• SaraKarla

BF januari 2014

Hej på er Någon där ute som är nyplussad och vill följas åt lite? Hur mår ni?

Jag plussade imorse och har BF i januari. Är helt färsk alltså  Vill JÄTTEGÄRNA prata med fler som nyligen plussat! Känner mig så ensam   

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-05-22 13:58
    Bildtråd - Övrigt
    www.familjeliv.se/Forum-2-11/m69981244.html
    Här kan vi lägga in alla bilder vi vill på sådant som vi handlar, tittar på eller funderar över.

Bildtråd - Magbilder
    www.familjeliv.se/Forum-2-12/m69981272.html
    Här kan vi lägga in alla bilder på alla fantastiska magar!

BF - Lista och presentation
    www.familjeliv.se/Forum-2-14/m69981319.html
    Här kan vi lägga in BF listan och skriva en kort presentation om oss själva.

• Svar på tråden BF januari 2014
  • Susanne1975
    hundenhubbe skrev 2013-05-11 12:46:29 följande:
    Vi berättade för mina föräldrar igpr och ska berätta för sambons föräldrar idag har bakat en tårta där de står farmor och farar på första barnbarnet för båda familjerna lyckan är så stor så man måste få berätta för någon! Jag berätta för bästa vännerna också för de är dom jag vill ha vid min sida om de skulle gå bra eller bli mf igen! vet någon här hur stor chans de är tt man får mf igen? Hade ju förra månaden så har ibte hft en mens emellan.. :-P
    Jo visst vill man dela med sig av lyckan och jag tänker som du att om det inte skulle gå bra så har man möjlighet till stöd och tröst. 

Tyvärr tror jag att risken för MF är lika stor vid varje ny graviditet men den kan ju variera på grund av kvinnans ålder. Jag håller tummarna för att allt går bra och att vi alla här inne får våra januaribebisar. Solig  
    BF 14/1 2014
  • Kattamaja
    Trollbarnet skrev 2013-05-11 16:12:10 följande:
    Herregud. Jag körde en 3-dagars samma vecka som det "tog" antar jag (sm-guld i ishockey...) men då trodde vi verkligen inte att det hade tagit eller ens var möjligt då sambon var borta och arbetade under min ÄL (som måste ha varit senare istället), oansvarigt av mig men det fanns verkligen inte på kartan.. Sambon körde på 4 festkvällar men jag nekade då jag kände mig "konstig", dagen efter åt vi grillat och jag rannsakade mig själv, sen sa jag åt sambon på kvällen "Bara så du vet.. så kommer jag få plus i slutet av månaden" och han bara skrattade och sa att det vet man ju aldrig, men jag visste redan då. Kände igen känslan.

Hursom, första kvällen var jag riktigt full, och de andra kvällarna drack jag 2 cider så jag var inte ens lullig. Hoppas det kommer gå bra ändå, har så dåligt samvete.

En Skelleftetjej i tråden, så trevligt :) Du behöver nog inte oroa dig för alkoholen, bm förklarade för mig att det är först efter v 6 som det går över till bebisen. Själv hällde jag i mig en vinare för att fira guldet. (Visste inte att jag var gravid då)
  • Trollbarnet
    Kattamaja skrev 2013-05-11 18:56:41 följande:

En Skelleftetjej i tråden, så trevligt :) Du behöver nog inte oroa dig för alkoholen, bm förklarade för mig att det är först efter v 6 som det går över till bebisen. Själv hällde jag i mig en vinare för att fira guldet. (Visste inte att jag var gravid då)
    Haha, ja men tack detsamma! :) Alltid roligt att stöta på någon som är i närheten, eller vad man ska säga.
    Jag tror inte en kotte i Skellefteå var nykter den kvällen Skål

• Kattamaja
    Trollbarnet skrev 2013-05-11 19:00:36 följande:
    Haha, ja men tack detsamma! :) Alltid roligt att stöta på någon som är i närheten, eller vad man ska säga.

Jag tror inte en kotte i Skellefteå var nykter den kvällen

Hihi, jo just den kvällen var jag nykter men på fredagen då firades det ;) Men det var en helt magisk helg, tror det blir svårt att toppa det!
  • Trollbarnet
    Kattamaja skrev 2013-05-11 19:05:31 följande:

Hihi, jo just den kvällen var jag nykter men på fredagen då firades det ;) Men det var en helt magisk helg, tror det blir svårt att toppa det!
    Haha nä, vi satt hemma och såg hockeyn, tog oss någon öl och 15 minuter in i sista perioden ordnade vi skjuts och åkte upp till folkparken, och just som vi klev in ljöd slutsignalen och vilket liv det blev. Gåshud bara jag tänker på det!!
  • kokobell
    Trollbarnet skrev 2013-05-11 16:24:16 följande:
    Bim = Beräknad icke mens (om jag minns korrekt).
    VUL = Vaginalt ultraljud (görs tidigt i graviditet)
    BF = beräknad födsel
    tack! kanske jag gör en lista... 
  • kokobell
    Magda85 skrev 2013-05-11 18:25:00 följande:
    På tal om mf..
    När vi började försöka skaffa barn råkade vi ut för ett mf i v 10, blev gravid direkt på första ägglossningen efter. Den graviditeten slutade i MA som upptäcktes ganska sent och efteråt hade jag blödningar i 10 veckor. Blev gravid igen direkt efter på första ägglossningen och fick en fin tös efter en väldigt lättsam graviditet. 9 månader senare var jag gravid igen och ut kom lillebror
    tack för din historia, vad skönt att det blev sånt fint slut!! ska tänka på detta när jag oroar mig för mf. 
  • Turdusmerula
    Susanne1975 skrev 2013-05-11 17:54:43 följande:
     BF Lista
    1/1 - FruGul, 26 år, första barnet  
    1/1 - Lua, 25 år, första barnet  
    2/1 - MizzMyzig83, 29 år, första barnet  
    2/1 - heartems, andra barnet  
    2/1 - Jossehaugen, 20 år, första barnet  
    3/1 - Smurfsyster88, första barnet  
    3/1 - Naniismamma, 21 år, tredje barnet 
    4/1 - Moto, 33 år, andra barnet  
    4/1 - Elvinsmamma, 24 år, andra barnet  
    4/1 - Chaplin89, 36 år, andra barnet  
    4/1 - LinaThulin, 27 år, tredje barnet 
    4/1 - fluu, 20 år,andra barnet  
    4/1 - debbie85, 28 år, första barnet  
    4/1 - vilja89, 24 år, första barnet 
    4/1 - mallann, 26 år, andra barnet 
    5/1 - EmmaSee, 27år, första barnet
    5/1 - Jennsan85, 28 år ,första barnet  
    6/1 - Mymemlan, 22 år, andra barnet.  
    6/1 - Trollbarnet, 23 år, första barnet  
    6/1 - annadenise, 30 år, första barnet 
    6/1 - bananiss, 22 år, andra barnet   
    7/1 - popcornplaya, 28 år, tredje barnet 
    7/1 - sunnydays, 25 år, första barnet 
    7/1 - londonsvenska, 32 år, andra barnet  
    8/1 - Martini92, 21 år, första barnet 
    8/1 - lamouri, 26 år, första barnet  
    9/1 - Aadomeniqe , 26 år, andra barnet 
    10/1 - ofeigur, 33 år tredje barnet  
    10/1 - winterlong, 29 år, andra barnet 
    10/1 - eriksson i dalsland, 32 år, andra barnet   
    11/1 - Nesseo, 27 år , Första barnet    
    11/1 - Doffan, 29 år, Första barnet  
    12/1 - sagalo, 25 år, andra barnet  
    12/1 - Mariafii 1985, 27 år, första barnet  
    12/1 - Majpan 29 år, andra barnet
    14/1 - Susanne 1975, 38 år, andra barnet 
    14/1 - Liam05Milton08, 27 år, fjärde barnet  
    14/1 - Oh baby
    14/1 - Leosmamma, andra barnet 
    15/1 - 30maj, 22år, andra barnet  
    17/1 - Sassa11, 31 år, andra barnet
    20/1 - Turdusmerula, 28 år, första barnet.
Svar på tråden BF januari 2014