• Anonym (TS)

Borderline

Hej Tjolle och resten av tråden!

Jag för min egen del har haft en längre svacka med ångest och deppighet, har inte hittat någon kraft att skriva här, däremot har jag läst allt som skrivits.

Vore tråkigt om tråden dog ut, så ska försöka vara aktivare

Som jag säkert skrivit innan här, har jag mycket hopplöshetskänslor, börjar få lite lätt panik inför framtiden, framför allt över vad som ska hända nästa vår när min MBT terapi 18mån är över 
    (går både individuell och gruppterapi)

• Anonym (TS)
    Anonym (Gränsland) skrev 2013-08-28 14:24:34 följande:
    Jag är under utredning för Borderline.
    Jag är fullt medveten om hur jag beter mig mot min partner och mår väldigt dåligt av det. Jag är aldrig direkt elak mot honom. Men jag misstänker honom för diverse saker. Jag snokar i hans telefon för att hitta bevis för det jag misstänker. Och det händer att mina misstankar förstärks av det jag hittar.
    Jag har ett extremt kontrollbehov och har väldigt svårt för att lämna honom ensam hemma då det ger mig väldig ångest och misstankar.
    Jag är så sjuk. Deppig, ångestfylld till max och saknar tillit. Svartsjukan och fasan över hans förgångna ligger och bubblar vid ytan ständigt.
    Jag har kontakt med öppenvården och ska träffa en läkare där om några veckor med förhoppning om att hon ska skicka remiss till MBT.
    Min arbetsgivare har till och med ansträngt sig för att ordna en psykolog som jag ska träffa på måndag. Det ska bli skönt att få prata ut hos någon.
    För tillfället känner jag mig hopplös, ensam, värdelös och så jävla ful och äcklig. Jag borde inte ens existera. Jag gör ju bara den jag älskar illa.
    Det är ett helvete att vara så emotionellt instabil.
    Välkommen till tråden!

Känner igen mycket av det du skriver, men inte just det inte våga lämna min man ensam hemma. Men känslan av hopplöshet, ensamhet och detta självförakt. Det tär på en mycket.

Hoppas du får hjälp från psykologen och att du får börja Mbt, det har hjälpt mig lite, men det är mycket hårt arbete. Ransaka sig själv, hur man är tillsammans med andra osv     
  • Anonym (TS)

Anonym gråter: Välkommen till tråden!

Om du misstänker att du skulle kunna ha Borderline, tycker jag du ska ta upp det med din psykolog. Det hjälper ju inte få en diagnos i sig men för min del var det skönt att få det svart på vitt. Veta vad jag har problem med, vad man kan få för hjälp osv.

Tycker du att terapin du går i hjälper?

Jobbigt med dessa gråtattacker, känner igen mig i de, samt den ständiga gnagande ångesten, den finns liksom jämt med mig. Har du mycket ångest? Har du några strategier mot de?

• Anonym (TS)
    Anonym (Gränsland) skrev 2013-08-30 08:59:23 följande:
    Har du inga ytliga vänner du kan umgås med?
    Vet hur det känns att känna sig helt ensam, även om en nära vän hade varit det bästa så funkar ändå ytliga vänner. Hitta på något, ut o ta en öl, eller vad du nu tycker är kul :)
    Hur funka det förhållandet du var i? Var du kontrollerande, misstänksam och orolig hela tiden?
    Jag undrar vart i landet ni andra bor? :)
    Jag bor i Västa götaland, vet inte om jag ska skriva vilken stad dock, ni andra då?
  • Anonym (TS)
    Anonym (gråter) skrev 2013-08-30 08:43:46 följande:
    Tack.
    Jo jag ska ta upp det med henne på onsdag, om jag inte hamnar på psyk innan dess.
    Jag känner mig som världens mest ensamma människa. Har nu lämnat av barnen på skolan och sen kommer deras pappa och hämtar dom. Ensam hela helgen! Uuuuusch.
    Den här killen jag var ihop med, vi har varit så jävla tajta nu i 1 ½ år så tomheten är total! Inga andra nära vänner har jag heller...
    Jo, jag har lite teknik att tillämpa när ångesten kommer. Men just nu känns det nästan kört ändå. Gråter och gråter!
    Om känner att det börjar bli ohållbart, ring till akutpsyk. Har själv legat inne på psyk några gånger.

Jag har också barn 3st, hur gamla är dina? 

Jobbigt att känna sig så ensam

Försök att hålla dig sysselsatt med något, eller som en annan skrev, om du har ytliga vänner. Bättre att vara i sällskap med någon än helt ensam om man har svårt med det.

Ta hand om dig!           
  • Anonym (TS)
    Anonym (gråter) skrev 2013-08-30 18:15:03 följande:
    Borås här.

Då bor vi i samma stad då :)
  • Anonym (TS)
    Anonym (gråter) skrev 2013-08-30 18:22:33 följande:
    Gör vi?? Vad roligt!!!

Ja så verkar det vara :) Så du är nyinflyttad?
  • Anonym (TS)
    Anonym (gråter) skrev 2013-08-30 18:27:11 följande:
    Nyinflyttad på denna mindre orten som ligger en mil utanför stan... Men kan ärligt tillägga att min bekantskapskrets är mycket begränsad. Det beror på en mängd faktorer, saknar verkligen någon som kan förstå hur man mår. Men alla andra har ju såna perfekta liv, i alla fall utåt sett. Jag är inte en sån som kan låtsas vara nån jag inte är...

Förstår...vi skulle kunna stötta varandra mer, utanför tråden tänkte jag då, men båda är Anonyma här Skrattande  Hur löser vi det...hmmm..
  • Anonym (TS)
    Anonym (gråter) skrev 2013-08-30 18:33:51 följande:
    Hihi, jaaa du. Hur löser vi det? Kan man ta bort sitt inlägg här om man vill tro? Kan ju i så fall blotta mig om jag kan ta bort det direkt efter sen...

Nej tror tyvärr inte det går, men har hört något om att man kan stara en privat tråd, men att man då får höra av sig till Adm. Aldrig gjort det..någon som vet hur det går till?
  • Anonym (TS)
    Anonym (gråter) skrev 2013-08-30 18:40:09 följande:
    Ok, hihi. Jag har ingen aning.
    Har mailat de nu Så nu är det bara att vänta, om du nu vill såklart, du kanske inte alls vill skriva mer privat, har inte ens frågat hihihi?
Svar på tråden Borderline