Inlägg från: Veronica76 |Visa alla inlägg
  • Veronica76

BF januari 2014

Planerar att jobba till 20/12 och har BF 7/1.

Med sonen var jag hemma 5 dagar innan så detta blir långledigt :)

• Veronica76
    syskonlängtan14 skrev 2013-10-31 19:56:30 följande:
    Usch min mage spänner och trycker. blir andfådd av att bara sitta stundtals. Känner mig som en gnällig kärring men hade de nog för lätt med sonen förra gången helt enkelt.. :/

Här är det tvärtom. känner mig lätt och smidig (trots viktökning på 15 kg redan), har ont i ryggen men det släpper oftast när jag ligger ner en stund.

Men när jag väntade sonen för 3 år sen så hade jag en fruktansvärd foglossning och kunde knappt gå/röra mig alls så jag njuter av varje dag jag kan gå obehindrat.
    Visst är det amdfått, lite fogar som bråkar men inte alls på samma sätt som förra gången så det är en sådan frihet!

Hoppas det håller i sig, är nu i v 30+2 och kan t.om fortfaraned gränsla bågen och ta den till jobbet = )

Vill inte strö salt i såren utan mest påtala att alal graviditetter är olika men åt både bra och dåliga håll.

Och man FÅR gnälla!

Trevlig helg till er alla!

(läser här ofta men sällan jag tar mig tid att skriva)     
  • Veronica76
    HimmelHav skrev 2013-11-07 12:46:35 följande:

Jag är i v.30 (31 imorgon) och har också kvar min foglossning. Tycker det är ungefär samma som det har varit senaste månaden... Är det nån här som har äldre syskon? Hur känner ni inför att vara hemma i januari innan bebis kommer? Ska ni ha syskonet de 15 h som man får? Hur känner ni inför de dagarna som ni kommer att vara jättegravida och hemma själv med ett mindre barn? Min etta kommer inte att vara 2 år när tvåan kommer och jag fasar inför måndagar och fredagar när jag skall underhålla 1,5-åringen själv.

Här får man ha 35h/v under FL så jag kommer nyttja det.

Förhoppningsvis så blir det inte så många dagar efter långledigheten vid jul. BF 7/1 å då börjar gubben jobba igen efter 2v ledighet. Så får jag se sen hur det blir med tider efter BF.
  • Veronica76

Känner idag ett jobbigt tryckande nedåt... känns tidigt för fixering  (31+6) men kan inte komma på vad annat det kan vara.

Ska till BM på torsdag så får väl kolla med henne då. 

• Veronica76
    Aadomeniqe skrev 2013-11-13 14:24:53 följande:

Vilka av er är omföderskor? Och i sådanafall till er.. Funderar ni på att skriva förlossningsbrev?

Jag hade nog tänkt skippa brev denna gång. Blev iaf inte alls som jag tänkt å funderat i det jag skrev 2011 när sonen kom.
  • Veronica76

Vill varna/informera/tipsa er så ni inte råkar ut för samma sak som mig.

I lördags kväll började jag få ont i ryggslutet, tänkte jag var överansträngd efter att ha gått mkt.
    På söndag morgon var smärtan värre och det bara eskalerade.
    Vi befann oss då i gbg och skulle hem till Sthlm med flyg. Det var bara att bita ihop och inte visa så mkt av smärtan.
    Ville ju inte riskera att bli nekad att få åka med. Visste att det inte var värkar men att ngt ändå inte var som det skulle.

På flyget kräktes jag, då av smärtan trodde jag. Personalen var supersöta.
    Väl på Bromma så var det hem direkt för att testa att ligga på värmedyna. Vilket inte hjälpte.
    Ringde 1177 och blev kopplad till förlossningen. Åkte in dit omgående för kontroll. Skönt att man då ha 5 min bilväg.

Dom misstänkte direkt att det var ngt med njuren. Magen var inte påverkad på ngt sätt men det var jag aldrig orolig för.

Kräktes mer och fick feber, blev inlagd för natten och fick en massa smärtstillande och antibiotika blev inatt snabbt.
    Dagen efter var det ultraljud av njuren och besked.
    Smärtan hade dock avtagit på måndag morgon vilket var en oerhörd lättnad!
    Kan inte med ord beskriva hur ont det gjorde. En förlossning kändes som en barnlek....

Det visade sig att jag hade njurbäckeninflammation. Alltså en urinvägsinfektion som gått uppåt.
    Har haft uvi förut men inte som gravid och eftersom jag inte haft ont när jag kissat så misstänkte jag aldrig det. Men tydligen så får man inte ont på samma sätt som gravid då muskulatur slappnar av.

Så här i efterhand borde jag ju sett tecken, sprang på toa hela helgen utan att det kom ngt och vilket oxå ledde till att dum som jag var drack mindre för att slippa springa.

Så var uppmärksam på om du springer på toa oftare och kolla genast upp om det är uvi som är på G!

Är nu sjukskriven i 2 v och vilar upp mig mycket som möjligt!

Var rädda om er!

• Veronica76
    HimmelHav skrev 2013-11-28 07:24:55 följande:

Hihi känner igen mig. Började storgrina när dottern (1,5 år) satt och drack vällingen själv i en korgstol i badrummet och mannen stod framför spegeln och höll på med sitt. Tyckte att hon såg så ensam och bortglömd ut! :'-( Vilken annan dag som helst hade jag bara lyft upp henne och gosat lite. Nu fick jag en tagg i hjärtat och grät istället! Här får man två UL, ett i v.12 när de gör KUB-test (frivilligt dock) och ett obligatoriskt i v. 20. Jag håller med om att det är märkligt att det inte är samma överallt! Så olika är vi blivande mammor inte från län till län smile5.gif Jag får såna sjuka kramper i vaderna nu senaste tiden!! Det händer alltid på natten och jag väcks av det. Jag MÅSTE upp och röra på mig, får inte bort det annars. Kan komma i båda vaderna samtidigt eller bara ena. Några tips? Dricker mer än normalt med vatten så det borde inte vara vattenbrist...
    Testa att ta lite salt under tungan när krampen kommer, brukar kunna få det att släppa.
  • Veronica76

Var och kollade SFmått idag då det avvek förra gången. Nu har det stått still i 2v så det blir TUL inom kort.

SF mått är på 29 och jag är i v 34+2.

Men eftersom det är full rulle i magen så känner jag ingen oro.

• Veronica76

Har idag ont i ryggslutet och neråt ljumskarna, är i v36+2. Börjar undra om det kan vara något på gång redan eller om det är förvärkar, hade det aldrig med sonen så jag vet inte hur det känns.
    Var hos BM igår och hon är fixerad.

Har haft en hektiskt vecka med sjuk och olycksfall i familjen så det har varit stressigt. Så det kan ju vara kroppens sätt att tala om för mig att ta det lugnt.

Vill ju helst ha en januaritjej = )

Garderar mig nu och håller på att avsluta så mkt som möjligt på jobbet utifall att..... sen blir det hem å packa väskan om det fortsätter så här, utifall att........

• Veronica76
    kallemaja skrev 2013-12-25 14:13:51 följande:

6 dagar kvar till nyår! Ingen som har känningar än? Jag har mycket förvärkar men är beräknad till den 15:e. Vilka datum har ni? Vi kan väl uppdatera varandra lite...:)

Har oxå mycket förvärkar sen en vecka tbx, inget jag hade förra gången så det är jobbigt. Beräknad den 7/1.
Svar på tråden BF januari 2014