BF januari 2014
Igårkväll kom vår lille kille. Det gick fort, och vi är lite trötta, men annars mår vi bra!
Igårkväll kom vår lille kille. Det gick fort, och vi är lite trötta, men annars mår vi bra!
TUL i morgon! Magen växer dåligt så nu blir det koll för att se så lillen växer som den ska. Har sf mått 31 nu i vecka 37. Har grubblat hela dagen på detta och hoppas att allt är som det ska!
Bf 20.1: bebis ligger rätt, men ännu ruckbar, så inte fixerad, å inte ännu sjunkit ner.
Så till ett problen; fick ju order av BM igår att ta bort ringarna när mina fingrar börjat svullna av misstänkt havandeskapsförgiftning. Lyckades få bort hälften igår. Kvar sitter ännu 2 ringar på vänster hands ringfinger, och 2 på höger hands långfinger. Sitter fast som berget.. Testat med tvål och med kallt vatten, både morgon o kväll.
Någon som vet något bra knep?
Usch, mår illa och har ont i magen
kan absolut inte sova... 1177 sa ta två panodil och gå och lägg dig, gärna M värmekudde på magen. Det hjälper inte! Kan det vara magsjuka? Eller känner nån härinne igen symptomen, att det är nåt annat? FL sa att det kunde ha med njure / urinväg att göra.
http://www.foraldraledighet.se/fordelning-pa-sjukpenning-och-lagstaniva
Enligt den där sidan så uppfattar jag texten som att föräldradagarna ska delas prick lika mellan föräldrarna? Stämmer det (för isåfall har jag totalt missat den ändringen), eller har jag missförstått något?
3 dagar kvar till BF men hon får gärna komma nu!
Haft förvärkar i snart 3v, känns som flytningarna blir kraftigare men annars inga tecken på att det börjar bli dax.
Men när sonen kom så hade jag heller inga tecken innan men slappt då dessa förvärkar som luras.....
Här kommer det tjocka gojsiga klumpar vid toalettbesök. Lite känningar men inte mycket. Jag vill gå gärna att den där första ordentliga verken ska komma nu!
Nån mer än jag som mår väldigt illa nu i slutet? Så fort jag äter mår jag tokilla- och äter jag inte så mår jag också illa...
BF idag! Hoppas dagens förvärkar är mer än bara jobbig plåga!
Här har magen snurrat igång ordentligt oxå så jag hoppas det snart händer ngt!
Mina föräldrar är på väg hit (bor 25 mil bort) för att umgås med sonen och ev ta med honom hem några dagar så det passar bra för lillasyster att komma nu!