Inlägg från: Veronica76 |Visa alla inlägg
  • Veronica76

Ännu en dags väntan till ende utan telefonsamtal eller brev. Vill ha svar nu på vårt mkp just nu kan jag inte njuta av graviditeten....,

• Veronica76

Nu har äntligen Provsvaren på vårt moderkaksprov kommit, och det var normalt!
    Pustar ut!

Kollade även kön och denna gång väntar vi en flicka! Så det blir en av varje!

• Veronica76

Första kollade vi inte kön.
    Denna gång ville maken kolla men inte jag så vi hade bestämt oss för att inte kolla.

Men i och med dåligt kubresultat och moderkaksprov så vände jag helt och ville veta.

• Veronica76
    SB2011 skrev 2013-08-08 21:28:42 följande:
    Min morfar sa när vi vänta sonen att pippa man ofta så blev de pojke, och pippa man sällan blev de minsann en tjej!
    Han visste de med all säkerhet för han hade minsann bara fått döttrar!
    Haha snacka om tryckt stämning sen kring matbordet mellan han å mormor!

Haha!
    Det där stämmer klockrent för oss!
    När vi tillverkade sonen (som tog lång tid) så var det hysteriskt sexschema till slut och nu denna gång så blev det en snabbis (som jag tror var exakt vid ägglossning när jag räknat efteråt så där spricker pojkteorin vid sex vid ägglossning för oss) som fick till tösen i magen och vi båda blev väldigt förvånad över att vi lyckades så snabbt.

Så din morfar har nog inte helt fel för det kan ju inte vara slumpen = )      
  • Veronica76

Var på RUL idag och allt hon kunde se såg normalt ut. Smurfan var dock blyg så det blir nytt besök nästa vecka för att kolla lite till bla mäta huvud och kolla ansiktet.

Känner av henne varje dag numera då hon buffar på mig för att få uppmärksamhet (är i v18+6), kände inte så här tidigt och regelbundet när jag väntade sonen så det verkar stämma att man känner tidigare med andra barnet.

Har denna vecka även berättat på jobbet oxå så att de vet att jag försvinner ett tag från och med jul.  

• Veronica76
    popcornplaya skrev 2013-08-14 12:01:02 följande:
    Antar att ni kunde se att det va en tjej då i alla fall ;)

Det fick vi reda på när vi gjorde moderkaksprovet så det har vi vetat ett tag = ) Å sonen verkar glad åt att få en lillasyster!
  • Veronica76

Stod inget om att kissa eller inte men mitt i undersökningen fick jag gå ut och tömma blåsan så hon kunde se bättre ;)
    Så jag gissar på tom blåsa!

Svar på tråden BF januari 2014