• Anonym (TS)

Borderline

Anonym (anonym) skrev 2014-01-03 19:31:21 följande:
    Nu kom hon hem en sväng o börjadr på en gång nu ska vi flytta ner hennes grejer imorgon till hennes lägenhet o vi ska leva särbomen et kommer intr funka efter som hon gör va hon vill o skiter i barnen och sen litar jag inte på att hon inte bjuder dit massa killar. Känns som hon bara vill jär ifrån o börja om för det inte va som hon tänkte sig mrd barn o familj.

Hon verkar heeeelt förvirrad, hon MÅSTE ha hjälp. Skulle nästan kunna tro att hon är psykotisk när man läser det du skriver.
  • Anonym (TS)
    Anonym (anonym) skrev 2014-01-03 19:35:55 följande:
    Stör mig på att hon tror att hon kan komma med krav när det är hon som gjort fel o skiter i allt hon vet ju själv att jag har barnen för hon inte klarar av dom så då kan hon göra som hon vill för jag tar ju hand om allt åt henne psyket va jag dom fick ringa barnen får jag ta själv för hon inte mår bra men det har hon ju aldrig gjort.tror hon vill leva livet bara nu

Men du låter henne hålla på vela, sätt ner foten och säg att nu är det sista chansen, antingen stannar du här och vi försöker lösa det, eller så är denna dörr stängd om du skulle ändra dig, du kan inte leva så här. Kan låta hårt men det måste få ett slut, du kommer knäckas själv av detta, dessutom har du barnen att tänka på.
  • Anonym (TS)
    Anonym (svägerska) skrev 2014-01-03 20:20:21 följande:
    Hej! Jag har en svägerska som jag tror har borderline. Hon har sedan jag lärt känna henne visat sina knivsår från självmordsförsök, varit ovän med alla i vår gemensamma familj, hotat sin man (alltid för att få sin vilja igenom), har aldrig kunnat behålla ett jobb (pga idiotiska jobb enligt henne själv), hotar barnen, kan inte hålla någon sorts rutin, säger en sak ena dagen (oerhört bestämt) och helt motsatta nästa. Hon går knappt umgås med då hon inte känner av situationer som att man inte har tid, ork eller andra planer utan tycker man ska skita i allt för att ställa upp på henne. Hon gör aldrig fel utan bara vi som inte alltid kan. Har försökt konfrontera henne med problemen då detta inte funkat, hon fick direkt taggarna utåt och har idag ingen kontakt med mig. Det är på ett sätt väldigt skönt då hon tog sån oerhörd energi men förstår ju att allt inte står rätt till och vill hjälpa. Hon vägrar terapi för hon säger sig ha testat det en gång och det var skit. Just nu tycker jag synd om svåger med då hon inte går prata med om problem och bara blir helt tokig. Är detta borderline eller är jag ute och cyklar? Tacksam för svar och hoppas ingen tar illa upp att jag själv inte är sjuk!
    Hej!

Du skriver att du tror hon har Borderline...har hon någon kontakt med psykiatrin?
  • Anonym (TS)
    Anonym (anonym) skrev 2014-01-03 20:40:04 följande:
    Som sakt hon säger att hon vill försöka fixa deta men vill va särbo men samtideigt så skriver hon att jag släppte henne när hon måde som dåligast och att hon inte älskar mig och har inga känslor kvar för mig.
    Men när hon låg inne bönade hon och bad att jag skulle låte henne komma hem va ska jag tro på vad ska jag göra hut ska jag hantera det.
    Hon tror inte psykologen kan hjälpa oss men hon gör ju inget själv heller vist hon mår ju sjukt jävla dåligt men ska jag släppa helt då eller.

Jag blir fundersam, vad sa läkarna på akuten när hon hade tagit sin överdos? Frågade de henne om medicineringen? Berättade hon om att hon slutat tvärt med medicinerna? Förstår inte varför ni inte fick en akuttid direkt. Det är ju extremt viktigt att hon får balans i sitt liv, att sluta med mediciner på det viset är INTE bra. Jag gjorde det själv en gång och jag hamnade på psyket efter en överdos tillslut.
  • Anonym (TS)
    Anonym (anonym) skrev 2014-01-04 13:37:28 följande:
    Men blir allt inte välfigt fel om jag nu ställer krav på henne nu när hon mår dåligt. Hon har nog inte sakt att hon slutat med alla men jag tänkte ta upp det på tisdag. Ne det förstår inte jag heller eller varf r dom inte lain henne nu när det hänt så ofta. Känns som dom skitit i allt när vi varit inne för vi kommer ingen stanns står bara o trampa hela tiden på samma ställe.

Du förlorar dig själv helt när du låter henne hålla på att bolla med dig hur hon vill, det är inte ok.
    Hon får bestämma sig för vad hon vill, stanna kvar eller inte.
  • Anonym (TS)
    Anonym (anonym) skrev 2014-01-04 18:39:56 följande:
    Det har du rätt i ska prata med henne imon om hon kommer.
  • Anonym (TS)
    Anonym (anonym) skrev 2014-01-06 17:48:02 följande:
    Jaha imorgon smäler de då.
    Gå till psykologen och berätta allt som hänt nu den här tiden.
    Få se va hon kommer säga när allt kommer upp o se hur hon tar det.

Hur gick det hos psykologen? Får ni gå fler gånger där?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Misstänker) skrev 2014-01-06 18:54:56 följande:

Det måste vara jättesvårt för dig (henne också) och jag förstår att du vill hjälpa henne men slit inte ut dig själv helt och tänk på barnen i första hand. Om du ska förlåta henne och ni bestämmer er för att fortsätta vara tillsammans så säg att det här är hennes sista chans.
  • Anonym (TS)

Anonym (Misstänker) skrev 2014-01-06 19:09:40 följande:
    Suck jag slösar pengar hela tiden.. Beställde kläder vid mellandagarna, shoppade på stan för flera tusen under mellandagarna, har nu beställt ett paket för en tusenlapp. Har bokat tatueringstid till veckan (motivet är också väldigt spontant, mina andra tatueringar har varit genomtänkta även om jag ofta gjort de impulsivt och när jag egentligen inte har råd). Tänkte pierca mig i samma veva men tatueraren/piercaren hade slut på kanyler men sa att jag vill göra det när hon har fått in kanyler. Jag såg en bild på en tjej som hade såna piercings och tyckte hon var skitsnygg i det och därför vill jag också ha så. Nästan alla mina piercings (har en hel del och har haft en hel del) har varit väldigt impulsiva. Förändrar utseendet överhuvudtaget väldigt mycket, byter hårfärg flera flera gånger om året. Kan klä mig i olika klädstilar dag från dag. Tänker spara till en bröstförstoring också, gäller ju bara att sluta slösa pengar då. För tillfället är jag arbetslös och har inte fått nån ersättning från a-kassan ännu så lever på mina sparpengar. Jag vet inte om mitt eviga behov att förändra mitt utseende har nåt med broderline att göra? Hur är det med er, tänker ni igenom sånt eller bara go for it? Min psykolog (som jag inte längre går hos) påpekade det nån gång när jag kom en dag med blått hår. Men det gör mig glad att förändra mitt utseende även om vissa saker kankse borde tänkas igenom lite innan, speciellt sånt som tatueringar eller sånt som är väldigt dyrt. Men det är ganska kul att vara så spontan/impulsiv ibland.
    Ja impulsivitet är ju väldigt vanligt för oss med borderline som du vet
    Sen tror jag själv att varför du kanske gör många förändringar hos dig själv på olika sätt, kan ha med självkänsla att göra? Vad tror du? Kan vara helt fel tänkt av mig.

Det med shopping känner jag väl igen mig i, gör det mycket kring jobbig långvarig ångest istället för att fråga mig själv varför har jag ångest.

Hittade denna bild som jag verkligen borde börja använda mig av vid ångest, tycker den beskriver väldigt bra hur vi borde tänka vid ångest. Någon som använder sig av detta eller liknande?
  • Anonym (TS)
    Anonym (anonym) skrev 2014-01-08 18:04:21 följande:
    Alltså det gör så ont att inte veta va hon vill.jag vet att jag inte kan få svar o jag vet att jag borde va passiv.men det gör så ont när hon ena stunden tar på mig kramar mig o myser o andra stunden säger att det är ju slut helt vi få se va som händer längre fram nu får jag ju hjälp o allt men älskar inte dig längre säger hon. Ändå håller hon på med mig när hon är här vet inte om jag orkar vänta eller om jag vågar vänta. Det blir ju inte vi säger hon ju ibland me. E så förvirad men ska försöka lägga det åt sidan o bara tänka på att hon nu får den hjälp hon behöver.
    Usch, det måste vara extremt jobbigt att ha det så, men jag tror ändå att Du måste bestämma dig för vad Du vill. Hon bollar med dig hur hon vill just nu. Även om hon har sina diagnoser får hon inte göra vad hon vill och tro att du ska "bara" ta det, eller hur?? Jag ger dig rådet att varar tydlig till henne, nu är det nog, antingen bor du här och vi försöker eller du flyttar bort och det är slut. Varför hon velar såhär är för att du låter henne göra det.

Du har makten att få slut på det, för ditt eget bästa! SEN i framtiden kanske det kan ändå lösa sig för er men just nu måste det få ett slut innan du förlorar dig själv helt. Hoppas du kan stå på dig, det har du rätt till OAVSETT hur dåligt hon mår. Är hon inte beredd att läggas in får hon befinna sig i att du sätter dessa gränser för henne, ni lever ju inte i ett öppet förhållande eller hur??

Svar på tråden Borderline