• Anonym (TS)

Borderline

Anonym skrev 2013-04-19 12:19:00 följande:
    Det där stod redan i inledningen till tråden. Jag har läst den.

Varför nu anonym?

Bra att du läst, kan du respektera det, vore tacksam.

• Anonym (TS)
    orolig2121 skrev 2013-04-19 12:32:22 följande:
    Nope, det tänker jag inte respektera. Det finns forumregler på familjeliv och dom skriver inte du.

Det har jag aldrig påstått heller, men amn kan respektera

Jaja kommer ignorera dig i fortsättningen bara 
  • Anonym (TS)
    Tigerhonan skrev 2013-04-19 12:35:04 följande:
    Hej. Jag har också borderline. Har inte fått det på papper direkt ännu men har "personlighetsstörnings beteende". Har påbörjat DBT behandling sen en månad tillbaka. Äter Sertralin och Lamotrigin varje dag.

Välkommen till tråden

Lamotrigin tar jag också, en bipolär medicin. Tycker du den funkar bra som stämningsstabilerare? 
  • Anonym (TS)
    Anonym (A) skrev 2013-04-19 12:36:07 följande:
    Jag äter Sertralin och det funkar relativt bra. 

jag har ptsd komplex vilket de tror utvecklar border. så jag har båda alltså

inte vet jag helt säkert men jag tycker det svänger mindre och jag har lite mindre hjärnspöken.. jag uppmärksammar mina svängningar, och det har jag inte gjort tidigare möjligen efteråt.. 

Välkommen till tråden

Ja det är ju inte ovanligt att man har andra diagnoser samtidigt, även jag har det.

• Anonym (TS)
    Tigerhonan skrev 2013-04-19 12:44:24 följande:
    Tack :)

Ja jag tycker den fungerar bra för mig. Jag äter nu 100 mg varje dag. Tidigare hade jag Topimax 200 mg om dagen men fick byta då min mage krånglade med den sorten. Men känner att jag är mer medveten om saker och ting som jag gör "fel" och att jag mår en aning bättre.

Va skönt!

Jag antar att det är standard dbt med grupp och individuell du menar? Tycker du att det ger dig något? Har du gått länge?

Jag har gått i dbt färdighetsträning 10 veckor, alltså inte den vanliga dbt med grupp o individuell. Funkade sådär...blev för mycket för mig, det var för intensivt, mer som en utbildning man gick, men studiematerial osv. Varje vardag.

Nu går jag i Mbt (grupp o individuell) Mentaliseringsbaserad terapi)       
  • Anonym (TS)
    Tigerhonan skrev 2013-04-19 12:54:58 följande:
    ja det är grupp och individuell jag går :) Så det är en timme individuell och två timmar grupp varje vecka. Har gått där i ungefär en månad nu. Det är ganska "enkelt" om man säger så. Vi är inte så många och vi diskuterar om allt möjligt egentligen så det är ganska skönt tycker jag.
    Låter lite som våran mbt grupp, snackar lite om vad som helst, men jag har förstått det som att dbt i grupp är mer strukturerat med olika "teman" ni pratar om, kanske olika i olika landsting.

Vi i mbt har inga teman vi snackar kring, både på gott o ont.   
  • Anonym (TS)
    Tigerhonan skrev 2013-04-19 13:13:11 följande:
    Ja vi har ju en pärm men olika "kapitel" som tar upp olika delar som vi läser igenom och diskuterar om. Pratar om olika situationer vi har svårt för osv

Ja det är säkert färdighetsträning som det kallas, vi gjorde också den pärmen. Medveten närvaro, validering osv.
  • Anonym (TS)
    Tigerhonan skrev 2013-04-19 13:15:43 följande:
    Ja det är färdighetsträning. Ja det äe metveten närvaro, relationer, stå ut när det är svårt osv

Väldigt bra om man får det att funka i vardagen, själv har jag svårt att tänka efter när jag har som mest ångest, utan då sitter jag i min lilla bubbla och bara stänger av allt.
  • Anonym (TS)
    Anonym (IPS) skrev 2013-04-19 14:15:59 följande:
    Sällar mig till gänget!
    Har haft diagnosen i snart 1 år, tilsammans med återkommande klinikska depressioner, drag av narcissim och histrionism plus att jag har en dissociativ störning....
    Sambo, tre barn.
    Äter Venlafaxin sen 2009, den hjälper främst mot depression.

Går i Färdighetsträning samt hos kroppsterapeut. Håller även på och avslutar den inledande utredningen hos MBT-teamet i Huddinge.  
    Välkommen in i gänget

Många jobbiga diagnoser...hur funkar livet i vardagen med sambo och barn? Själv har jag också man och 3 barn och det funkar hyffsat då barnen är på skola, fritids och dagis mellan 8-16 på dagarna. Klarar inte av någon stress eller krav, då sluter jag mig helt och går in i min bubbla. Skulle gå med ständig ångest om jag hade haft barnen ensam flera timmar per dag, som tur är har jag en aktiv pappa som tar sitt ansvar när det gäller hem och barnen. Utan honom hade jag legat inne på psyk igen. 
  • Anonym (TS)
    Tigerhonan skrev 2013-04-19 18:40:11 följande:
    Ja, det börjar sakta men säkert att bli bättre. Men har väldigt svårt att hantera relationer så det blir lite konstigt när jag är i förhållande vilket jag är just nu.

Ja detta med relationer är knepigt, ifs för alla :/ Även utan diagnoser.

Vad tycker du är det jobbigaste just i relationer? Tex med pojkvän/flickvän 
Svar på tråden Borderline