BF januari 2014
Planerar att jobba till 20/12 och har BF 7/1.
Med sonen var jag hemma 5 dagar innan så detta blir långledigt :)
Planerar att jobba till 20/12 och har BF 7/1.
Med sonen var jag hemma 5 dagar innan så detta blir långledigt :)
Jag är i v.30 (31 imorgon) och har också kvar min foglossning. Tycker det är ungefär samma som det har varit senaste månaden... Är det nån här som har äldre syskon? Hur känner ni inför att vara hemma i januari innan bebis kommer? Ska ni ha syskonet de 15 h som man får? Hur känner ni inför de dagarna som ni kommer att vara jättegravida och hemma själv med ett mindre barn? Min etta kommer inte att vara 2 år när tvåan kommer och jag fasar inför måndagar och fredagar när jag skall underhålla 1,5-åringen själv.
Känner idag ett jobbigt tryckande nedåt... känns tidigt för fixering (31+6) men kan inte komma på vad annat det kan vara.
Ska till BM på torsdag så får väl kolla med henne då.
Vilka av er är omföderskor? Och i sådanafall till er.. Funderar ni på att skriva förlossningsbrev?
Vill varna/informera/tipsa er så ni inte råkar ut för samma sak som mig.
I lördags kväll började jag få ont i ryggslutet, tänkte jag var överansträngd efter att ha gått mkt.
På söndag morgon var smärtan värre och det bara eskalerade.
Vi befann oss då i gbg och skulle hem till Sthlm med flyg. Det var bara att bita ihop och inte visa så mkt av smärtan.
Ville ju inte riskera att bli nekad att få åka med. Visste att det inte var värkar men att ngt ändå inte var som det skulle.
På flyget kräktes jag, då av smärtan trodde jag. Personalen var supersöta.
Väl på Bromma så var det hem direkt för att testa att ligga på värmedyna. Vilket inte hjälpte.
Ringde 1177 och blev kopplad till förlossningen. Åkte in dit omgående för kontroll. Skönt att man då ha 5 min bilväg.
Dom misstänkte direkt att det var ngt med njuren. Magen var inte påverkad på ngt sätt men det var jag aldrig orolig för.
Kräktes mer och fick feber, blev inlagd för natten och fick en massa smärtstillande och antibiotika blev inatt snabbt.
Dagen efter var det ultraljud av njuren och besked.
Smärtan hade dock avtagit på måndag morgon vilket var en oerhörd lättnad!
Kan inte med ord beskriva hur ont det gjorde. En förlossning kändes som en barnlek....
Det visade sig att jag hade njurbäckeninflammation. Alltså en urinvägsinfektion som gått uppåt.
Har haft uvi förut men inte som gravid och eftersom jag inte haft ont när jag kissat så misstänkte jag aldrig det. Men tydligen så får man inte ont på samma sätt som gravid då muskulatur slappnar av.
Så här i efterhand borde jag ju sett tecken, sprang på toa hela helgen utan att det kom ngt och vilket oxå ledde till att dum som jag var drack mindre för att slippa springa.
Så var uppmärksam på om du springer på toa oftare och kolla genast upp om det är uvi som är på G!
Är nu sjukskriven i 2 v och vilar upp mig mycket som möjligt!
Var rädda om er!
Var och kollade SFmått idag då det avvek förra gången. Nu har det stått still i 2v så det blir TUL inom kort.
SF mått är på 29 och jag är i v 34+2.
Men eftersom det är full rulle i magen så känner jag ingen oro.
Har idag ont i ryggslutet och neråt ljumskarna, är i v36+2. Börjar undra om det kan vara något på gång redan eller om det är förvärkar, hade det aldrig med sonen så jag vet inte hur det känns.
Var hos BM igår och hon är fixerad.
Har haft en hektiskt vecka med sjuk och olycksfall i familjen så det har varit stressigt. Så det kan ju vara kroppens sätt att tala om för mig att ta det lugnt.
Vill ju helst ha en januaritjej = )
Garderar mig nu och håller på att avsluta så mkt som möjligt på jobbet utifall att..... sen blir det hem å packa väskan om det fortsätter så här, utifall att........
6 dagar kvar till nyår! Ingen som har känningar än? Jag har mycket förvärkar men är beräknad till den 15:e. Vilka datum har ni? Vi kan väl uppdatera varandra lite...:)