• princesspeach

Första barnet, November-13

Jag hittade en tråd för Novemberbebisar 2013, men skulle vilja ha en för oss som väntar första barnet. 

Själv har jag efter en tid med hormonbehandlingar och ett tidigt missfall i Januari blivit gravid helt av oss själva! Jag har normalt ingen egen ägglossing utan har vart tvungen att med hjälp av hormonstimulering få ägglossning som lyckades men slutade lika snabbt i ett missfall.
    Kort därefter när jag skulle börja med en ny omgång av hormonstimulering så började jag få väldigt ont i magen och fick åka in till akutmottagningen.. Och minsann, då hade jag blivit gravid på nytt!

Ingen vågar dock riktigt hoppas på något ännu trots att vi fick göra ett vul i förra veckan och såg ett tickande hjärta, och dessutom ska vi göra ett till vul den 22 april (Cirka v11-12) så förhoppningsvis vågar vi andas ut snart?

Är det någon mer som är förstföderska och vill följas åt?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-04-05 10:04
    BF-lista:

Princesspeach - 10/11 - 25år - Gävle

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-01 19:05
    BF-lista!

1.
    2.
    3.
    4.
    5.
    6. LH 28år, Visby/Eskilstuna
    7
    8. Niianne 33år, Västra götaland + Princesspeach 25år, Gävle
    9.
    10. Mades 29år, Ödeshög
    11.sofiapalesjo92 20år, Eskilstuna
    12.
    13.
    14. Västeråsaren 31 år, Västerås
    15.
    16. ReggieW 27 år, Västerås
    17.
    18.
    19. jenny182, 24 år, Åland
    20.
    21.
    22. Magnoliaa 26 år, Lund + misstänkt 23år, Norrköping
    23.
    24.
    25.
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27.
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall
    30.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-02 08:01
    Sommarhallon, 23/11, 32år, Göteborg

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-24 18:21
    Västeråsaren, 19/11, 31år, Västerås
    Mentoz, 20/11, 28år, Borlänge
    josefyyyn, 18/11, 20år, Kalmar

• Svar på tråden Första barnet, November-13
  • Västeråsare

17+0  imorgon. Tiden går snigelsakta just nu tycker jag. Ultraljud om 10 dagar :) HELT inställd på kille av nån anledning, sambon med så det ska bli kul och se om det stämmer eller inte.  Börjar synas på magen lite men kan välja att framhäva eller dölja med kläder beroende på vad jag vill... Avslöjat för släkten för typ en vecka sen som inte hade en aning och inte kunnat se det på mig, iaf inte sagt  nått.

• KickstartMyHeart

Lägger till mig själv också! :)

1.

2. KickstartMyHeart, 26 år, småland

3.

4.

5.

7

9.

10. Mades 29år, Ödeshög

12.

13.

14.

15.

17.

18.

19. jenny182, 24 år, Åland, Västeråsaren 31 år, Västerås

20.

21.

23. Sommarhallon, 32år, Göteborg

24.

25. Stampe93 19 år, Utanför Hultsfred

26. OneLife 27 år, Malmö

27.

28.

29. Annvy 31 år, Sundsvall 30.

• Fjonkis
    1.
    2. KickstartMyHeart, 26 år, småland
    3.
    4.
    5. 

9. 
    10. Mades 29år, Ödeshög 
    12. 
    13. 
    14. 
    15. 
    17. 
    18. 
    19. jenny182, 24 år, Åland, Västeråsaren 31 år, Västerås 
    20. 
    21. 
    23. Sommarhallon, 32år, Göteborg 
    24.
    25. Stampe93 19 år, Utanför Hultsfred
    26. OneLife 27 år, Malmö
    27. Fjonkis   24 år, Skövde
    28.
    29. Annvy 31 år, Sundsvall 30
  • jenny182

Hej på er hur mår ni? Jag mår alltför bra och känner mig inte det minsta gravid så blir nästan lite orolig!
    Meen sitter och väntar på att min doppler ska komma hem på posten så lugnar mig nog bara jag får höra lite hjärtslag :)
    Tänker ni ta reda på kön? :) 

• princesspeach

Jag mår väl helt okej, har dock problem med foglossning bak till så visst känner man sig gravid allt. :P 
    Vi kommer att ta reda på könet som det är sagt nu, sedan vet vi inte om vi ändrar oss i sista sekund? Haha, men på tisdag har vi ultraljud och hoppas på möjlighet att få veta könet. :)

• sofiapalesjo92

Jag är i v.17+3 , om nästan 2 veckor ska vi RUL sambon vill inte veta kön, så vi ska inte kolla vad det är. Är väldigt nyfiken men får vänta tills h*n kommer ut. Ibland känner jag mig väldigt gravid då jag kräks vissa dagar, och på kvällarna har jag väldigt ont i ryggen när jag ligger i sängen.

• jenny182

Okej då ska jag inte klaga, är inte det minsta avundsjuk på era foglossningar och illamående osv! Uscha vad jobbigt. Har nog ont i ryggen ibland men jobbar som närvårdare (undersköterska) så är nog mest pga. jobbet.
    Okej spännande! :) Min karl vill att vi tar reda på så vi ska göra det, mig spelar det inte roll så :) Fast det är ju inte sagt de kan se någonting för det! Men 12/6 får vi veta isåfall :) 

• Fjonkis

Jag mår sådär. Fick lergigan utskrivet i april för jag fick inte ens behålla vatten. Nu är de slut och illamåendet känns betydligt bättre än vad det gjorde innan men jag kräks fortfarande kanske 2-3 gånger om dagen.
    Ska på ultraljud den 26 juni, längtar massor.
    Vi ska inte ta reda på kön. Jag är väldigt nyfiken och vill veta men nej, innerst inne vill jag att det blir en överraskning.

Har ganska mycket obekväma "hugg" och stickningar i livmodern, men det är väl bara så det ska vara :)

• princesspeach

Usch vad jobbigt med illamående. Jag har varit väldigt lyckligt lottad med det och enbart haft det i sammanlagt 2 veckor. 
    Foglossningarna är det värre med, så fort jag har gjort något mer än det gamla vanliga.. Exempelvis idag en storstädning av toaletten så kan jag nu mot kvällen knappt röra mig :P  

Jag har rul den 11/6 och är idag i 17+6 :) Jag är så fruktansvärt nyfiken av mig och kommer omöjligt kunna hålla mig i 9 månader :D

Har ni fått några cravings ännu? :) 

• Fjonkis
    princesspeach skrev 2013-06-07 18:20:00 följande:
    Usch vad jobbigt med illamående. Jag har varit väldigt lyckligt lottad med det och enbart haft det i sammanlagt 2 veckor. 
    Foglossningarna är det värre med, så fort jag har gjort något mer än det gamla vanliga.. Exempelvis idag en storstädning av toaletten så kan jag nu mot kvällen knappt röra mig :P  

Jag har rul den 11/6 och är idag i 17+6 :) Jag är så fruktansvärt nyfiken av mig och kommer omöjligt kunna hålla mig i 9 månader :D

Har ni fått några cravings ännu? :) 
    Måste erkänna att jag hellre spyr och mår illa än att ha så ont så man inte kan röra sig. Hoppas du blir bättre snart:)

Inga riktiga cravings som håller i sig i flera dagar men idag grät jag nästan efter en twister glass.
    Smakade gudomligt gott när jag väl fick den. Minns inte hur liten jag var när jag åt den sist. 

Förresten har jag fått en vidrig huvudvärk. Haft den i 3 dagar nu, har det nästan aldrig annars.
    Igår hjälpte det bara att lägga mig i sovrummet där man kan få det hyfsat mörkt. Det hoppas jag verkligen försvinner snart.
Svar på tråden Första barnet, November-13