Inlägg från: Veronica76 |Visa alla inlägg
  • Veronica76

BF januari 2014

tulip79 skrev 2014-01-08 13:07:25 följande:

Nu är lillasyster här! Jag som trodde att hon ville vänta 2 v extra som storebror. Så blev det inte. Hon kom på bf+1! Hade oregelbundna värkar från 9 tiden o vid 14 var de så kraftiga o relativt täta så vi fyllde bilen o åkte 7 mil till förlossningen. Jag kunde inte gå in så de hämtade mig med bår. Väl inne tog det drygt 30 min tills hon var ute!

Grattis till er lilla tjej!

Hoppas vår lillasyster oxå snart vill komma! En dag över.....
  • Veronica76
    annadenise skrev 2014-01-10 10:57:00 följande:

I onsdags, 8e jan på bf+1 gick vattnet kl 20.15 o 00.17 fick vi en pojke på 51 cm o 3830 g. De känns fantastiskt smile1.gif

Oj det var snabba bud!

Ett stort grattis!

Här är det +3 idag å jag är så otålig å irriterad på mina förvärkar som hela tiden lurar mig om att det kanske blir något mer!
  • Veronica76
    majpan skrev 2014-01-10 12:21:57 följande:

Nervös! Har haft lättare hyfsat regelbundna värkar i drygt två timmar och alldeles nyss kom det lite blod när jag kissade. Ringde förlossningen och de sa att det lät som det var på gång. Är både glad och rädd! Haha

Håller tummarna att det händer mer å att det går bra!

Har skottat uppfarten med förhoppning om att kicka igång ngt ????
  • Veronica76
    Oh baby skrev 2014-01-10 16:53:30 följande:

Ni är så roliga Glad Det är inte så mycket att göra, bebis kommer när bebis kommer Solig Gör som jag, räkna på maxdagar kvar. Jag har max 18 dagar kvar tills den är ute!

Eftersom sonen kom före BF och jag då var inställd på att gå över så har min hjärna denna gång ställt in sig på före och inte efter BF.

Så därav min otålighet, sen vet jag att man inte kan påverka utan kroppen är redo när den är det.

Men hoppet är det sista som överger människan ;)
  • Veronica76

Var inne på förlossningen idag för misstänkt vattenläckage men det var det inte.

Rann mycket inatt så själv förstår jag inte hur det endast kan vara flytningar.....

Läkaren gjorde en hinnsvepning men det känns inte som den gjort ngn nytta.

40+3 idag å ska nu ställa in mig på att vänta 1,5v till.....

• Veronica76
    Josefine02 skrev 2014-01-13 01:04:21 följande:

Så sjukt! Skulle ta kvällskissen innan läggdags, drar ner trosorna och bara känner efter lite.. Var helt pisseblöt om handen när jag kände och det hade runnit en liten pöl på toaringen och lite på badrumsgolvet!

Torkade bort med papper för att se om det var gult och luktade urin. Vilket det absolut inte gjorde!! Det luktade hav och salt typ?

Är 99% på att det var fostervattnet!

Min doula tyckte jag skulle ringa in till förlossningen för att kolla av. Sagt och gjort och de tyckte jag skulle komma in för kontroll. Kom in och fick ta en ctg - pigg och glad bebis! Efter det en vaginal undersökning och den bm jag hade var GANSKA säker på att det var urin?!

Jag förstår iiingenting!! Det kan ju inte ha varit urin som kom?! Bebisens huvuud var rörligt fortfarande och bm påstod att det skulle sipprat fostervatten lite hela tiden då, vilket det inte gjorde. Kan det stämma? För att om det var fixerat så skulle det liksom "täppt till" så att det inte hade kommit mer fostervatten påstod hon!? Någon som vart i liknande situation??

Hoppades ju så, men tji fick jag (?)

Bf-28 jan

Hade liknande upplevelse i helgen då jag trodde det var fostervatten, tom bm var osäker. Men enligt läkare var det inte det.....

Fick hinnsvepning innan hemgång å inatt gick slemproppen. Hoppas nu att ngt mer händer snart! BF+6 idag.....
  • Veronica76
    kallemaja skrev 2014-01-14 07:33:03 följande:

Undra vad som är mest normalt att gå över med första barnet?

Jag har BF i morgon och inget känns på G just nu..

Är rädd för att behöva gå de där två extra veckorna för att sedan bli igångsatt ????

Bebisen är iaf fixerad och ligger så långt ner i bäckenet som det bara är möjligt sa BM, hon sa att trycker den längre neråt så är den snart ute..

Kan förlossningen bara sätta igång pang boom? Utan några tecken alls timmarna innan?

Hoppas!!

När jag väntade sonen så hade jag inga känningar alls utan från första värk (som inte gjorde ont) tills han var ute tog det 23 Tim så man behöver inte känna ngt innan!

Idag är jag på BF+7, envis tjej i magen. Ska på UL imorgon och bm på fredag. Får se om det kör igång av sig själv eller om det blir igångsättning nästa vecka.
  • Veronica76

Klockar värkar...... Men vågar inte tro att det är på riktigt efter en månad med luriga förvärkar......

BF+10 nu, håll tummarna att hon vill ut!

• Veronica76

Jag verkar ha kommit in i världens längsta latensfas trots att jag är omföderska. Värkarna har den karaktären och skiljer sig från de förvärkar jag haft senaste månaden.

Men inget mer verkar hända så jag ställer in siktet till onsdag då det blir igångsättning på BF+15.

• Veronica76
    HimmelHav skrev 2014-01-18 13:13:05 följande:

Vad många som går över länge! Har BM gjort en dålig bedömning tro? Här föddes barn inatt, kl 03 var hon ute! Började få onda men glesa värkar ca kl 17 och åkte in vid 00. Bara lustgas som smärtlindring och fyyyyyhh faaaaaaen vad ont det gjorde! Inte värkarna, de var onda men uthärdliga. Men krystningen. Sprack massor och hon sydde och sydde. Det blir inga fler barn här kan jag tala om. Tur att bebisen mår bra och verkar nöjd och stark

Gratulerar ! Jobbigt att du sprack så mkt men hoppas allt läker ihop bra!

Ta väl hand om nya familjemedlemmen!
  • Veronica76

Äntligen händer det något!

Inne på förlossningen nu, får se hur lång tid det tar..... BF+12 idag

• Veronica76

14:20 kom lillasyster till världen!

3860gr, 51cm lång på BF+12.

Kom i på FL 11:30 och var vid 12:15 öppen 3,5cm sen så det gick snabbt med resterande, öppen 8 strax innan 14 och då gick vattnet.

Började krysta vid 14:05 och höll på 15 min ca 6 värkar....

När sonen föddes hade jag inställning lite smärtlindring men slutade ned EDA och lite lustgas (blev illamående).

Denna gång tänkte jag att jag ville ha ALLT, slutade med ingenting.

Fick sy 5-6 stygn så det var helt ok.

Vi mår alla bra och väntar på att bli flyttad till BB.

• Veronica76

Tack alla!

Å grattis syskonlängtan till er dotter! Det går undan när dom väl bestämmer sig!

• Veronica76
    Burberry skrev 2014-01-20 11:28:39 följande:

Bf idag - och intagen på förlossningen smile1.gif

Hade tid för att diskutera igångsättning, började få värkar när jag låg i ctg. Så bestämdes att sätter igång genast. Beräknad vikt på bebis är 4 kg. Precis fått första vaginala tabletten. Spännande, borde bli bebis ikväll eller i morgon!

Svårt dock veta när dags att ringa efter maken (och bb-väskan), onödigt han sitter här o väntar om inget händer idag.

Lycka till!
  • Veronica76

Grattis till alla nyblivna mammor!

Vi är hemma sen 2 dygn å kämpar med att få amning att fungera. Hon är vaken å äter/snuttar på brösten hela nätter. Och det blir en hel del skrik då jag inte har tillräckligt att ge. Samt att såriga bröstvårtor gör ont!

Hoppas det snart reder ut sig, ammade inte sonen utan pumpade å flaskmatade å vill nu väldigt gärna få det att fungera.

Imorgon ska vi på återbesök på sjukhuset.

• Veronica76
    mammatillE11 skrev 2014-01-27 22:43:08 följande:

Grattis till alla som fått bebis!:)

Själv är jag på BF+9, snart 10. Har haft jobbiga förvärkar samma tid i såå många kvällar så jag har tappat räkningen. Varje dag har det gjort lite ondare. Nu ikväll gör det faktiskt så pass ont att jag börjar tro att det kanske äntligen är på riktigt!! Kunde då inte ligga kvar i sängen, har tagit en kokhet dusch och nu sitter jag i fåtöljen och klockar värkarna som kommer med 5 min emellan och håller i sig runt minuten.

Sambon och dottern ligger och sover, men han vet att jag är uppe och vad som händer. Har inte riktigt vågat ringa barnvakten än, känns som att då lägger det väl av bara för det;) ska klocka ett tag till och se om det är någon regelbundenhet i det.

Hoppas det är på G och att allt går bra!

Lycka till!

Vet hur drygt det är att gå på övertid.
  • Veronica76
    mammatillE11 skrev 2014-01-28 06:04:45 följande:

Här kom en flicka kl 04.57!:) som vi väntat.

Gratulerar!
  • Veronica76
    syskonlängtan14 skrev 2014-01-28 17:52:46 följande:

Grattis till alla som fått bebisar!

Här hemma lunkar de på. alt faller på plats mer och mer för varje dag, Tycker de är svårast med storebror. han förstår inte de där med att  vara försiktig och inte vara i ansiktet hela tiden... samtidigt vill man inte skälla på honom varje gång är ju rädd att de ska bli något negativt...hur gör ni andra med storasyskon som är runt 2.5?

Oroade mig innan för reaktion men sonen är alldeles underbar mot lillasyster.

Hon får massor av kramar å pussar och än så länge har har inte varit hårdhänt.

Det jag försöker göra är att få tid till bara honom så han känner att han får sitt oxå.

Storebrorspresent fick han oxå!
  • Veronica76
    K87 skrev 2014-02-09 18:22:04 följande:

Inlagd nu! Inte kunnat sovit på två nätter! Fått morfinspruta så jag ska sova lite :) öppen 3 cm iaf

Lycka till!
Svar på tråden BF januari 2014