Inlägg från: Veronica76 |Visa alla inlägg
  • Veronica76

BF januari 2014

Har klarat mig från illamående, får bara lite obehag å snurr i magen när hungern börjar komma. Så det blir lite "småätande".

Försökte mig på en joggingrunda nu innan lunch men klarade bara 4km innan jag fick ngt hållliknande känsla i magen. Bättre än inget :)

• Veronica76
    mariafii skrev 2013-05-15 12:52:07 följande:

Så du får också håll. Jag kommer precis från en joggingtur och sen jag plussade så har jag också fått mer håll. Trotsade hållet och lyckades ändå köra 5 km men känns tyngre.

Man börjar flåsa redan 1km å sen får man håll efter yttelrigare 1km å blir ju feg att köra på, hade man inte varit gravid hade man pressat sig mer.
    Men hoppas på att man lär sig hur kroppen fungerar snart å kan komma överens med den = )

Ikväll blir det crawl, får se hur det funkar!  

• Veronica76

Jag har ett lätt arbete (kontorsarbete) så jag hoppas kunna jobba in i det sista som jag gjorde förra gången jobbade då så jag var ledig 5 dagar innan han kom för lite återhämtning.

Fasar dock redan för hösten/vintern när man ska börja åka komunalt här i sthlm å trängas med alla på t-bana/pendel igen = ( Tacka vet jag sommaren så man kan åka motorcykel! Cool  

• Veronica76
    mariafii skrev 2013-05-15 13:20:36 följande:

Ja man börjar flåsa direkt och känns bättre km 3 men sedan blir det jobbigt igen och håll. Men jag körpå iaf för jag har svårt att tro att jag ska kunna träna ut ungen så länge jag inte får ont. Var på gymmet igår också och körde styrka och tänkte köra lugnt men gick inge bra :P  körde mest armar och sån så det tror jag är lugnare än ben och mage

Lugnt är inte ett ord man använder med träning så jag förstår dig ; )

Nej tror inte heller man kan träna så ngt går fel, blev lite irriterad på min svåger i helgen när han fick veta om 'tillståndet' för det första han frågade var om det är så bra att träna nu? Bara för att jag var ute å sprang varje dag där. 

Vid min förra graviditet så fick jag en hel del problem tidigt och även foglossning så nu kör jag på så länge det bara går och njuter av det!      
  • Veronica76
    Lilla Ladyn skrev 2013-05-16 07:44:17 följande:
    Idag välkomnar jag v 6 ?

Jag kliver in i v7 idag = )
  • Veronica76

Puchelina88 - först tar man blodprover och efter det är det UL (remiss till UL brukar skickas efter proverna är tagna) och sen jämförs värden av båda :)

• Veronica76

Fortfarande knappt några känningar och njuter av det, hade knappt något då jag väntade sonen heller så jag hoppas jag blir lika förskonad denna gång.
    Foglossning får gärna hålla sig borta oxå!

Har precis bokat en weekendresa då jag kommer vara i v26, hoppas verkligen att man mår bra och kommer iväg! Det brukar väl vara från v28 som försäkringar kan sätta stopp för flygresor va?    

• Veronica76
    Susanne1975 skrev 2013-05-22 20:29:58 följande:
    Lämnar er med sorg i hjärtat och önskar er andra varmt lycka till! {#emotions_dlg.flower} Hjärta Plockar bort mig från BF-listan också. Det ser ut som jag just nu genomgår mitt tredje missfall. Gråter Ökande blodmängd och smärta kan inte vara annat än dåligt. Av hela mitt hjärta önskade jag en liten bebis i januari nästa år men ödet ville annat. Kanske får jag nöja mig med att vara enbarnsförälder till min älskade, bästa son som är hela 16 år. Han slutade fråga efter syskon när han insåg att det inte var någon idé. Är bara tom och ledsen just nu. Gråter

Många och varma kramar till dig!
  • Veronica76
    Flikkan skrev 2013-05-23 20:57:05 följande:
    Jag har drabbats av restless legs :( Kan knappt sova på nätterna nu hoppas jag iaf jag somnar utan problem då jag jobbat idag. Men sedan somnar jag 2-4 timmar i sträck sedan vaknar jag efter 30 minuter resten av natten och försöker somna om och om igen.
    inte kul att vakna 4-5 och vara klarvaken ;)

har oxå problem med att sova, har iofs även problem att somna. vaknar och snurrar runt och får ingen ro i kroppen. Hoppas det är snabbt övergående för man börjar få svårt att fungera som man ska.
  • Veronica76

Nu finns det en tråd BF feb 2014, det går framåt för oss tjejer!

Är sjukt trött på kvällarna, efter middagen vid 18 känns det som om luften går ur mig.
    Sover uselt på nätterna, inte bara kisspauser utan sover oroligt.

Sitter nu med vetekudde å mumsar på melon i soffan :)

Svar på tråden BF januari 2014