Anonym (Stefan) skrev 2013-05-02 22:47:38 följande:
Haha, förlåt.. men jag har sagt allt det där. På pricken.
Och jag mådde förskräckligt dåligt innan jag hittade anhöriggrupper och började prata med släkt/kurator. Det var verkligen en livskris för mig, men idag tycker jag (och hoppas jag) att jag hanterar det mycket bättre. Har fortfarande svårt med utbrott mot mig som person men lägger då hellre benen på ryggen än härjar tillbaka.
Vad tycker han om att gå och prata med någon professionell då?
Min sambo tycker också det verkar som att jag inte VILL fatta ibland, och så är det ju såklart inte.. det går bara lite sakta ibland.

Nej men allvar, det är klart det inte är så. Jag har i princip slutat ställa krav på min sambo, och det känns inte alls bra.. men hon verkar må bra av det.
Även min man har yttrar sig de orden, ett antal gånger. Så förståelsen finns där ibland, ibland inte..
Men jag är oerhört tacksam till min man att när det är Akut jobbigt, självmordstankar eller panikångest, släpper han allt på jobbet och åker hem och tar hand om mig, tar barnen osv.
Samma med att få höra...jamen släpp det som har hänt i din barndom, så många som har gått igenom ett helvete som barn, och de har kunnat gå vidare och mår bra.
Eller när jag väl svarar på frågan hur jag tänker om mig själv, (mitt självhat är så starkt) får jag svaret, så kan du inte tänka om dig själv, jag och barnen älskar dig så mycket. Inte så lätt att bara sluta tänka och känna det hatet mot sig själv.
Tog upp just detta igår hos min psykolog..att jag ofta tänker..men va fan skärp dig, du har väl inga problem (pratar alltså till mig själv i tankarna) det "lilla" du gått igenom i ditt liv, se på Dave Peltzer (pojken som kallades det böckerna) barnen som misshandlades så jävligt av sin mamma under hela sin uppväxt, levde i TORTYR, ni som inte läst böckerna, jag rekommenderar de starkt...nu svävade mina tankar iväg ser jag :P Joo iaf..att jag jämför min egen barndom mot hans...då sa psykologen...alla upplever vi saker oika, hur vi hanterar saker olika osv. Bara för att Dave växte upp och blev en framgångsrik författare och föreläsare betyder inte att jag skulle klara av det. Det är detta som många inte förstår!
Eller...är det inte bättre att du slutar med medicinerna, kan inte vara bra att äta de, du mår bara sämre av de
Eller..om du bara skaffar dig ett jobb (är sjukskriven) så kommer du må bättre, jag lovar!

Kommer ju fan knappt ur sängen på morgonen vissa dagar. Är just nu uppe i en sån period men jag MÅSTE för barnen ska till skola/förskola.
Att jag blir irriterad är ett milt uttryck, kan JAG lova