• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • princesspeach

Ja det är väl på två sätt egentligen, det är absolut inte roligt att behöva må dåligt eller ha ont, men samtidigt är det ju ett tecken på vad som finns i magen. :) Så allt är värt det i slutändan. 

Åh, twisterglass är ju verkligen gudomligt gott! Har inte haft några cravings, varken för en dag eller flera dagar.. Skönt tror jag ;)

Hade också huvudvärk i två dagar i följd förra veckan och jag brukar aldrig ha huvudvärk. Sen helt plötsligt försvann den. Jag vill heller inte stoppa i mig massa tabletter eller så så jag försökte härda ut även om den var riktigt bitande. Hoppas du slipper huvudvärken snart!  

• ReggieW

Jag hade en liten blödning imorse och fick komma in till kvinnokliniken för att kolla att allt var okej. Allt va jätte bra med båda bebisarna! Japp idag fick vi reda på att vi ska ha tvillingar, känns helt galet och är fortfarande lite i chock men det ska nog gå bra :)

• Västeråsare
    ReggieW skrev 2013-06-07 21:46:54 följande:
    Jag hade en liten blödning imorse och fick komma in till kvinnokliniken för att kolla att allt var okej. Allt va jätte bra med båda bebisarna! Japp idag fick vi reda på att vi ska ha tvillingar, känns helt galet och är fortfarande lite i chock men det ska nog gå bra :)

Oj viken överraskning! Vad kul :)
  • Stephanie 682

Åh vill gärna vara med här.. Skönt när det inte är en superstor tråd för hänger inte med då. Har bf 29 nov och är i vecka 15+1. Haft illamående med massa kräkningar sen vecka 6 och sitter fortfarande kvar:/ längtar tills det är över! Har pco och åt pergotime för att få igång ägglossning, fick napp på andra försöket:) så nu väntar vi och längtar efter vårt första barn:)

• princesspeach

Välkommen Stephanie 682! 

Jag åt också pergotime på grund av pcos men vi lyckades mittemellan ett missfall och en behandling :) Dock tror jag att jag såklart har pergotime'n och min kostomläggning och viktnedgång att tacka för att jag hade en spontan ägglossning men. :)

Håller tummarna att ditt illamående går över snart!  

• Stephanie 682

Princesspeach: Tack:) vad tråkigt att höra om att du fick missfall men grattis till den nya graviditeten. Jag är väldigt glad för pergo, vi hade försökt länge och pergo va en så enkel lösning, trodde det skulle ta mycket längre tid. Varit på ultraljud ett par gånger redan och har en väldigt livlig liten krabat i magen:) längtar till att få veta könet:) har du/vill du veta könet?

• josefyyyn

Igår hade jag en riktigt liten vild bebis i magen, så mycket har jag aldrig känt av den innan
    Hur känns det för er när/om ni känner er bebis?

Jag tyckte det kändes typ som ett lillfinger petade inifrån lite här och där i mitten av livmodern.
    Det kändes så härligt och obehagligt på samma gång, antar att det är för att fossingarna och benen är så pytteyttesmå än. Drömmer

• princesspeach

Vi kommer att ta reda på könet, som vi sagt än så länge. Om två dagar är det dags för rul :) Vi har varit på 3 ultraljud sedan innan eftersom fertilitetskliniken erbjöd oss det eftersom vi gått där och det tackar man ju inte nej till ;) 

Jag har inte vad jag vet känt av bebisen ännu.. Man blir ju lite orolig men samtidigt är det ju normalt att det även kan dröja till vecka 22 innan man känner bebisen. Får bara hålla tummarna att allt ser bra ut på ultraljudet.  

Svar på tråden Första barnet, November-13