Anonym (Stefan) skrev 2013-09-15 22:10:52 följande:
Hej! Hur vet du att hon har det? Har hon sagt det? Annars kan hon ta väldigt illa upp om du påstår det.
Min sambo fungerar ungefär likadant, i breda drag. Det spelar ingen roll vad jag gör, när det väl är igång så är jag världens största svin, jag gör inget för henne men hon gör allt för mig. Men efteråt brukar det inte ta lång tid innan hon kommer tillbaka och vill prata eller göra något; lite som att ingenting har hänt eller som att hon ångrar sig.
Men jag vill säga en sak. När jag träffade min sambo var jag stabil som ett berg. Men även ett berg går att nöta ner, med tiden. Jag har emellanåt mått väldigt väldigt dåligt. Om du redan nu känner att du inte mår bra så måste du fråga dig själv om du klarar av det. Det kommer förmodligen ske fler konflikter, kanske väldigt ofta.
Tänk dig för. Det är inte värt att du själv mår sämre, men det kanske är värt att ge det en chans och se.
Stefan: Hur är er relation i stort? Känner du att du får stöd av henne när du behöver det, eller är hon bara inåtvänd och i sin "egen lilla bubbla"?