• Anonym (TS)

Borderline

Nu har jag mailat :)

• Anonym (TS)
    Anonym (Stefan) skrev 2013-09-02 01:59:49 följande:
    Såg inte svaret p.g.a. att det inte citerade mitt inlägg, antog att det tillhörde er chatt.

Jag tycker de borde tillåta två anonyma att skicka meddelande mellan varandra och på så sätt kunna utbyta kontaktinfo. Men det är väl inget som ligger på högprioritet antar jag..
    Ja det kan man tycka, men det går inte i nuläget skrev de till mig. Speciellt i känsliga rummet, här vill man ju kanske inte visa till hela sverige vem man är Drömmer
  • Anonym (TS)
    Anonym (gråter) skrev 2013-09-03 18:16:53 följande:
    Då har man träffat en utredande psykolog idag. Fick göra ett datatest med över 500 frågor. Sen fick jag med papper hem att fylla i tills nästa vecka ang Bipolär och Borderline. Skönt att vara igång nu!

Ok men va bra att det rullar på, så du snart får veta. Inte för att det hjälper isig men skönt att få svar.
  • Anonym (TS)
    Anonym (Vill så gärna) skrev 2013-09-14 21:55:57 följande:
    Hej. Undrar om någon här inne vill hjälpa mig. Jag har träffat en potentiell vän som har borderline och nu har vi vårt första bråk där hon vänder allt jag har gjort mot mig. Alla positiva saker som jag har gjort för henne. Undrar vad jag ska göra nu? Nu är jag inte poppis. Hon har inte många vänner heller. Och skittufft. Men jag mår från början inte heller bra då det hänt traumatiska saker i mitt liv. Undrar om jag orkar en svängig vänskap. Jag vill inte ge upp ändå. Inte så fort. Några tankar, något råd?
    Hej och Välkommen till tråden!

Jag tycker du ska fråga dig själv hur gärna du vill behålla henne som vän, ger bara tanken på att umgås med henne bad feelings..är det nog iNget för dig. Men om du tänker efter..kommer jag sakna henne som vän och tycker om henne, ge henne en chans till

Bara för att man har borderline betyder det inte automatiskt jobbiga relationer, i mitt eget fall har jag inte några problem med vänner, ställer upp i alla lägen MEN däremot har jag valt att inte ha mer än 2stycken. För jag vill finnas där för de, och eftersom jag själv mår så upp och ner orkar jag inte engagera mig i fler vänskapsrelationer. Utan då kan jag lägga min energi på dessa 2.     
  • Anonym (TS)
    Buttercup skrev 2013-09-14 22:04:26 följande:
    Fick diagnosen när jag var 18 är idag hela 28 år :)
    Välkommen till tråden!

Hur funkar det för dig med diagnosen? Går du i terapi? 
  • Anonym (TS)
    Anonym (Stefan) skrev 2013-09-15 22:10:52 följande:
    Hej! Hur vet du att hon har det? Har hon sagt det? Annars kan hon ta väldigt illa upp om du påstår det.

Min sambo fungerar ungefär likadant, i breda drag. Det spelar ingen roll vad jag gör, när det väl är igång så är jag världens största svin, jag gör inget för henne men hon gör allt för mig. Men efteråt brukar det inte ta lång tid innan hon kommer tillbaka och vill prata eller göra något; lite som att ingenting har hänt eller som att hon ångrar sig.

Men jag vill säga en sak. När jag träffade min sambo var jag stabil som ett berg. Men även ett berg går att nöta ner, med tiden. Jag har emellanåt mått väldigt väldigt dåligt. Om du redan nu känner att du inte mår bra så måste du fråga dig själv om du klarar av det. Det kommer förmodligen ske fler konflikter, kanske väldigt ofta.

Tänk dig för. Det är inte värt att du själv mår sämre, men det kanske är värt att ge det en chans och se.
    Stefan: Hur är er relation i stort? Känner du att du får stöd av henne när du behöver det, eller är hon bara inåtvänd och i sin "egen lilla bubbla"?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Mee) skrev 2013-09-16 09:03:23 följande:
    Haft diagnos i ett par år och de har funkat..
    Bara ätit behovs medecin..det e nu några år senare som det hänt mycke i mitt liv jag sjunkit och mått skit med djup depp och ångest för allt..fundera på va ni äter för medeciner som har borderline?

Välkommen till tråden!

Jag äter Voxra, stesolid (vid kraftig ångest, alltså bara vid behov)  propavan

Du då?    
  • Anonym (TS)
    Anonym (Stefan) skrev 2013-09-16 12:41:04 följande:
    Relationen är kärleksfull i vågor, om man kan säga så. Oftast får dock husdjuren mer av den varan än jag. Noll passion, mycket småbråk över saker jag inte är van vid att bråka om. Stödet är också obefintligt. Ibland är hon medveten om hur hon mår, ibland inte och då är allt mitt fel.

Så mycket av "egen lilla bubbla" vilket man dock kanske kan förstå. Mådde jag så dåligt själv skulle jag kanske också bli inåtvänd, jag vet inte.

Det låter tufft, har ni gått i samtal tillsammans?
  • Anonym (TS)
    Anonym (Stefan) skrev 2013-09-16 12:42:30 följande:
    Det verkar vara väldigt olika vad man får för medicin. Får du några biverkningar?
    Nej inga biverkningar som jag märkt av, men alla anti-deppressiva mediciner slutar att verka efter ca 1år och då har jag varit tvungen att byta.
  • Anonym (TS)
    Buttercup skrev 2013-09-17 07:33:32 följande:
    Anonym (TS)
    Det funkar tills de inte funkar antar jag. Finns juh inte så mycket att göra de e bara att kämpa på.
    Nej terapi har aldrig fungerat för mig så de gör jag ej.

Ja det enda man kan göra med borderline är ju att jobba med sig själv, lära sig leva typ. Tråkigt att terapi inte funkar för dig...Har hört att man ska kunna bli frisk från det, men fattar inte riktigt hur det ska funka då det är en personlighets störning :/
Svar på tråden Borderline