• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • sagalo

Gick också upp 25 så vill verkligen försöka undvika det nu :) nån som har tips på nyttigheter som man alltid kan ha med sig att stoppa i sig då hungern/illamåendet kommer smygandes? Vikar på fsk så känns svårt att ha något i fickan att smygäta, men nått vore ju bra att ha i nödfall :) på universitetet är det ju lättare!

• Oh baby
    verkar skrev 2013-05-12 08:08:15 följande:

Jag väntar också på illamåendet jag har haft hyperemesis gravidarum med be andra barnen så det är ganska väntat nu. Vecka 7 -8 brukar det sätta igång för mig. Den 21/5 ska jag till mvc för inskrivning och för att lägga upp en plan agn hg. Den 29/5 åker vi till Grekland och då måste jag ha medicinerna med mig ifall eländet börjar då. Skrämmande tanke...

Ja då har vi samma, jag har legat med dropp med båda mina barn. Vi får hoppas på lugnare graviditeter nu!
     :)
  • eriksson i dalsland

Idag sov jag ovanligt länge. Annars vaknar jag tidigt nu för tiden. Får snabbt äta innan man blir för illamående. Känner molvärk hela tiden i magen eller ryggslutet. När jag rör mig hastigt kan det göra jätteont i magen. Känns ändå bra att man känner något.

• mariafii
    SaraKarla skrev 2013-05-12 09:27:02 följande:
    Har inte vågat väga mig än!

Har haft ganska ömma bröst i några dagar men idag känns det inte lika mycket. Jaja, det går kanske upp och ner?

Ja det går upp och ner vissa stunder känner man inte mycket men så kommer de igen
  • Ofeigur

Jag gick också upp runt 20 kg med dottern. Det ska inte hända igen. Men nu i början kommer jag att äta när jag känner att jag behöver för illamåendets skull.  jag kör på som jag gjort innan jag blev gravid. Nu är vi med på tappa trampet tävling på jobbet också och går hela tiden  och det är toppen. Jag är en tävlingsmänniska så det är krig på jobbet  nu haha vi ser ut som ett gäng kissnödiga nördar som bara går omkring på jobbet hela tiden.

• 30maj

Ja gick bara upp 11 kg förra gången och mådde toppen med dom kilona, har dock aldrig nånsin haft problem med viken uppåt sett.. Men tips på snacks när sugen kommer- tänk på vad ni stoppar i era barn när dom är sugna på nåt eller vill ha fika, russin, frukter, bär, riskex/kakor :)

• verkar
    Oh baby skrev 2013-05-12 09:31:17 följande:
    Ja då har vi samma, jag har legat med dropp med båda mina barn. Vi får hoppas på lugnare graviditeter nu!  :)

Ja dropp har varit räddningen för mig, då vänder det och jag mår bra ca 2 dygn. Konstigt det där! Men det är ju inte självklart att vi kommer så bli så bårliga den här graviditeten också som tur är. Man man kan bara hoppas och förbereda sig på det värsta.
    Ursäkta min dyslexi
  • Magda85

Jag hör oxå till dom som gått upp mkt, 20 kg bägge graviditeterna. Är väldig liten annars, 153 cm och 50 kg så ni kan ju tänka er hur man sett ut har fått mage väldigt snabbt och brösten har växt 3 storlekar, men hoppas att jag inte ska gå upp fullt lika mkt denna gången.

Funderar redan lite kring förlossningen... Har gränsfall till trångt bäcken och båda mina barn bar fastnat på vägen ut. Förra gången var det frågetecken kring ev snitt ist men ville helst inte det då utan fick en massa tillväxt-ul ist för att se så bebis inte blev för stor (maxgränsen hamnade på 4 kg) och en egen läkare vid fl, men då även sonen som sagt fastnade och dessutom fick navelsträngen framför sig så funderar jag om det kanske ändå skulle vara det bästa med ett snitt den här gången..

• SaraKarla

Har vägt mig nu. Gått upp 3 kg redan. Från 52 till 55. Med ettan gick jag bara upp 7 kg totalt, men har varit väldigt hungrig denna gång. Måste begränsa mig nu

Svar på tråden BF januari 2014