Anonym (Vill så gärna) skrev 2013-09-14 21:55:57 följande:
Hej. Undrar om någon här inne vill hjälpa mig. Jag har träffat en potentiell vän som har borderline och nu har vi vårt första bråk där hon vänder allt jag har gjort mot mig. Alla positiva saker som jag har gjort för henne. Undrar vad jag ska göra nu? Nu är jag inte poppis. Hon har inte många vänner heller. Och skittufft. Men jag mår från början inte heller bra då det hänt traumatiska saker i mitt liv. Undrar om jag orkar en svängig vänskap. Jag vill inte ge upp ändå. Inte så fort. Några tankar, något råd?
Hej och Välkommen till tråden!
Jag tycker du ska fråga dig själv hur gärna du vill behålla henne som vän, ger bara tanken på att umgås med henne bad feelings..är det nog iNget för dig. Men om du tänker efter..kommer jag sakna henne som vän och tycker om henne, ge henne en chans till
Bara för att man har borderline betyder det inte automatiskt jobbiga relationer, i mitt eget fall har jag inte några problem med vänner, ställer upp i alla lägen MEN däremot har jag valt att inte ha mer än 2stycken. För jag vill finnas där för de, och eftersom jag själv mår så upp och ner orkar jag inte engagera mig i fler vänskapsrelationer. Utan då kan jag lägga min energi på dessa 2.