• Anonym (TS)

Borderline

Här samlas vi som antingen har diagnosen eller är under utredning för diagnosen Borderline, men även anhöriga till personer med Borderline är Välkomna :)

Jag har haft diagnosen i 3år, är sjukskriven och går i MBT terapi (grupp & individual)

Finns det fler?       

• Svar på tråden Borderline
  • Anonym (TS)
    Anonym (Stefan) skrev 2013-09-15 22:10:52 följande:
    Hej! Hur vet du att hon har det? Har hon sagt det? Annars kan hon ta väldigt illa upp om du påstår det.

Min sambo fungerar ungefär likadant, i breda drag. Det spelar ingen roll vad jag gör, när det väl är igång så är jag världens största svin, jag gör inget för henne men hon gör allt för mig. Men efteråt brukar det inte ta lång tid innan hon kommer tillbaka och vill prata eller göra något; lite som att ingenting har hänt eller som att hon ångrar sig.

Men jag vill säga en sak. När jag träffade min sambo var jag stabil som ett berg. Men även ett berg går att nöta ner, med tiden. Jag har emellanåt mått väldigt väldigt dåligt. Om du redan nu känner att du inte mår bra så måste du fråga dig själv om du klarar av det. Det kommer förmodligen ske fler konflikter, kanske väldigt ofta.

Tänk dig för. Det är inte värt att du själv mår sämre, men det kanske är värt att ge det en chans och se.
    Stefan: Hur är er relation i stort? Känner du att du får stöd av henne när du behöver det, eller är hon bara inåtvänd och i sin "egen lilla bubbla"?
  • Anonym (Mee)

Haft diagnos i ett par år och de har funkat..
    Bara ätit behovs medecin..det e nu några år senare som det hänt mycke i mitt liv jag sjunkit och mått skit med djup depp och ångest för allt..fundera på va ni äter för medeciner som har borderline?

• Anonym (TS)
    Anonym (Mee) skrev 2013-09-16 09:03:23 följande:
    Haft diagnos i ett par år och de har funkat..
    Bara ätit behovs medecin..det e nu några år senare som det hänt mycke i mitt liv jag sjunkit och mått skit med djup depp och ångest för allt..fundera på va ni äter för medeciner som har borderline?

Välkommen till tråden!

Jag äter Voxra, stesolid (vid kraftig ångest, alltså bara vid behov)  propavan

Du då?    
  • Anonym (Stefan)
    Anonym (TS) skrev 2013-09-16 08:15:50 följande:
    Stefan: Hur är er relation i stort? Känner du att du får stöd av henne när du behöver det, eller är hon bara inåtvänd och i sin "egen lilla bubbla"?
    Relationen är kärleksfull i vågor, om man kan säga så. Oftast får dock husdjuren mer av den varan än jag. Noll passion, mycket småbråk över saker jag inte är van vid att bråka om. Stödet är också obefintligt. Ibland är hon medveten om hur hon mår, ibland inte och då är allt mitt fel.

Så mycket av "egen lilla bubbla" vilket man dock kanske kan förstå. Mådde jag så dåligt själv skulle jag kanske också bli inåtvänd, jag vet inte.
  • Anonym (Stefan)
    Anonym (TS) skrev 2013-09-16 09:19:46 följande:
    Det verkar vara väldigt olika vad man får för medicin. Får du några biverkningar?
  • Buttercup

Anonym (TS)
    Det funkar tills de inte funkar antar jag. Finns juh inte så mycket att göra de e bara att kämpa på.
    Nej terapi har aldrig fungerat för mig så de gör jag ej.

• Anonym (Mee)
    Anonym (TS) skrev 2013-09-16 09:19:46 följande:

Välkommen till tråden!

Du då?    
    Tack :)..har bara stedsolid och lergigan vid behov..
    Vad är voxra?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Stefan) skrev 2013-09-16 12:41:04 följande:
    Relationen är kärleksfull i vågor, om man kan säga så. Oftast får dock husdjuren mer av den varan än jag. Noll passion, mycket småbråk över saker jag inte är van vid att bråka om. Stödet är också obefintligt. Ibland är hon medveten om hur hon mår, ibland inte och då är allt mitt fel.

Så mycket av "egen lilla bubbla" vilket man dock kanske kan förstå. Mådde jag så dåligt själv skulle jag kanske också bli inåtvänd, jag vet inte.

Det låter tufft, har ni gått i samtal tillsammans?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Stefan) skrev 2013-09-16 12:42:30 följande:
    Det verkar vara väldigt olika vad man får för medicin. Får du några biverkningar?
    Nej inga biverkningar som jag märkt av, men alla anti-deppressiva mediciner slutar att verka efter ca 1år och då har jag varit tvungen att byta.
  • Anonym (TS)
    Buttercup skrev 2013-09-17 07:33:32 följande:
    Anonym (TS)
    Det funkar tills de inte funkar antar jag. Finns juh inte så mycket att göra de e bara att kämpa på.
    Nej terapi har aldrig fungerat för mig så de gör jag ej.

Ja det enda man kan göra med borderline är ju att jobba med sig själv, lära sig leva typ. Tråkigt att terapi inte funkar för dig...Har hört att man ska kunna bli frisk från det, men fattar inte riktigt hur det ska funka då det är en personlighets störning :/
Svar på tråden Borderline