• Anonym (TS)

Borderline

Anonym (bordis) skrev 2013-04-15 11:59:52 följande:

Nej, det där känner jag inte igen alls. Jag tror inte att många (om ens någon?) är manipulativa.
    Dessutom undrar jag vad du menar med "skov"? Det låter mer som bipolär du syftar på?

Borderline är något man har hela tiden, det kommer inte i skov.

Tråkigt att er relation blivit så meningslös och att du inte vågar anförtro dig åt henne.

Försök få henne att söka terapi. Alkoholmissbruket blir hon aldrig av med om det är självmedicinering, då krävs det terapi.
    Jag VET detta då jag själv har varit där i alla mina vuxna år. Har slutat med alkohol medicinering många många ggr men alltid fallit tillbaka när det krisat i mitt liv.

Nu har jag äntligen funnit rätt terapiform och slipper ta till alkohol.

Önskar dig och syrran all lycka till!            
    Jag känner heller inte igen mig i den manipulativa beskrivningen.

Tycker också det "lät" mer som bipoläritet, detta med skov. 
  • Anonym (TS)
    Anonym skrev 2013-04-15 19:55:33 följande:
    Det är en gammal tradition att inte klassa personlighetsförändringar som sjukdomar, men det är så klart sjukdomar. En gång i tiden så trodde man att personlighetsförändringar bara berodde på att man hade "lärt sig fel" under uppväxten och fått en extrem personlighet som gav problem. Nu vet man att det inte är så. Personlighetsstörningar är i lika hög grad sjukdomar som bipolär eller autism.
    Inom psykiatrin säger de fortfarande att Borderline inte är en sjukdom, har talat med både psykologer och psykiatriker om det, så jag väljer att tro på de. Sen att jag kan KÄNNA mig sjuk är en helt annan sak för mig.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Petra) skrev 2013-04-15 21:09:43 följande:
    Och du är varken anhörig eller sjuk, så kan du hålla dig borta härifrån? Du har skrivit så mycket här på fl om borderline och dina sanningar att jag känner igen ditt sätt att skriva fast du är anonym. Det står uttryckligen att tråden är för endast sjuka och anhöriga (och du är ju inte anhörig, längre), så hej då.
    Ja jag önskar verkligen att ni som inte har Borderline eller är anhöriga håller er borta, av respekt. Sen om man själv misstänker sig ha diagnosen och vill veta mer, är en annan sak. De är välkomna

Vill inte ha en massa påhopp som jag upplevt i andra Borderlinetrådar, av den anledningen, så hoppas ni kan respektera detta!  
  • Anonym (TS)
    Anonym skrev 2013-04-15 21:38:13 följande:
    Alla på fl har rätt att skriva i den här tråden, det är inget som ts kan ändra på.

Klart att jag inte kan ändra på regler här på fl men jag kan önska och be om Respekt, precis som (Petra) skriver.

• Anonym (TS)
    Anonym (bordis) skrev 2013-04-16 08:12:48 följande:

Men man ska vara lite försiktig om man är ledsen, jag kan bli tårögd ibland musiken gör den så sorglig också.

Titta på den ni andra också - vore intressant att höra vad ni andra tycker? 

Ja visst gör den en sorgsen, absolut..tyvärr vår sanning :(

Just musiken är en av mina favoritlåtar.

Ja titta ni andra också på den, vore kul att se vad ni tyckte om den     
  • Anonym (TS)
    Loppan Lus skrev 2013-04-16 08:40:01 följande:
    Min syster som jag tror har borderline påminner mycket om signatur Undrandes syster. Förhåller mig precis som undrande till henne då det inte går att vara förtrolig utan att allt vänds emot när humöret svänger. Önskar att hon sökte hjälp för sin egen del men hon har ingen självinsikt. Bipoläritet trodde jag var när det går långt mellan humörsvängningarna?
    Har du visat henne de 9 kriterierna, de kan hon läsa och själv ta beslut om att söka hjälp isf, kan ju vara ett tips. Skriv ut från en vårdsida. Hoppas att hon kan komma till insikt och söka hjälp.

Bipoläritet har en massa olika "grader" jag själv har även Bipolär affektiv som betyder att det är korta upp o ner perioder. Kan handla om dagar/veckor. Inte ovanligt alls att Borderline patienter kan ha andra diagnoser, bla. Bipolär  
  • Anonym (TS)

menade inte grader av bipoläritet, fel ordval, sorry...utan olika TYP ...1,2 osv mitt är alltså affektiv

• Anonym (TS)

Natalie Merchant - My Skin

">

• Anonym (TS)

Undrar detsamma :/ Känner verkligen inte igen mig..om hon nu har borderline måste hon ha andra diagnoser också isf.

• Anonym (TS)
    Anonym skrev 2013-04-17 07:32:53 följande:
    Vad är det som inte stämmer med borderline? Jag tycker det stämmer väldigt bra.
    Jag manipulerar inte mina medmänniskor, tror väldigt lite om mig själv så att ha högre moral än andra stämmer verkligen inte in på mig, att inte kunna skilja på mitt och ditt, nää

Och läser jag om diagnosbilden tycker jag inte att det stämmer heller in på den beskrivningen. Tror nog hon har andra diagnoser isf. Möjligtvis tillsammas med borderline men just det hon har beskrivit kan jag inte känna igen.

Men jag hoppas att hon inser sig ha problem och söker hjälp.    
Svar på tråden Borderline