Inlägg från: Veronica76 |Visa alla inlägg
  • Veronica76

BF januari 2014

Mymemlan skrev 2013-06-12 16:55:49 följande:
    Har en fundering! :) 
    Vad tänker ni om amning och flaskmatande med ersättning alt bröstmjölk?

Jag vill gärna amma om det går, med sonen gick det bara 1½/2 månader och sen totalvägrade han genom att bara tokskrika.  

Jag hoppas på att kunna amma denna gång.

Sonen och jag var inte kompatibla så där blev det flaskmatning, använde bröstpump i 6,5 månad. Blev en del ersättning periodvis då han ökade mängden innan brösten hängde med = )

Men har redan nu bestämt att om inte amning fungerar så kommer jag inte att pumpa så länge denna gång, förstår inte hur jag orkade då så här i efterhand. Varje gång han hade ätit och sov så var det bara att koppla upp sig och pumpa och jag blev väldigt låst och inte kunde vara lika flexibel som de som ammade. 

Men hoppas verkligen på att det ska fungera med denna!

Var på inskrivning i tisdags och fick redan igår kallelse till både KUB och RUL så den 3/7 ska vi iväg på KUB och hoppas på att det gåt bra även denna gång!            
  • Veronica76

Igår hamnade vi i värsta rusningstrafiken på väg mot midsommarfirande.
    Blev tokkissnödig och var den som körde, svänger av och är 20m från mcd med toa. Kör in på fel parkering och behöver backa, bakom kommer en bil som jag ser och förväntar mig att hon ska backa oxå. Vilket hon inte gör men min gravid och kissnödiga hjärna fortsätter backa.
    Det smäller och jag säger åt mannen att reda ut det medans jag springer från bilen in på toa.....
    Man ska inte köra bil stressad av kissnödig

• Veronica76

Kissnödighet skulle det stå...

Bara ett varningens ord till er andra som säkert är smartare än mig!

Inga personskador iaf!

Hoppas ni haft en trevlig midsommarafton!

• Veronica76

Idag är det dags för KUB, lite nervös. Hoppas på att inte åldern drar ner resultatet för mkt.
    Eftersom jag varit rätt symtomfri så undrar man ju oxå om det verkligen finns något där.

• Veronica76

Chaplin89 - gick inte helt bra. Fick 1/110 så vi har valt att gå vidare och testa. Fått tid på tisdag så hoppas jag att allt går bra.
    Värsta scenario är att allt visar sig vara ok och man får missfall.
    Men ska nu försöka se det positivt!

• Veronica76

Chaplin89 - nej hon sa att hon inte kunde se vilket värde då det är ihopslaget. Men när hon mätte sa hon att det såg normalt ut.

• Veronica76
    Siran skrev 2013-07-04 09:31:24 följande:
    Ni som har varit med innan, vilken storlek i kläder har ni haft till era nyfödda? Förstagångsmamma som vill handla kläder ;)

Vi hade 50/56 till vår son. 
  • Veronica76
    Endag skrev 2013-07-04 10:11:31 följande:
    I vilken ålder är ni alla här inne, finns det nån som är över 35 ?    

En här iaf, blir 37 i år och väntar andra barnet.

Lite nervös dock inför mkp på måndag då vi inte fick så bra resultat på kub igår, hoppas på att vi får syskon till vår son i januari,

• Veronica76
    Baby2014 skrev 2013-07-04 12:15:35 följande:
    Någon som vet om det finns bröstpumpar på förlossningen/bb som man kan låna för att pumpa ur råmjölk? Känns onödigt att köpa en.

I Sthlm finns det iaf så man kan hyra
  • Veronica76

Precis gjort mkp och det gjorde som tur var inte ont men obehagligt.
    Hoppas nu på att provsvaret inte dröjer allt för länge....

Svar på tråden BF januari 2014