hjälp.hon har sakt det själv flera gånger jag e den starkaate hon känner o jag ger aldrig upp hur mycket skit jag än tagit jag kollapsar aldrig o mår aldrig dåligt enligt henne men nu har jag nått min punkt och jag mår inte bra av att inte veta va hon vill eller va hon håller på med. Hade jag bara vetat de hade jag kunnat störta henne o hjälpt henne men när hon inte säger något utan bara går här som en zombis e det svårt.
Tyvärr är det så med vår diagnos, inte för alla men många att vi lever inne i vår lilla bubbla mycket av tiden (har skrivit innan om det här) för att allt annat går inte att hantera, det blir för mycket, kan inte hantera alla känslor och då stänger man av. Inte alls ovanligt för borderline. Det kan säkert andra i tråden skriva om. Det kan upplevas som att man blir ignorerad men det är inte med flit man gör det utan för att man inte klarar av att hantera mer än sig själv. Därför har t ex väldigt svårt att vara med barnen själv längre stunder, för de behöver uppmärksamhet, de frågar hela tiden något osv, du vet själv hur barn är

(inget de gör fel, de är ju bara barn) Säkert därför hon säger till dig att ingen förstår. Sen att hon dessutom har Adhd gör livet bara ännu mer jobbigt. Det har som tur inte jag, måste vara oerhört förvirrande
I klippet från youtube jag la ut för ett tag sedan beskrivs borderline med dessa ord:
Borderlines as the emotional equivalent of third degree
burn victims. Att Borderline känns som att leva med tredje gradens brännskador, för vi är så känslomässigt sårbara hela tiden, alla känslor vi känner är TUSEN gånger starkare, hatar vi så HATAR vi, älskar vi så ÄLSKAR vi, känner vi oss svikna så känner vi oss HELT ENSAM, INGEN BRYR SIG I HELA VÄRLDEN, INGEN FÖRSTÅR osv
Här några andra youtube klipp, du kan väl visa de för henne, visa att du tar hennes diagnoser på allvar..vilket du säkert försöker annars också men mer konkret visa, titta här vad jag hittade. Jag vill verkligen förstå dig. Att jag bryr mig, hjälp mig att förstå ännu mer, jag lyssnar.
">
">