Inlägg från: Veronica76 |Visa alla inlägg
  • Veronica76

BF januari 2014

Hej !

Hoppas in här med er.
    Väntar barn nr 2 med BF 11/1, så det är nytt nytt nytt = )

Är nu i 4+5 och har fått tid i juni för att göra första testerna inför KUB test då vi gärna vill kolla lite värden då man börjar komma upp i ålder... 

Har inga känningar alls ännu men hade det inte heller i min första graviditet så det känns bra, hoppas på att jag slipper alla foglossningsbesvär jag hade i förra som tyvärr oxå kom tidigt.       

• Veronica76
    Susanne1975 skrev 2013-05-07 18:24:31 följande:
    Är det någon som vet hur man ska tänka kring graviditet och träning? Jag tränar mycket och ofta i vanliga fall (både kondition och styrka). Nu  är jag lite orolig för om jag ska ta i för mycket. Någon som har kunskap om detta? 

Jag hoppas på att kunna fortsätta träna långt in i graviditeten denna gång, förra gången blev det foglossning och ryggsmärtor som satte stopp för det tidigt.
    Men denna gång är jag i bättre form sen start så jag hoppas på det bästa.

Kommer fortsätta med löpning ett par gånger i veckan, simning och förhoppnignsvis lite styrka. Men dagsform får bestämma men jag har börjat ställa in mig på att kanske inte ta mig runt på tjejmilen under 55 min som var mitt mål i år = )     

• Veronica76

Vi har redan berättar för svärföräldrarna och ett par kompisar, resonerar som så denna gång att även om det skulle sluta olyckligt så kommer vi vilja berätta det också för de personer som vi väljer att berätta för.

Sen är det väl för att det är barn nr 2, på något sätt kändes det mer viktigt förra gången att hålla det hemligt till efter v 12. Och den gången hade vi kämpat länge för att få till det och denna gång bara blev det så det är väl många faktorer som styrt vårt val att berätta.

TIll helgen fyller syster år och ska ha stor fest med närmaste familjen så då kommer det att avslöjas även där då man inte annars tackar nej vid sånna tillfällen.       

• Veronica76
    sagalo skrev 2013-05-08 12:41:08 följande:
    Jag tänker precis som du! Att OM det nu inte skulle gå vägen så vill jag ju ändå att de ska veta om det, skulle kännas tungt att låtsats som ingenting. Men jag tycker det känns desto svårare med vår dotter, vill ju såklart berätta för henne helst igår! Men om det nu inte skulle gå bra, så känns det som om det vore svårt att förklara det för henne? Men hon har längtat efter ett syskon så länge så man vill ju så gärna berätta... hon pratar syskon varje dag och jag och sambon kan bara titta på varandra och le ;)

Nej med barn är det väl lite annorlunda, vår son är dock bara 2 år men skulle vi berätta så skulle han fråga hål i huvudet på mig om det hela redan nu. Så där kommer vi att avvakta så länge det är möjligt, blir väl svårt när det börjas synas ordentligt och man inte kan göra samma sak som idag med honom.

• Veronica76
    {#emotions_dlg.flower}BF Lista{#emotions_dlg.flower}

1/1 - FruGul, 26 år, första barnet  
    1/1 - Lua, 25 år, första barnet  

2/1 - MizzMyzig83, 29 år, första barnet  
    2/1 - heartems, 24 år, andra barnet  
    2/1 - Jossehaugen, 20 år, första barnet  

3/1 - Smurfsyster88, första barnet  
    3/1 - Naniismamma, 21 år, tredje barnet 
    3/1 - Kattamaja, 30 år, tredje barmet

4/1 - Moto, 33 år, andra barnet  
    4/1 - Elvinsmamma, 24 år, andra barnet  
    4/1 - Chaplin89, 36 år, andra barnet  
    4/1 - LinaThulin, 27 år, tredje barnet 
    4/1 - fluu, 20 år,andra barnet  
    4/1 - debbie85, 28 år, första barnet 
    4/1 - vilja89, 24 år, första barnet 
    4/1 - mallann, 26 år, andra barnet 

5/1 - EmmaSee, 27år, första barnet
    5/1 - Jennsan85, 28 år ,första barnet  

6/1 - Mymemlan, 22 år, andra barnet.  
    6/1 - Trollbarnet, 23 år, första barnet 
    6/1 - annadenise, 30 år, första barnet 
    6/1 - bananiss, 22 år, andra barnet   
    6/1 - Bano 22 år, tredje barnet 

7/1 - popcornplaya, 28 år, tredje barnet 
    7/1 - sunnydays, 25 år, första barnet
    7/1 - londonsvenska, 32 år, andra barnet  

8/1 - Martini92, 21 år, första barnet
    8/1 - lamouri, 26 år, första barnet  

9/1 - Aadomeniqe , 26 år, andra barnet 

10/1 - ofeigur, 33 år tredje barnet   
    10/1 - winterlong, 29 år, andra barnet 
    10/1 - eriksson i dalsland, 32 år, andra barnet
    10/1 - Verkar,33 år, fjärde barnet   
    10/1 - EmiliaGK, 26 år, andra barnet

11/1 - Nesseo, 27 år , Första barnet    
    11/1 - Doffan, 29 år, Första barnet  
    11/1 - Viggen 29 år, Andra barnet (2 mf i bagaget)
    11/1 - Veronica76 36 år, Andra barnet 

12/1 - sagalo, 25 år, andra barnet  
    12/1 - Mariafii 1985, 27 år, första barnet  
    12/1 - Majpan 29 år, andra barnet
    12/1 - Sandra 061, 29år, tredje barnet.

14/1 - Susanne 1975, 38 år, andra barnet 
    14/1 - Liam05Milton08, 27 år, fjärde barnet  
    14/1 - Oh baby 14/1 - Leosmamma, andra barnet 

15/1 - 30maj, 22år, andra barnet  
    15/1 - Lilla Ladyn, 26 år, första barnet

17/1 - Sassa11, 31 år, andra barnet

20/1 - Magda85, 26 år, tredje barnet
    20/1 - Turdusmerula, 28 år, första barn

Oj vad ni har skrivit här medans jag har varit lite offline under helgen. Har lagt till mig på listan och ska nu försöka läsa ikapp lite = )

• Veronica76
    vilja89 skrev 2013-05-13 09:56:44 följande:
    Någon som vet om man kan byta varor på Apoteket? Ville köpa tillskott av kalcium, folsyra och järn, men råkade köpa med endast folsyra (blev lite stressad när min moster stövlade in när jag stod där). Den är oöppnad och jag har kvitto.

Tror inte det ska vara ngt problem så länge du har kvitto å det är obrutna förpackningar!
  • Veronica76
    puchelina88 skrev 2013-05-13 13:27:53 följande:
    Plussade i går,men funderar på att köpa ett till test i dag:) haha man vågar inte tro på de;) känner inte av nått mer att ja är trött,just ja vi boka en resa till Cypern förra veckan vi åker 30 augusti men man kan väl åka endå? barnmorskan sa att hon skulle ha åkt om hon va gravid,är ju första gången som jag reser utomlands!
    Det är lugnt att åka, bara tänka på vad man äter och lite extra med hygien. Det är väl runt v28 man kan få problem med att flyga pga försäkringar å så....

Trevlig resa!  

• Veronica76
    puchelina88 skrev 2013-05-13 21:18:44 följande:
    Någon som vet om man kan träna på crosstrainer och gåband??

Det är bara att köra på så här i början om du tränat sen tidigare och är van. Man ska inte börja hårdköra om man är otränad men motion är bra både för dig och det lilla livet!Senare så blir man ju mjukare och mjukare i leder så då ska man vara lite försiktigt, lyssna på kroppen!

Jag hoppas på att kunna träna länge denna gång och slippa foglossning.  
  • Veronica76

Är den någon annan som har en stickande/huggande känsla/smärta på vänster sida i magen, typ vid höjd med höftbenet?
    Har känt det till å från och speciellt idag så gör det mer ont, inget jag kan minnas att jag känt från min tidigare graviditet.... 

Svar på tråden BF januari 2014